Automobilky Tesla a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se domluvily na spolupráci, ze které budou obě společnosti těžit. Důvodem jsou emisní limity, které začnou platit již od příštího roku.
Tip: Elektromobily jsou čistší než spalovací auta, potvrdila studie
Od roku 2020 budou muset být průměrné emise ze všech nově vyrobených aut flotily automobilek nižší než 95 g/km. V případě nedodržení limitu přijdou od Evropské unie přísné sankce. Právě kvůli tomu se tak nyní většina automobilek snaží vyrobit alespoň nějaké elektromobily, aby tímto nové nařízení splňovaly. Příkladem je třeba koncern Volkswagen. EU přitom umožňuje, aby se automobilky spolu dohodly a dosáhly limitů společně, takže reálně mohou být automobilky, které by bez smlouvy s někým jiným postihly sankce.
A to je právě případ automobilky Fiat Chrysler. Automobilky, která je v oblasti elektromobility daleko pozadu, a tak se raději domluvila s automobilkou Tesla, aby se její elektromobily v Evropě počítaly právě do flotily FCA. Díky této dohodě si Tesla přijde na stovky milionů eur, uvedl deník Financial Times. Obě společnosti však zatím situaci nekomentovaly. Je jasné, že pro Teslu to bude znamenat významné zlepšení ekonomické situace. Naopak Fiat Chrysler by to mohlo uspíšit vývoj své vlastní řady elektromobilů, vždyť asi málokterý výrobce by rád takto platil konkurenci. Ale FCA zřejmě v dané situaci nemělo jinou možnost.
Tesla už v minulosti tímto způsobem spolupracovala s automobilkami, které si do svých čísel počítaly elektromobily od Muska aspol. A pro americkou automobilku to tak byl nemalý zdroj příjmů. Ještě před dvěma lety si takto Tesla přišla na stovky milionů dolarů, vloni už to bylo jen něco přes 100 milion dolarů. A s tím, jak všechny automobilky vyvíjejí své vlastní elektrifikované flotily, se nejspíše do budoucna nedá čekat, že by to pro Teslu bylo dále zajímavé. Ale pro celkové zlepšení situace s emisemi nejspíše ano.
zdroj: Electrek
Automobilky Tesla a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se domluvily na spolupráci, ze které budou obě společnosti těžit. Důvodem jsou emisní limity, které začnou platit již od příštího roku.
Tip: Elektromobily jsou čistší než spalovací auta, potvrdila studie
Od roku 2020 budou muset být průměrné emise ze všech nově vyrobených aut flotily automobilek nižší než 95 g/km. V případě nedodržení limitu přijdou od Evropské unie přísné sankce. Právě kvůli tomu se tak nyní většina automobilek snaží vyrobit alespoň nějaké elektromobily, aby tímto nové nařízení splňovaly. Příkladem je třeba koncern Volkswagen. EU přitom umožňuje, aby se automobilky spolu dohodly a dosáhly limitů společně, takže reálně mohou být automobilky, které by bez smlouvy s někým jiným postihly sankce.
A to je právě případ automobilky Fiat Chrysler. Automobilky, která je v oblasti elektromobility daleko pozadu, a tak se raději domluvila s automobilkou Tesla, aby se její elektromobily v Evropě počítaly právě do flotily FCA. Díky této dohodě si Tesla přijde na stovky milionů eur, uvedl deník Financial Times. Obě společnosti však zatím situaci nekomentovaly. Je jasné, že pro Teslu to bude znamenat významné zlepšení ekonomické situace. Naopak Fiat Chrysler by to mohlo uspíšit vývoj své vlastní řady elektromobilů, vždyť asi málokterý výrobce by rád takto platil konkurenci. Ale FCA zřejmě v dané situaci nemělo jinou možnost.
Tesla už v minulosti tímto způsobem spolupracovala s automobilkami, které si do svých čísel počítaly elektromobily od Muska aspol. A pro americkou automobilku to tak byl nemalý zdroj příjmů. Ještě před dvěma lety si takto Tesla přišla na stovky milionů dolarů, vloni už to bylo jen něco přes 100 milion dolarů. A s tím, jak všechny automobilky vyvíjejí své vlastní elektrifikované flotily, se nejspíše do budoucna nedá čekat, že by to pro Teslu bylo dále zajímavé. Ale pro celkové zlepšení situace s emisemi nejspíše ano.
zdroj: Electrek