Nevěřím statistice, kterou jsem si sám nezfalšoval – tvrdí výrok připisovaný často mylně Winstonu Churchillovi. Tesla teď vypadala statistiku o nehodovosti svých vozů. A jakkoli nechceme hned Elona Muska podezřívat ze lži, nemůžeme než konstatovat, že minimálně srovnání s ostatními vozidly kulhá na obě nohy.
TIP: Elektromobily jsou méně poruchové. V ČR je méně než 100 asistenčních zásahů za rok
Teď k číslům: Tesly se zapnutým autopilotem dle americké automobilky v posledním čtvrtletí bouraly jen každých 3,07 milionu mílí najetých na celém území USA. Mezi haváriemi Tesly bez autopilota, ale se zapnutými asistenty bezpečnosti, stihla americká auta najet 2,1 milionu mil. Pro vozidla zcela se spoléhající na reflexy řidiče pak platí číslo 1,41 milionu mil.
Jaký to nepoměr s ostatními vozidly. V USA se totiž odehraje jedna nehoda každých 479 000 mil. I laika asi napadne: registrovaných vozidel, které nejsou Tesla, je přeci jen o něco víc než těch, které Teslami jsou… Jinými slovy – Škodovka, která se v USA vůbec neprodává, je na americkém území o dost bezpečnější než Tesla.
TIP: Spalovací auta hoří 11x častěji, než elektromobily. V ČR shořelo 0 elektroaut
Pokud se ale nebudeme soustředit na srovnání, ale výhradně na suchá data, přeci jen z nich něco zajímavého vyčteme. Počet řidičů, kteří s Teslami bourají, se totiž mezikvartálně navýšil, Pro jednotlivé kategorie zachytily statistiky americké automobilky v třetí čtvrtině loňského roku čísla 4.34, 2.19 a 1.41 milionu mil. To může mít samozřejmě řadu příčin, a ne nutně za ně nesou vinu řidiči nebo dokonce vozidla. Snad možná jen vyšší počet aut na silnicích během vánočních svátků.
Ještě jedno zajímavé číslo ale statistika Tesly ukrývá. Přečíst by si ho měli zejména ti, kteří se bojí požárů elektrických vozů. Zatímco nějaké spalovací auto vzplane každých 19 milionů ujetých mil, pro Teslu platí hodnota 175 milionů. V předchozím zveřejněném období to bylo každých 170 milionů mil (a tedy 8x méně často než ostatní auta), takže v tomto směru jsou nyní elektromobily Tesla ještě méně často v plamenech (9x méně často), než v médiích paradoxně střízlivěji propíranější spalovací auta. Dle posledních známých čísel Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech byl tento poměr pak dokonce “11” ve prospěch elektromobilů celkově, bez ohledu na značku.
Nevěřím statistice, kterou jsem si sám nezfalšoval – tvrdí výrok připisovaný často mylně Winstonu Churchillovi. Tesla teď vypadala statistiku o nehodovosti svých vozů. A jakkoli nechceme hned Elona Muska podezřívat ze lži, nemůžeme než konstatovat, že minimálně srovnání s ostatními vozidly kulhá na obě nohy.
TIP: Elektromobily jsou méně poruchové. V ČR je méně než 100 asistenčních zásahů za rok
Teď k číslům: Tesly se zapnutým autopilotem dle americké automobilky v posledním čtvrtletí bouraly jen každých 3,07 milionu mílí najetých na celém území USA. Mezi haváriemi Tesly bez autopilota, ale se zapnutými asistenty bezpečnosti, stihla americká auta najet 2,1 milionu mil. Pro vozidla zcela se spoléhající na reflexy řidiče pak platí číslo 1,41 milionu mil.
Jaký to nepoměr s ostatními vozidly. V USA se totiž odehraje jedna nehoda každých 479 000 mil. I laika asi napadne: registrovaných vozidel, které nejsou Tesla, je přeci jen o něco víc než těch, které Teslami jsou… Jinými slovy – Škodovka, která se v USA vůbec neprodává, je na americkém území o dost bezpečnější než Tesla.
TIP: Spalovací auta hoří 11x častěji, než elektromobily. V ČR shořelo 0 elektroaut
Pokud se ale nebudeme soustředit na srovnání, ale výhradně na suchá data, přeci jen z nich něco zajímavého vyčteme. Počet řidičů, kteří s Teslami bourají, se totiž mezikvartálně navýšil, Pro jednotlivé kategorie zachytily statistiky americké automobilky v třetí čtvrtině loňského roku čísla 4.34, 2.19 a 1.41 milionu mil. To může mít samozřejmě řadu příčin, a ne nutně za ně nesou vinu řidiči nebo dokonce vozidla. Snad možná jen vyšší počet aut na silnicích během vánočních svátků.
Ještě jedno zajímavé číslo ale statistika Tesly ukrývá. Přečíst by si ho měli zejména ti, kteří se bojí požárů elektrických vozů. Zatímco nějaké spalovací auto vzplane každých 19 milionů ujetých mil, pro Teslu platí hodnota 175 milionů. V předchozím zveřejněném období to bylo každých 170 milionů mil (a tedy 8x méně často než ostatní auta), takže v tomto směru jsou nyní elektromobily Tesla ještě méně často v plamenech (9x méně často), než v médiích paradoxně střízlivěji propíranější spalovací auta. Dle posledních známých čísel Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech byl tento poměr pak dokonce “11” ve prospěch elektromobilů celkově, bez ohledu na značku.