Tesly s autopilotem bourají čím dál tím méně. Toto je nejnovější statistika

  • Jsou data Tesly mírně manipulované?
  • Ve statistikách se neobjevují zcela banální nehody
  • Proč se Tesla s výsledky FSD na více než rok odmlčela?
Tesla Model 3, Full Self Driving Beta

Tesla Model 3 s FSD Beta | foto: Kim Paquette

Americká automobilka Tesla se se svými statistikami ohledně výkonu autonomního systému FSD příliš neprezentuje. Přitom se nemá vůbec za co stydět. Po více než roce odmlčení tak máme možnost nakouknout na to, jak si systém umělé inteligence Tesly vede.

A nezapomněli jste na něco?

Dlouhé roky Tesla vydávala bezpečnostní report vozidel, které znázorňovaly kilometry ujeté mezi nehodami. Šlo ovšem o všechny typy nehod, ať zaviněné lidským řidičem nebo jedním ze stupňů automatického řízení. Kromě vlastních dat Tesla srovnávala data i s ostatními výrobci a průměrem celého automobilového odvětví.

Hlavním účelem těchto reportů bylo lidem přiblížit, jak je FSD autonomní systém v porovnání s konkurencí a běžnými řidiči spolehlivý a bezpečný. Data ovšem nikdy nebyla zcela objektivní a Tesla za to byla vždy silně kritizována. Tvůrci statistik si vybírali závažnější nehody a zcela ignorovali běžné denní drobné, především materiální, škody bez ublížení na zdraví. Autopilot Tesly bývá nejvíce vytížený na velkých tazích s oddělenými směry než na menších obousměrných komunikacích, kde se i většina nehod odehraje.

Statistiky ujetých vzdáleností mezi nehodami Tesly FSD

Statistiky ujetých vzdáleností mezi nehodami Tesly FSD | foto: Tesla


Čtěte také: Musk vyhrožuje akcionářům. Bez jeho AI technologií je prý Tesla bezcenná


Co se stalo v roce 2023?

Jelikož šlo o jediný zdroj dat o výkonu a spolehlivosti Autopilota Tesly, i tak šlo částečně o zajímavá data. Naposledy jsme ale takové informace obdrželi v závěru roku 2022. Po více než roce a čtvrt tak máme opět možnost nahlédnout na aktualizovanou statistiku. Nejnovějším přírůstkem je i poslední uzavřené čtvrtletí letošního roku. V grafu jde na první pohled zjistit, proč si výrobce dal se zveřejněním pauzu.

Výsledky loňského roku totiž nejsou takové, kterými by se Tesla mohla vyloženě chlubit. Až právě letošní první tři měsíce opět zvedly míru délky kilometrů bez nehody na zajímavější hodnoty. Tabulka znázorňuje miliony ujetých mil mezi nehodami. Zatímco ještě v závěru loňského roku šlo zhruba o 5,5 milionu mil, letos se číslo zvedlo o dva miliony na 7,5 milionu mil bez nehody. Lepší přehled než porovnávat po sobě jdoucí kvartály je srovnání stejných období v různých letech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesly s autopilotem bourají čím dál tím méně. Toto je nejnovější statistika

  • Jsou data Tesly mírně manipulované?
  • Ve statistikách se neobjevují zcela banální nehody
  • Proč se Tesla s výsledky FSD na více než rok odmlčela?
Tesla Model 3, Full Self Driving Beta

Tesla Model 3 s FSD Beta | foto: Kim Paquette

Americká automobilka Tesla se se svými statistikami ohledně výkonu autonomního systému FSD příliš neprezentuje. Přitom se nemá vůbec za co stydět. Po více než roce odmlčení tak máme možnost nakouknout na to, jak si systém umělé inteligence Tesly vede.

A nezapomněli jste na něco?

Dlouhé roky Tesla vydávala bezpečnostní report vozidel, které znázorňovaly kilometry ujeté mezi nehodami. Šlo ovšem o všechny typy nehod, ať zaviněné lidským řidičem nebo jedním ze stupňů automatického řízení. Kromě vlastních dat Tesla srovnávala data i s ostatními výrobci a průměrem celého automobilového odvětví.

Hlavním účelem těchto reportů bylo lidem přiblížit, jak je FSD autonomní systém v porovnání s konkurencí a běžnými řidiči spolehlivý a bezpečný. Data ovšem nikdy nebyla zcela objektivní a Tesla za to byla vždy silně kritizována. Tvůrci statistik si vybírali závažnější nehody a zcela ignorovali běžné denní drobné, především materiální, škody bez ublížení na zdraví. Autopilot Tesly bývá nejvíce vytížený na velkých tazích s oddělenými směry než na menších obousměrných komunikacích, kde se i většina nehod odehraje.

Statistiky ujetých vzdáleností mezi nehodami Tesly FSD

Statistiky ujetých vzdáleností mezi nehodami Tesly FSD | foto: Tesla


Čtěte také: Musk vyhrožuje akcionářům. Bez jeho AI technologií je prý Tesla bezcenná


Co se stalo v roce 2023?

Jelikož šlo o jediný zdroj dat o výkonu a spolehlivosti Autopilota Tesly, i tak šlo částečně o zajímavá data. Naposledy jsme ale takové informace obdrželi v závěru roku 2022. Po více než roce a čtvrt tak máme opět možnost nahlédnout na aktualizovanou statistiku. Nejnovějším přírůstkem je i poslední uzavřené čtvrtletí letošního roku. V grafu jde na první pohled zjistit, proč si výrobce dal se zveřejněním pauzu.

Výsledky loňského roku totiž nejsou takové, kterými by se Tesla mohla vyloženě chlubit. Až právě letošní první tři měsíce opět zvedly míru délky kilometrů bez nehody na zajímavější hodnoty. Tabulka znázorňuje miliony ujetých mil mezi nehodami. Zatímco ještě v závěru loňského roku šlo zhruba o 5,5 milionu mil, letos se číslo zvedlo o dva miliony na 7,5 milionu mil bez nehody. Lepší přehled než porovnávat po sobě jdoucí kvartály je srovnání stejných období v různých letech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."