V Německu vyšla zpráva, která nabízí srovnání spolehlivosti ojetých vozů podle dat z pravidelných technických kontrol (STK). Podle tohoto seznamu je nejlepší ojetinou japonská Honda Jazz, na poli elektromobilů pak Volkswagen eGolf a naopak nejméně spolehlivou ojetinou se stářím do tří let je překvapivě Tesla Model 3.
TÜV-Report vychází každoročně a je považován za jednu z předních nezávislých referencí pro řidiče a prodejce ojetých vozů. Zpráva zahrnuje výsledky německých stanic technické kontroly. V nejnovějším vydání to obnášelo data z téměř 10,2 milionu technických kontrol provedených mezi červencem 2023 a červnem 2024.
Nejlépe hodnoceným je v kategorii do tří let Honda Jazz. Nejlépe hodnoceným elektromobilem je v této kategorii Volkswagen eGolf na devátém místě. Naopak nejméně spolehlivá ojetina v této kategorii je Tesla Model 3 s 14,2 % poruchovostí a průměrným nájezdem 53 000 kilometrů. Dobře hodnocený je Volkswagen eGolf i v kategorii ojetin do pěti let, kdy je na pátém místě.
Tesla Model S v této kategorii měla dokonce ještě horší procento poruchovosti – skoro 20 %. Mezi nejspolehlivějšími vozy do 7 let stáří jsou obvyklé modely. Mezi nejméně spolehlivými vozy však překvapí přítomnost oblíbených MPV VW Sharan a Seat Alhambra. Auto s nejhorší poruchovostí bylo Renault Twingo s poruchovostí 49 % v kategorii déle než 11 let. Nová zpráva TÜV-Report potvrdila, že hlavním slabým místem automobilů jsou stále světlomety.
„Bezpečnost vozidel je i nadále na extrémně vysoké úrovni,“ říká Jürgen Wolz, vedoucí oddělení mobility servisních linek a oficiálních činností v Německu v TÜV SÜD Division Mobility, a dodává: „Toto platí zejména pro rostoucí počet elektrických vozidel na silnicích. Podle zprávy jsou nejkvalitnější elektromobily založeny na stejných platformách, které již léta používají vozidla se spalovacím motorem. Osvědčená konstrukce v oblasti karoserie, podvozku, pohonných jednotek a brzd – je charakteristickým znakem vynikající kvality i u elektrických vozidel.“
U elektromobilů se největší počet závad týká součástí, které nesouvisejí s hnacím ústrojím, jako je zavěšení nápravy. Poruchy podvozku u elektrických vozidel jsou často způsobeny vysokou hmotností baterií. Bolavým místem je také nedostatečná servisní síť, což je problém právě Tesly.
Podle zprávy není pravda, že elektromobily potřebují méně údržby. Ve skutečnosti se to týká pouze hnacího ústrojí, které nemá žádné kapaliny ani pohyblivé díly, které by vyžadovaly výměnu. Precizně seřízené světlomety a funkční ukazatele jsou nezbytné u všech vozidel a elektromobily nejsou výjimkou.
Pokud je s těmito součástmi něco v nepořádku, může se to rychle rozvinout ve významnou nebo dokonce nebezpečnou poruchu. Například u elektromobilu Tesla Model 3 selhalo 4,3 procenta těchto vozidel při své první technické kontrole kvůli vadným potkávacím světlometům.
V Německu vyšla zpráva, která nabízí srovnání spolehlivosti ojetých vozů podle dat z pravidelných technických kontrol (STK). Podle tohoto seznamu je nejlepší ojetinou japonská Honda Jazz, na poli elektromobilů pak Volkswagen eGolf a naopak nejméně spolehlivou ojetinou se stářím do tří let je překvapivě Tesla Model 3.
TÜV-Report vychází každoročně a je považován za jednu z předních nezávislých referencí pro řidiče a prodejce ojetých vozů. Zpráva zahrnuje výsledky německých stanic technické kontroly. V nejnovějším vydání to obnášelo data z téměř 10,2 milionu technických kontrol provedených mezi červencem 2023 a červnem 2024.
Nejlépe hodnoceným je v kategorii do tří let Honda Jazz. Nejlépe hodnoceným elektromobilem je v této kategorii Volkswagen eGolf na devátém místě. Naopak nejméně spolehlivá ojetina v této kategorii je Tesla Model 3 s 14,2 % poruchovostí a průměrným nájezdem 53 000 kilometrů. Dobře hodnocený je Volkswagen eGolf i v kategorii ojetin do pěti let, kdy je na pátém místě.
Tesla Model S v této kategorii měla dokonce ještě horší procento poruchovosti – skoro 20 %. Mezi nejspolehlivějšími vozy do 7 let stáří jsou obvyklé modely. Mezi nejméně spolehlivými vozy však překvapí přítomnost oblíbených MPV VW Sharan a Seat Alhambra. Auto s nejhorší poruchovostí bylo Renault Twingo s poruchovostí 49 % v kategorii déle než 11 let. Nová zpráva TÜV-Report potvrdila, že hlavním slabým místem automobilů jsou stále světlomety.
„Bezpečnost vozidel je i nadále na extrémně vysoké úrovni,“ říká Jürgen Wolz, vedoucí oddělení mobility servisních linek a oficiálních činností v Německu v TÜV SÜD Division Mobility, a dodává: „Toto platí zejména pro rostoucí počet elektrických vozidel na silnicích. Podle zprávy jsou nejkvalitnější elektromobily založeny na stejných platformách, které již léta používají vozidla se spalovacím motorem. Osvědčená konstrukce v oblasti karoserie, podvozku, pohonných jednotek a brzd – je charakteristickým znakem vynikající kvality i u elektrických vozidel.“
U elektromobilů se největší počet závad týká součástí, které nesouvisejí s hnacím ústrojím, jako je zavěšení nápravy. Poruchy podvozku u elektrických vozidel jsou často způsobeny vysokou hmotností baterií. Bolavým místem je také nedostatečná servisní síť, což je problém právě Tesly.
Podle zprávy není pravda, že elektromobily potřebují méně údržby. Ve skutečnosti se to týká pouze hnacího ústrojí, které nemá žádné kapaliny ani pohyblivé díly, které by vyžadovaly výměnu. Precizně seřízené světlomety a funkční ukazatele jsou nezbytné u všech vozidel a elektromobily nejsou výjimkou.
Pokud je s těmito součástmi něco v nepořádku, může se to rychle rozvinout ve významnou nebo dokonce nebezpečnou poruchu. Například u elektromobilu Tesla Model 3 selhalo 4,3 procenta těchto vozidel při své první technické kontrole kvůli vadným potkávacím světlometům.