Elektromobily Tesla mají jednu poměrně velkou výhodu oproti konkurenci. Pokud zrovna nenabíjíte doma, ale někde na cestách, můžete se téměř 100% spolehnout na její nabíječky Tesla Supercharger. Nacházejí se kolem hlavních tahů, fungují prakticky nonstop a především pak – nemusíte se bát výpadků a nedojetí do cíle, neboť jen v loňském roce měla síť Tesly 99,97 % tzv. „uptime“, tedy dobu, kdy nabíječky byly funkční.
Pokud si uděláte cestu na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger, kterých už je po celém světě více než 50 tisíc, můžete dobíjet své auto rychlostí až 322 kilometrů dojezdu přidaných za pouhých 15 minut. Samozřejmě, jde o nejlepší možný scénář, tedy na rychlejším Superchargeru V3/V4, v ideálních podmínkách a především pak jen v případě vyššího Modelu S, který má větší kapacitu baterie a také odlišné chemické složení.
Velice důležité je také mít zapnuté temperování baterie, což je taková příprava před zahájením nabíjení, díky které probíhá dobíjení rychleji. Docílíte toho jednoduše tak, že přímo v autě dáte libovolný Supercharger do navigace. Aktuálně je možné dobíjení elektromobilů Tesla výkonem až 250 kW, a to jak na Superchargerech V3, tak také nejnovějších Superchargerech V4. U nich se spekuluje o budoucím navýšení výkonu až na 350 kW.
*Všechny vozy Tesla je možné ve vybraných konfiguracích dobíjet výkonem maximálně 250 kW
Čtěte také: Někteří majitelé Tesly neplatí ani korunu za nabíjení. V čem je fígl?
Než přišel Cybertruck, byly všechny Tesly postavené na 400V architektuře. Díky technologiím americké automobilky bylo sice možné nabíjet na Superchargerech její vozy poměrně rychlým tempem, ovšem s přechodem na 800V architekturu by se mělo nabíjení ještě zrychlit.
Naznačuje to také vývoj rychlonabíječek Tesly – nejnovější čtvrtá generace Supercharger V4 má sice zatím umožněný max. výkon 250 kW, ale dočkat bychom se měli navýšení na 350 kW. Jak uvádí server Not a Tesla App, v budoucnu bude možné dobít až 185 km dojezdu za pouhých 5 minut na nabíječce.
Pokud vezmeme jako příklad Teslu Model 3 Long Range, nabití z 10 na 80 % na nejnovějším Superchargeru V4 zabere zhruba 25 minut. Do 100 % bychom vůz nabíjení dalších pár desítek minut, což je ztráta času a kolikrát při cestě například z Česka do Chorvatska je časově výhodnější udělat více krátkých zastávek (s rychlejším nabíjení v efektivnějším rozsahu), než jednu dlouhou (kdy nabíjíme baterii ke konci již pomaleji).
Síť rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger je od 14. dubna v České republice otevřena autům všech značek. Stačí mít jen konektor CCS a v mobilním telefonu staženou aplikaci Tesla, přes kterou jednoduše zprovozníte dobíjení. Pro majitele vozů Tesla je nabíjení ještě jednoduší, když stačí jen přijet k nabíječce, zaparkovat a připojit kabel. Vše pak člověk sleduje na displeji své Tesly, či přes mobilní aplikaci.
Pokud jde o ceny za nabíjení na Superchargerech, nejlevnější to samozřejmě mají majitelé vozů značky Tesla. V době mimo špičku (0:00 – 16:00 a 20:00 – 0:00) zaplatí 10,20 Kč/kWh (pro non-Tesla vozy 13,80 Kč/kWh), ve špičce (16:00 – 20:00) pak 11,30 Kč/kWh (pro non-Tesla vozy 15,50 Kč/kWh). Za blokování nabíjecího místa se platí 10 Kč/min po překročení 5 minut po dobití vozu, případně 20 Kč/min v případě 100% obsazenosti dané lokality Tesla Supercharger.
Elektromobily Tesla mají jednu poměrně velkou výhodu oproti konkurenci. Pokud zrovna nenabíjíte doma, ale někde na cestách, můžete se téměř 100% spolehnout na její nabíječky Tesla Supercharger. Nacházejí se kolem hlavních tahů, fungují prakticky nonstop a především pak – nemusíte se bát výpadků a nedojetí do cíle, neboť jen v loňském roce měla síť Tesly 99,97 % tzv. „uptime“, tedy dobu, kdy nabíječky byly funkční.
Pokud si uděláte cestu na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger, kterých už je po celém světě více než 50 tisíc, můžete dobíjet své auto rychlostí až 322 kilometrů dojezdu přidaných za pouhých 15 minut. Samozřejmě, jde o nejlepší možný scénář, tedy na rychlejším Superchargeru V3/V4, v ideálních podmínkách a především pak jen v případě vyššího Modelu S, který má větší kapacitu baterie a také odlišné chemické složení.
Velice důležité je také mít zapnuté temperování baterie, což je taková příprava před zahájením nabíjení, díky které probíhá dobíjení rychleji. Docílíte toho jednoduše tak, že přímo v autě dáte libovolný Supercharger do navigace. Aktuálně je možné dobíjení elektromobilů Tesla výkonem až 250 kW, a to jak na Superchargerech V3, tak také nejnovějších Superchargerech V4. U nich se spekuluje o budoucím navýšení výkonu až na 350 kW.
*Všechny vozy Tesla je možné ve vybraných konfiguracích dobíjet výkonem maximálně 250 kW
Čtěte také: Někteří majitelé Tesly neplatí ani korunu za nabíjení. V čem je fígl?
Než přišel Cybertruck, byly všechny Tesly postavené na 400V architektuře. Díky technologiím americké automobilky bylo sice možné nabíjet na Superchargerech její vozy poměrně rychlým tempem, ovšem s přechodem na 800V architekturu by se mělo nabíjení ještě zrychlit.
Naznačuje to také vývoj rychlonabíječek Tesly – nejnovější čtvrtá generace Supercharger V4 má sice zatím umožněný max. výkon 250 kW, ale dočkat bychom se měli navýšení na 350 kW. Jak uvádí server Not a Tesla App, v budoucnu bude možné dobít až 185 km dojezdu za pouhých 5 minut na nabíječce.
Pokud vezmeme jako příklad Teslu Model 3 Long Range, nabití z 10 na 80 % na nejnovějším Superchargeru V4 zabere zhruba 25 minut. Do 100 % bychom vůz nabíjení dalších pár desítek minut, což je ztráta času a kolikrát při cestě například z Česka do Chorvatska je časově výhodnější udělat více krátkých zastávek (s rychlejším nabíjení v efektivnějším rozsahu), než jednu dlouhou (kdy nabíjíme baterii ke konci již pomaleji).
Síť rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger je od 14. dubna v České republice otevřena autům všech značek. Stačí mít jen konektor CCS a v mobilním telefonu staženou aplikaci Tesla, přes kterou jednoduše zprovozníte dobíjení. Pro majitele vozů Tesla je nabíjení ještě jednoduší, když stačí jen přijet k nabíječce, zaparkovat a připojit kabel. Vše pak člověk sleduje na displeji své Tesly, či přes mobilní aplikaci.
Pokud jde o ceny za nabíjení na Superchargerech, nejlevnější to samozřejmě mají majitelé vozů značky Tesla. V době mimo špičku (0:00 – 16:00 a 20:00 – 0:00) zaplatí 10,20 Kč/kWh (pro non-Tesla vozy 13,80 Kč/kWh), ve špičce (16:00 – 20:00) pak 11,30 Kč/kWh (pro non-Tesla vozy 15,50 Kč/kWh). Za blokování nabíjecího místa se platí 10 Kč/min po překročení 5 minut po dobití vozu, případně 20 Kč/min v případě 100% obsazenosti dané lokality Tesla Supercharger.