Už tak mají Tesly solidní dojezd, ale s novou, v současné době vyvíjenou baterií by to mělo být ještě lepší.
TIP: Tesloop vysvětluje, jak dochází k degradaci baterií u vozů Tesla
Existuje jakási hranice dojezdu, nad kterou už je elektromobil pro většinu lidí akceptovatelnou volbou, protože stejně denně více kilometrů nenajedou. Pro někoho je to 300, pro někoho třeba 500 a pro někoho klidně 1 000 kilometrů.
Tesly v dojezdu excelují, ale případné kilometry navíc se vždy hodí. Na posledním setkání akcionářů se Musk pochlubil, že brzy budou mít vůz s dojezdem 400 mil (643 kilometrů), v tuto chvílí dojede nejdál Tesla Model S s dojezdem 370 mil (595 kilometrů). Od té doby se podařilo automobilce dojezd zvednout na 390 mil (627 kilometrů) pomocí softwarových vylepšení.
Spent a little time RE'ing some recent Tesla BMS firmware.
Some variables were tweaked to fit 108 cell groups (~450V pack).
There is a packID that starts life set to ~109 kWh usable (400+ miles).
Bunch of other tweaks suggest prep for new S/X/3 pack configs at some point. 🔋
— Jason Hughes (@wk057) February 19, 2020
Jason Hughes, známý “Tesla hacker” se ale podělil na Twitteru, že se trochu “podíval” na firmware automobilu a některé hodnoty byly už patrně připravené na budoucí, větší baterie. Podle nich tedy Tesla pracuje na nové baterii, která se bude skládat ze 450 voltových modulů po 108 článcích s využitelnou kapacitou 109 kWh. Znamenalo by to dojezd přes 400 mil, který Musk avizoval. Samozřejmě by nový akumulátor nemusel sloužit jen v Modelu S…
Zdroj: electrek
Už tak mají Tesly solidní dojezd, ale s novou, v současné době vyvíjenou baterií by to mělo být ještě lepší.
TIP: Tesloop vysvětluje, jak dochází k degradaci baterií u vozů Tesla
Existuje jakási hranice dojezdu, nad kterou už je elektromobil pro většinu lidí akceptovatelnou volbou, protože stejně denně více kilometrů nenajedou. Pro někoho je to 300, pro někoho třeba 500 a pro někoho klidně 1 000 kilometrů.
Tesly v dojezdu excelují, ale případné kilometry navíc se vždy hodí. Na posledním setkání akcionářů se Musk pochlubil, že brzy budou mít vůz s dojezdem 400 mil (643 kilometrů), v tuto chvílí dojede nejdál Tesla Model S s dojezdem 370 mil (595 kilometrů). Od té doby se podařilo automobilce dojezd zvednout na 390 mil (627 kilometrů) pomocí softwarových vylepšení.
Spent a little time RE'ing some recent Tesla BMS firmware.
Some variables were tweaked to fit 108 cell groups (~450V pack).
There is a packID that starts life set to ~109 kWh usable (400+ miles).
Bunch of other tweaks suggest prep for new S/X/3 pack configs at some point. 🔋
— Jason Hughes (@wk057) February 19, 2020
Jason Hughes, známý “Tesla hacker” se ale podělil na Twitteru, že se trochu “podíval” na firmware automobilu a některé hodnoty byly už patrně připravené na budoucí, větší baterie. Podle nich tedy Tesla pracuje na nové baterii, která se bude skládat ze 450 voltových modulů po 108 článcích s využitelnou kapacitou 109 kWh. Znamenalo by to dojezd přes 400 mil, který Musk avizoval. Samozřejmě by nový akumulátor nemusel sloužit jen v Modelu S…
Zdroj: electrek