Elon Musk při představení zatajil zásadní věc o Cybertrucku a dobře ví, proč

  • Nový Cybertruck od Tesly skrývá překvapení
  • Elektrický pickup nedosahuje slibovaného dojezdu
  • Řešením má být diskutabilní „vychytávka“
Tesla Cybertruck 2024

Tesla Cybertruck (2024), ilustrační | foto: Tesla

První zákazníci se dočkali svého elektrického pickupu Tesla Cybertruck, jenže hned na úvod přišlo zklamání, protože k dosažení slibovaného dojezdu potřebuje elektrický pickup dodatečný „Range Extender“.

Maskuje Tesla prvotní zklamání ze Cybertrucku?

Všichni, kdo sledovali představení nového Cybertrucku, si pravděpodobně všimli, že Elon Musk se v průběhu akce ani slůvkem nezmínil o dojezdu ani o ceně dlouho očekávané novinky. Americká automobilka ale nakonec vše napravila, když na svém webu zveřejnila podrobnosti o cenách a dojezdu. Namísto objasnění spekulací se ale objevila další informace, která v řadách potenciálních zákazníků a fanoušků značky vyvolala zmatek. Součástí zveřejněných dat jsou kromě běžných hodnot dojezdu totiž ještě hodnoty (dojezdu) při použití „prodlužovače dojezdu“.

Sdílená data hovoří následovně: Cybertruck s pohonem zadních kol bude začínat na ceně 60 990 dolarů, bude mít dojezd 250 mil (402 km) a dojezd s prodlužovačem není uveden. Zdá se, že pro tento model nebude zařízení k dispozici. Model s pohonem všech kol je ohodnocen na 79 990 dolarů, automobil by měl mít dojezd 340 mil (547 km) a s prodlužovačem by měl mít zvládat vzdálenosti vyšší než 470 mil (756 km). Speciální edice Cyberbeast vychází na 99 990 dolarů, vůz nabídne dojezd 320 mil (515 km), s využitím prodlužovače se dojezd zvýší na hodnotu vyšší než 440 mil (708 km).

Dodatečná sada baterií pro Teslu Cybertruck určená k prodloužení dojezdu | foto: Tesla


Čtěte také: Okno u Cybertrucku nerozbíjejte. Tesla vám prodá „fejkovou“ dekoraci


Při nejasnostech „volejte řediteli“

Samotný termín „Range Extender“ je ve spojitosti s Teslou velmi zvláštní. V minulosti jsme byli zvyklí na malý benzinový generátor, který pro zvýšení dojezdu využívalo například BMW i3. Fred Lambert ze serveru Electrek se pro vysvětlení vydal na jediné dostupné místo – a sice na síť X, přímo za Elonem Muskem. Na odpověď naštěstí nemusel dlouho čekat. Generální ředitel Tesly mu ve svém příspěvku vysvětlil, že se za termínem skrývá volitelná baterie, která zabere přibližně třetinu nákladového prostoru na korbě vozu. Informaci doplnil také technický viceprezident Tesly, Drew Barlingo, který řekl, že jde o zařízení velikostně porovnatelné s boxem na nářadí. Dle dostupných informací se v baterii skrývá dojezd asi 130 mil (210 km). Dle toho usuzujeme, že bateriová sada bude mít kapacitu 30 až 40 kWh.

Další informace jsou stále velkou neznámou. Na technická data, hmotnost baterií, případně zda instalace přídavného battery-packu nějak ovlivní způsob využití vozidla, si budeme muset počkat. Stejně tak na cenu a dostupnost. Postupu Tesly příliš nerozumíme, podobně jako kolegové z Electreku. Stejně jako oni, i my se domníváme, že se Elon Musk snaží zamaskovat skutečnost, že Cybertruck nedosahuje avizovaných hodnot dojezdu. Model se dvěma motory má odhadovaný dojezd 340 mil (550 km), ale realita z testování prototypů hovoří spíše o 270 (435 km) až 290 mil (470 km). A to jsou hodnoty, které jsou velmi daleko od slibů prezentovaných při prvním představení Cybertrucku v roce 2019.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elon Musk při představení zatajil zásadní věc o Cybertrucku a dobře ví, proč

  • Nový Cybertruck od Tesly skrývá překvapení
  • Elektrický pickup nedosahuje slibovaného dojezdu
  • Řešením má být diskutabilní „vychytávka“
Tesla Cybertruck 2024

Tesla Cybertruck (2024), ilustrační | foto: Tesla

První zákazníci se dočkali svého elektrického pickupu Tesla Cybertruck, jenže hned na úvod přišlo zklamání, protože k dosažení slibovaného dojezdu potřebuje elektrický pickup dodatečný „Range Extender“.

Maskuje Tesla prvotní zklamání ze Cybertrucku?

Všichni, kdo sledovali představení nového Cybertrucku, si pravděpodobně všimli, že Elon Musk se v průběhu akce ani slůvkem nezmínil o dojezdu ani o ceně dlouho očekávané novinky. Americká automobilka ale nakonec vše napravila, když na svém webu zveřejnila podrobnosti o cenách a dojezdu. Namísto objasnění spekulací se ale objevila další informace, která v řadách potenciálních zákazníků a fanoušků značky vyvolala zmatek. Součástí zveřejněných dat jsou kromě běžných hodnot dojezdu totiž ještě hodnoty (dojezdu) při použití „prodlužovače dojezdu“.

Sdílená data hovoří následovně: Cybertruck s pohonem zadních kol bude začínat na ceně 60 990 dolarů, bude mít dojezd 250 mil (402 km) a dojezd s prodlužovačem není uveden. Zdá se, že pro tento model nebude zařízení k dispozici. Model s pohonem všech kol je ohodnocen na 79 990 dolarů, automobil by měl mít dojezd 340 mil (547 km) a s prodlužovačem by měl mít zvládat vzdálenosti vyšší než 470 mil (756 km). Speciální edice Cyberbeast vychází na 99 990 dolarů, vůz nabídne dojezd 320 mil (515 km), s využitím prodlužovače se dojezd zvýší na hodnotu vyšší než 440 mil (708 km).

Dodatečná sada baterií pro Teslu Cybertruck určená k prodloužení dojezdu | foto: Tesla


Čtěte také: Okno u Cybertrucku nerozbíjejte. Tesla vám prodá „fejkovou“ dekoraci


Při nejasnostech „volejte řediteli“

Samotný termín „Range Extender“ je ve spojitosti s Teslou velmi zvláštní. V minulosti jsme byli zvyklí na malý benzinový generátor, který pro zvýšení dojezdu využívalo například BMW i3. Fred Lambert ze serveru Electrek se pro vysvětlení vydal na jediné dostupné místo – a sice na síť X, přímo za Elonem Muskem. Na odpověď naštěstí nemusel dlouho čekat. Generální ředitel Tesly mu ve svém příspěvku vysvětlil, že se za termínem skrývá volitelná baterie, která zabere přibližně třetinu nákladového prostoru na korbě vozu. Informaci doplnil také technický viceprezident Tesly, Drew Barlingo, který řekl, že jde o zařízení velikostně porovnatelné s boxem na nářadí. Dle dostupných informací se v baterii skrývá dojezd asi 130 mil (210 km). Dle toho usuzujeme, že bateriová sada bude mít kapacitu 30 až 40 kWh.

Další informace jsou stále velkou neznámou. Na technická data, hmotnost baterií, případně zda instalace přídavného battery-packu nějak ovlivní způsob využití vozidla, si budeme muset počkat. Stejně tak na cenu a dostupnost. Postupu Tesly příliš nerozumíme, podobně jako kolegové z Electreku. Stejně jako oni, i my se domníváme, že se Elon Musk snaží zamaskovat skutečnost, že Cybertruck nedosahuje avizovaných hodnot dojezdu. Model se dvěma motory má odhadovaný dojezd 340 mil (550 km), ale realita z testování prototypů hovoří spíše o 270 (435 km) až 290 mil (470 km). A to jsou hodnoty, které jsou velmi daleko od slibů prezentovaných při prvním představení Cybertrucku v roce 2019.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."