Tesloop vysvětluje, jak dochází k degradaci baterií u vozů Tesla

Firma Tesloop má ve svojí flotile 8 z 10 elektromobilů Tesla s nejvyššími nájezdy na světě. Takže něco ví o problematice degradace baterií v těchto vozech.

Mají například jeden Model X 90D, který má za sebou už přes 563 150 kilometrů a stále si to frčí na původní baterii, která vykazuje pouze 13% ztrátu kapacity. Haydn Sonnad, zakladatel Tesloopu nejdříve popisuje, jak nechali přes noc stát Model X, který měl ještě dostatek energie k ujetí 96 kilometrů. Ráno bylo ovšem auto “mrtvé”, tedy vybité.

https://youtu.be/1hGVljyQQJY

Firma začala zjišťovat, co to způsobilo a tak ho odvezli do servisu Tesla. Tam se zjistilo, že závada byla překvapivě v dotykovém displeji, který díky závadě zaznamenával dotyky i když v autě nikdo neseděl. To nedovolilo vozu se “uspat” a tak neustále běžela klimatizace, což způsobilo vybití baterie. Závadu tedy nepřekvapivě vyřešila výměna dotykového displeje.

Haydn ve videu dále popisuje zkušenosti s každodenním rychlonabíjením na Superchargerech, které způsobilo jejich prvnímu Modelu S pokles maximálního možného dojezdu o 6 % a to relativně brzy. Lepší je tedy dobíjet maximálně do 95 % a vyhýbat se vybíjení baterie na hodnoty, které se blíží 0 %.

Zdroj: youtube

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesloop vysvětluje, jak dochází k degradaci baterií u vozů Tesla

Firma Tesloop má ve svojí flotile 8 z 10 elektromobilů Tesla s nejvyššími nájezdy na světě. Takže něco ví o problematice degradace baterií v těchto vozech.

Mají například jeden Model X 90D, který má za sebou už přes 563 150 kilometrů a stále si to frčí na původní baterii, která vykazuje pouze 13% ztrátu kapacity. Haydn Sonnad, zakladatel Tesloopu nejdříve popisuje, jak nechali přes noc stát Model X, který měl ještě dostatek energie k ujetí 96 kilometrů. Ráno bylo ovšem auto “mrtvé”, tedy vybité.

https://youtu.be/1hGVljyQQJY

Firma začala zjišťovat, co to způsobilo a tak ho odvezli do servisu Tesla. Tam se zjistilo, že závada byla překvapivě v dotykovém displeji, který díky závadě zaznamenával dotyky i když v autě nikdo neseděl. To nedovolilo vozu se “uspat” a tak neustále běžela klimatizace, což způsobilo vybití baterie. Závadu tedy nepřekvapivě vyřešila výměna dotykového displeje.

Haydn ve videu dále popisuje zkušenosti s každodenním rychlonabíjením na Superchargerech, které způsobilo jejich prvnímu Modelu S pokles maximálního možného dojezdu o 6 % a to relativně brzy. Lepší je tedy dobíjet maximálně do 95 % a vyhýbat se vybíjení baterie na hodnoty, které se blíží 0 %.

Zdroj: youtube

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."