Společnost Tesla potvrdila norským úředníkům, že má v plánu otevřít svou síť Superchargerů pro další automobilky. Má se tak stát do září roku 2022. V několika posledních týdnech spekulace o zpřístupnění této sítě nabíjecích stanic přicházely ze všech stran, Teslu k tomu vyzval i například německý ministr dopravy.
Superchargery jsou v současnosti nejrozsáhlejší sítí rychlonabíjecích stanic pro elektromobily. Tesla se totiž od začátku nespoléhala na dobíjecí řešení od ostatních společností, jako to dělá spousta tradičních automobilek. Momentálně je ve světě více jak 2700 rychlonabíjecích míst od Tesly, na kterých se nachází přes 25 000 stojanů.
Na rozdíl od ostatních dobíjecích sítí, mezi které patří například evropské Ionity nebo americké Electrify America, mohou nyní Superchargery využívat pouze vozidla od Tesly. To se možná již brzy změní a Tesla se na využívání sítě možná domluví i s dalšími automobilkami. Pravděpodobně nejtěžším problémem bude vzájemná dohoda ceny za nabíjení. Není totiž příliš pravděpodobné, že by majitelé Tesel nebyli na Superchargerech zvýhodněni.
Čtěte také: Tesla má po světě rozmístěny tajné Superchargery, které na mapě nenajdete
O otevření nabíječek od Tesly i pro jiná auta se již spekuluje pěknou řádku let. Jenže nikdy jsme neviděli reálné výsledky vyjednávání. Nyní se však v Norsku, kde Tesla žádala o finanční podporu na výstavbu nových stanic, daly věci do pohybu. Vláda však vydává dotace pouze pro stanice, které jsou otevřeny všem automobilkám. Proto společnost oznámila, že i ona to má v plánu.
Stále není jasné, jestli dojde k zpřístupnění Superchargerů pouze v Norsku, v Evropě, nebo po celém světě. V USA by to bylo poměrně složité díky používání jiného nabíjecího konektoru. Tesla by tak musela nabízet speciální redukci pro ostatní automobilky.
Jaký máte názor na otevření Superchargerů vy? Budete rádi, pokud je budou moci používat i majitelé jiných vozů, než je Tesla?
Společnost Tesla potvrdila norským úředníkům, že má v plánu otevřít svou síť Superchargerů pro další automobilky. Má se tak stát do září roku 2022. V několika posledních týdnech spekulace o zpřístupnění této sítě nabíjecích stanic přicházely ze všech stran, Teslu k tomu vyzval i například německý ministr dopravy.
Superchargery jsou v současnosti nejrozsáhlejší sítí rychlonabíjecích stanic pro elektromobily. Tesla se totiž od začátku nespoléhala na dobíjecí řešení od ostatních společností, jako to dělá spousta tradičních automobilek. Momentálně je ve světě více jak 2700 rychlonabíjecích míst od Tesly, na kterých se nachází přes 25 000 stojanů.
Na rozdíl od ostatních dobíjecích sítí, mezi které patří například evropské Ionity nebo americké Electrify America, mohou nyní Superchargery využívat pouze vozidla od Tesly. To se možná již brzy změní a Tesla se na využívání sítě možná domluví i s dalšími automobilkami. Pravděpodobně nejtěžším problémem bude vzájemná dohoda ceny za nabíjení. Není totiž příliš pravděpodobné, že by majitelé Tesel nebyli na Superchargerech zvýhodněni.
Čtěte také: Tesla má po světě rozmístěny tajné Superchargery, které na mapě nenajdete
O otevření nabíječek od Tesly i pro jiná auta se již spekuluje pěknou řádku let. Jenže nikdy jsme neviděli reálné výsledky vyjednávání. Nyní se však v Norsku, kde Tesla žádala o finanční podporu na výstavbu nových stanic, daly věci do pohybu. Vláda však vydává dotace pouze pro stanice, které jsou otevřeny všem automobilkám. Proto společnost oznámila, že i ona to má v plánu.
Stále není jasné, jestli dojde k zpřístupnění Superchargerů pouze v Norsku, v Evropě, nebo po celém světě. V USA by to bylo poměrně složité díky používání jiného nabíjecího konektoru. Tesla by tak musela nabízet speciální redukci pro ostatní automobilky.
Jaký máte názor na otevření Superchargerů vy? Budete rádi, pokud je budou moci používat i majitelé jiných vozů, než je Tesla?