Jak se zdá, tak i ta nejméně pravděpodobná věc je nyní na pořadu dne. Německý ministr dopravy se totiž nechal veřejně v posledním rozhovoru slyšet, že by byl rád za otevření platformy nabíjecích stanic Supercharger dalším automobilkám. Prý to vyřeší neustálý problém s nabíjením a zefektivní dopravu.
Asi je těžké odporovat tomu, že Tesla má v tuto chvíli nejrozšířenější nabíjecí síť na světě. Sázka na vlastní platformu se postupem času vyplatila a nyní slaví více než 25 tisíc aktivních Superchargerů. Jejich jedinou “nevýhodou” je ovšem fakt, že platformu může využívat pouze kalifornská automobilka.
Čtěte také: Je libo Tesla burger? Automobilka zvažuje otevření vlastní sítě restaurací
Tesla již v minulosti naznačila možnost otevření nabíjecích stanic ostatním. Tehdy se ovšem reakce nesetkala s velkým nadšením, a tak ji výrobce nechal bez odezvy. K tomu se ovšem nyní vrací německý ministr dopravy, který se rozhodně opětovnému řešení nebrání.
“Jsem v přímém kontaktu s výrobci jako je Tesla, abychom zaručili, že bude současná infrastruktura Tesla Supercharger otevřena všem,” říká Andreas Scheuer v rozhovoru pro německý deník. Něco takového samozřejmě dává svým způsobem smysl ve chvíli, kdy v Evropě vozy využívají standard CCS.
Německý ministr však jedním dechem dodává, že “je tady několik technických problémů, které se ještě musí vyřešit”. Jedním z nich je například systém platební brány, který by se nejspíš nacházel přímo v mobilním telefonu. Nelze totiž zaručit automatické placení jako u vozů Tesla.
Měla by Tesla otevřít platformu i pro ostatní výrobce? Podělte se o názor v diskuzi!
Jak se zdá, tak i ta nejméně pravděpodobná věc je nyní na pořadu dne. Německý ministr dopravy se totiž nechal veřejně v posledním rozhovoru slyšet, že by byl rád za otevření platformy nabíjecích stanic Supercharger dalším automobilkám. Prý to vyřeší neustálý problém s nabíjením a zefektivní dopravu.
Asi je těžké odporovat tomu, že Tesla má v tuto chvíli nejrozšířenější nabíjecí síť na světě. Sázka na vlastní platformu se postupem času vyplatila a nyní slaví více než 25 tisíc aktivních Superchargerů. Jejich jedinou “nevýhodou” je ovšem fakt, že platformu může využívat pouze kalifornská automobilka.
Čtěte také: Je libo Tesla burger? Automobilka zvažuje otevření vlastní sítě restaurací
Tesla již v minulosti naznačila možnost otevření nabíjecích stanic ostatním. Tehdy se ovšem reakce nesetkala s velkým nadšením, a tak ji výrobce nechal bez odezvy. K tomu se ovšem nyní vrací německý ministr dopravy, který se rozhodně opětovnému řešení nebrání.
“Jsem v přímém kontaktu s výrobci jako je Tesla, abychom zaručili, že bude současná infrastruktura Tesla Supercharger otevřena všem,” říká Andreas Scheuer v rozhovoru pro německý deník. Něco takového samozřejmě dává svým způsobem smysl ve chvíli, kdy v Evropě vozy využívají standard CCS.
Německý ministr však jedním dechem dodává, že “je tady několik technických problémů, které se ještě musí vyřešit”. Jedním z nich je například systém platební brány, který by se nejspíš nacházel přímo v mobilním telefonu. Nelze totiž zaručit automatické placení jako u vozů Tesla.
Měla by Tesla otevřít platformu i pro ostatní výrobce? Podělte se o názor v diskuzi!