Dle Muska dojde k vylepšení funkce Smart Summon. Díky datům z ostatních Tesel se budou vozy lépe pohybovat po parkovištích a soukromých pozemcích.
TIP: Autopilot už umí zastavovat a rozjíždět se na semaforech
Zajímají vás autonomní vozy? Zajímá vás Tesla? Tím pádem jste již určitě slyšeli o funkci Smart Summon, při které vás vaše Tesla sama vyzvedne kdekoli na parkovišti. Elon Musk prozradil, že tato funkce se bude lehce měnit. Nově bude Tesla využívat data z GPS ze svých vozů, které již danou lokalitu navštívily.
To znamená, že automobilka již shromažďuje dostatek dat, aby byla schopna pomocí nich vytvořit vlastní mapy (nebo trasovací engine), který by pomohl při navigaci po parkovišti či soukromém pozemku. To by mělo znamenat, že funkce Smart Summon teď bude mnohem bezproblémovější, a to pro všechny majitele Tesel.
This will happen
— Elon Musk (@elonmusk) April 13, 2020
Third Row Tesla Podcast píše na Twitteru: „Teoreticky by mělo být možné vylepšit trasovací algoritmy funkce Smart Summon, kdyby měla Tesla vlastní databázi GPS bodů a dat z parkovišť. Tesly by poté měly lepší cit pro hledání silničních pruhů, protože zde již v minulosti nějaká Tesla byla.“ Na to Elon Musk odpověděl sice velmi stručně, ale přesto naprosto dostatečně: „Bude to tak.“
Aktuálně Tesla používá mapy od Googlu, ovšem ty používá pouze jako jakýsi podklad. Z nich poté vypíchne lokace zájmu. Trasovací engine a navigování má na starosti softwarová firma MapBox, která se ve svém oboru pohybuje již celou dekádu. V roce 2018 tato firma získala trasovací engine Vallhalla, který je součástí jádra API MapBox a poskytuje své služby uživatelům jako třeba Tesla, Facebook a spoustě dalších. MapBox tvrdí, že shromažďují data z milionů zařízení, jejichž součástí je jejich aplikace a dosahují tak prý až 600 milionů lidí měsíčně.
Vazby mezi Teslou a MapBoxem jsou relativně silné. Proč tomu tak je? V obou společnostech je Ira Ehrenpreis členem správní rady. Každopádně jak víme z minulosti, Tesla se ráda osamostatňuje. V minulosti ukončila partnerství například s Mobileye a společností NVIDIA a vytvořila si vlastní samořídící software a hardware. Teď, když bude mít automobilka k dispozici miliardy najetých km s Autopilotem, bude chtít většinu dat zpracovat na vlastní pěst.
zdroj: insideEVs
Dle Muska dojde k vylepšení funkce Smart Summon. Díky datům z ostatních Tesel se budou vozy lépe pohybovat po parkovištích a soukromých pozemcích.
TIP: Autopilot už umí zastavovat a rozjíždět se na semaforech
Zajímají vás autonomní vozy? Zajímá vás Tesla? Tím pádem jste již určitě slyšeli o funkci Smart Summon, při které vás vaše Tesla sama vyzvedne kdekoli na parkovišti. Elon Musk prozradil, že tato funkce se bude lehce měnit. Nově bude Tesla využívat data z GPS ze svých vozů, které již danou lokalitu navštívily.
To znamená, že automobilka již shromažďuje dostatek dat, aby byla schopna pomocí nich vytvořit vlastní mapy (nebo trasovací engine), který by pomohl při navigaci po parkovišti či soukromém pozemku. To by mělo znamenat, že funkce Smart Summon teď bude mnohem bezproblémovější, a to pro všechny majitele Tesel.
This will happen
— Elon Musk (@elonmusk) April 13, 2020
Third Row Tesla Podcast píše na Twitteru: „Teoreticky by mělo být možné vylepšit trasovací algoritmy funkce Smart Summon, kdyby měla Tesla vlastní databázi GPS bodů a dat z parkovišť. Tesly by poté měly lepší cit pro hledání silničních pruhů, protože zde již v minulosti nějaká Tesla byla.“ Na to Elon Musk odpověděl sice velmi stručně, ale přesto naprosto dostatečně: „Bude to tak.“
Aktuálně Tesla používá mapy od Googlu, ovšem ty používá pouze jako jakýsi podklad. Z nich poté vypíchne lokace zájmu. Trasovací engine a navigování má na starosti softwarová firma MapBox, která se ve svém oboru pohybuje již celou dekádu. V roce 2018 tato firma získala trasovací engine Vallhalla, který je součástí jádra API MapBox a poskytuje své služby uživatelům jako třeba Tesla, Facebook a spoustě dalších. MapBox tvrdí, že shromažďují data z milionů zařízení, jejichž součástí je jejich aplikace a dosahují tak prý až 600 milionů lidí měsíčně.
Vazby mezi Teslou a MapBoxem jsou relativně silné. Proč tomu tak je? V obou společnostech je Ira Ehrenpreis členem správní rady. Každopádně jak víme z minulosti, Tesla se ráda osamostatňuje. V minulosti ukončila partnerství například s Mobileye a společností NVIDIA a vytvořila si vlastní samořídící software a hardware. Teď, když bude mít automobilka k dispozici miliardy najetých km s Autopilotem, bude chtít většinu dat zpracovat na vlastní pěst.
zdroj: insideEVs