Tesla obvinila zpravodajský server Reuters ze lživé reportáže. Co se ji nelíbilo?

  • Kalifornská automobilka obvinila Reuters ze lživé reportáže
  • Agentura si údajně měla vymyslet příběh poškozující automobilku
  • Co všechno jsme se o této kauze dokázali dozvědět?
Tesla servis

Tesla servis, ilustrační

Tesla se pořádně zlobí. Automobilka obvinila agenturu Reuters ze lživé reportáže, její příběh má být vymyšlený a poškozuje jméno společnosti. Co jsme se o této kauze dozvěděli?

Příběh Reuters je prý smyšlený

Kalifornská automobilka Tesla obvinila zpravodajskou agenturu Reuters z vymyšlení článku o tom, že automobilka lhala zákazníkům, aby mohla provádět mimozáruční opravy. Minulý týden agentura zveřejnila příběh, ve kterém tvrdí, že automobilka zákazníkům vnucovala myšlenku, že si za problémy vyžadující opravu mohou sami, i když Tesla údajně věděla, že se jedná o běžné závady a zákazník za nic nemůže. Redaktoři Reuters pak v článku také použili důkazy, které měly dostat přímo od poškozených.

Již od samého začátku však kolem příběhu panovala jistá skepse. Článek byl totiž několikrát upraven, a to i v těch opravdu zásadních informacích. O úpravách článku pak měla zpravodajská agentura dokonce lhát. Na podobné zprávy Tesla normálně nereaguje. Tentokrát si to však automobilka líbit nenechala.

Elektromobil Tesla v autorizovaném servisu

Elektromobil Tesla v autorizovaném servisu, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla má další „svolávačku“ na 120 tisíc vozů. Vážnou chybu řeší OTA updatem


Tesla na zprávu hbitě zareagovala

Jak už bylo řečeno, společnost Tesla na podobné zprávy téměř nikdy nereaguje. Sama totiž v roce 2020 definitivně zrušila svoji divizi pro styk s veřejností. Na článek Reuters však kalifornská automobilka reagovat musela, a udělala tak na sociální síti X. Tvrdí, že je celý příběh vykonstruovaný a že má důkazy, které ji mají ospravedlnit.

K jednomu z incidentů zmíněných v článku Reuters má Tesla telemetrická data, která potvrzují, že došlo ke kolizi a ne k závadě, jak je ve zprávě tvrzeno. Podle článku má mít takových nespokojených zákazníků automobilka tisíce. Pravda je však taková, že Tesla má nejvyšší retenci a spokojenost zákazníků v celém automobilovém průmyslu. V článku pak také autor spojuje problém s hlukem s množstvím nesouvisejících úkonů servisních zaměstnanců. Kalifornská automobilka tak svým vyjádřením způsobila opravdový poprask. Svými podloženými argumenty totiž celý příběh zpravodajské agentury zesměšnila.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla obvinila zpravodajský server Reuters ze lživé reportáže. Co se ji nelíbilo?

  • Kalifornská automobilka obvinila Reuters ze lživé reportáže
  • Agentura si údajně měla vymyslet příběh poškozující automobilku
  • Co všechno jsme se o této kauze dokázali dozvědět?
Tesla servis

Tesla servis, ilustrační

Tesla se pořádně zlobí. Automobilka obvinila agenturu Reuters ze lživé reportáže, její příběh má být vymyšlený a poškozuje jméno společnosti. Co jsme se o této kauze dozvěděli?

Příběh Reuters je prý smyšlený

Kalifornská automobilka Tesla obvinila zpravodajskou agenturu Reuters z vymyšlení článku o tom, že automobilka lhala zákazníkům, aby mohla provádět mimozáruční opravy. Minulý týden agentura zveřejnila příběh, ve kterém tvrdí, že automobilka zákazníkům vnucovala myšlenku, že si za problémy vyžadující opravu mohou sami, i když Tesla údajně věděla, že se jedná o běžné závady a zákazník za nic nemůže. Redaktoři Reuters pak v článku také použili důkazy, které měly dostat přímo od poškozených.

Již od samého začátku však kolem příběhu panovala jistá skepse. Článek byl totiž několikrát upraven, a to i v těch opravdu zásadních informacích. O úpravách článku pak měla zpravodajská agentura dokonce lhát. Na podobné zprávy Tesla normálně nereaguje. Tentokrát si to však automobilka líbit nenechala.

Elektromobil Tesla v autorizovaném servisu

Elektromobil Tesla v autorizovaném servisu, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla má další „svolávačku“ na 120 tisíc vozů. Vážnou chybu řeší OTA updatem


Tesla na zprávu hbitě zareagovala

Jak už bylo řečeno, společnost Tesla na podobné zprávy téměř nikdy nereaguje. Sama totiž v roce 2020 definitivně zrušila svoji divizi pro styk s veřejností. Na článek Reuters však kalifornská automobilka reagovat musela, a udělala tak na sociální síti X. Tvrdí, že je celý příběh vykonstruovaný a že má důkazy, které ji mají ospravedlnit.

K jednomu z incidentů zmíněných v článku Reuters má Tesla telemetrická data, která potvrzují, že došlo ke kolizi a ne k závadě, jak je ve zprávě tvrzeno. Podle článku má mít takových nespokojených zákazníků automobilka tisíce. Pravda je však taková, že Tesla má nejvyšší retenci a spokojenost zákazníků v celém automobilovém průmyslu. V článku pak také autor spojuje problém s hlukem s množstvím nesouvisejících úkonů servisních zaměstnanců. Kalifornská automobilka tak svým vyjádřením způsobila opravdový poprask. Svými podloženými argumenty totiž celý příběh zpravodajské agentury zesměšnila.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."