Autonomní řízení má být klíčem k budoucnosti automobilového průmyslu. Jak už jsme se dříve dozvěděli, Tesla se neustále snaží zdokonalit svého autopilota a dosáhnout nejvyšší úrovně autonomního řízení, kdy prakticky nebude potřeba ani řidiče, volantu či pedálů. Ale to je ještě trochu vzdálená budoucnost, hlavně kvůli legislativě.
Každopádně pokud nebo až k tomu jednou dojde, tak se tím změní celý automobilový svět. Prakticky nebude výhodné si pořizovat nové auto, ale budete si auto jen pronajímat s tím, že se vám samo přistaví před dům nebo pro vás kamkoliv dojede. S počtem najetých kilometrů bude jeho provoz levnější a s tím bude levnější i cena za kilometr. Jinými slovy se vám nevyplatí pořizovat auto jako dopravní prostředek, ale budete platit za službu.
Podle společnosti ARK Invest, která se zabývá předvídáním budoucnosti na poli technologií, ovšem Tesla může se svým mistrovským plánem vydělat ještě mnohem více peněz, než se původně čekalo. A klidně postupně přestat prodávat samotná auta, protože si je bude vyrábět jen sama pro sebe a svou službu. Lidé jsou totiž ochotni zaplatit za svůj čas více a trh s robotickým taxi by tedy měl být pro Teslu klidně dvojnásobně velký.
Čtěte také: V budoucnu přestane Tesla prodávat auta. Je to mistrovský plán
Původně z průzkumu vyplynulo, že by člověk ve Spojených státech zaplatil 25 centů za míli, tedy asi 3 koruny za kilometr. Ovšem podle nejnovějších dat jsou lidé ochotnější a klidně dají 72 centů za míli, tedy skoro 9 korun za kilometr. Když budeme počítat s tím, že ročně se najezdí jen ve Spojených státech více než 3 biliony kilometrů, tak by šlo o trh s hodnotou 1,6 bilionu dolarů, tedy přes 33 bilionů korun.
Tesla však nejspíše nebude jednou jedinou společností na světě, která bude nabízet robotické taxi. Společně s ostatními prý mohou firmy s autonomním řízením do roku 2030 vygenerovat příjem 6-7 bilionů dolarů, přičemž novou službu by mělo využívat až 60 % cestujících. Podle firmy ARK Invest je šance na to, že se funkce autopilota skutečně prosadí i skrze legislativu 30 %. Je to hodně nebo málo? To je otázka, na kterou budeme znát odpověď až časem.
Autonomní řízení má být klíčem k budoucnosti automobilového průmyslu. Jak už jsme se dříve dozvěděli, Tesla se neustále snaží zdokonalit svého autopilota a dosáhnout nejvyšší úrovně autonomního řízení, kdy prakticky nebude potřeba ani řidiče, volantu či pedálů. Ale to je ještě trochu vzdálená budoucnost, hlavně kvůli legislativě.
Každopádně pokud nebo až k tomu jednou dojde, tak se tím změní celý automobilový svět. Prakticky nebude výhodné si pořizovat nové auto, ale budete si auto jen pronajímat s tím, že se vám samo přistaví před dům nebo pro vás kamkoliv dojede. S počtem najetých kilometrů bude jeho provoz levnější a s tím bude levnější i cena za kilometr. Jinými slovy se vám nevyplatí pořizovat auto jako dopravní prostředek, ale budete platit za službu.
Podle společnosti ARK Invest, která se zabývá předvídáním budoucnosti na poli technologií, ovšem Tesla může se svým mistrovským plánem vydělat ještě mnohem více peněz, než se původně čekalo. A klidně postupně přestat prodávat samotná auta, protože si je bude vyrábět jen sama pro sebe a svou službu. Lidé jsou totiž ochotni zaplatit za svůj čas více a trh s robotickým taxi by tedy měl být pro Teslu klidně dvojnásobně velký.
Čtěte také: V budoucnu přestane Tesla prodávat auta. Je to mistrovský plán
Původně z průzkumu vyplynulo, že by člověk ve Spojených státech zaplatil 25 centů za míli, tedy asi 3 koruny za kilometr. Ovšem podle nejnovějších dat jsou lidé ochotnější a klidně dají 72 centů za míli, tedy skoro 9 korun za kilometr. Když budeme počítat s tím, že ročně se najezdí jen ve Spojených státech více než 3 biliony kilometrů, tak by šlo o trh s hodnotou 1,6 bilionu dolarů, tedy přes 33 bilionů korun.
Tesla však nejspíše nebude jednou jedinou společností na světě, která bude nabízet robotické taxi. Společně s ostatními prý mohou firmy s autonomním řízením do roku 2030 vygenerovat příjem 6-7 bilionů dolarů, přičemž novou službu by mělo využívat až 60 % cestujících. Podle firmy ARK Invest je šance na to, že se funkce autopilota skutečně prosadí i skrze legislativu 30 %. Je to hodně nebo málo? To je otázka, na kterou budeme znát odpověď až časem.