Není žádným tajemstvím, že jednou z hlavních priorit Tesly je bezpečnost. Tu se snaží zajistit řadou bezpečnostních a asistenčních systémů jako třeba Tesla Autopilot. Kromě toho však automobilka zvyšuje bezpečnost svých elektromobilů i skrze řadu konstrukčních vychytávek. Není tedy divu, že jsou její vozy jedny z nejbezpečnějších na světě.
V tomto odkazu pak pokračuje i vcelku nová Tesla Model Y, která byla nedávno Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) podrobena řadě bezpečnostních testů. V těch si elektromobil odnesl hodnocení Top Safety Pick+, což je nejlepší možný výsledek.
Nejvyššího ohodnocení automobilka v minulosti dosáhla pouze u elektromobilu Tesla Model 3. Jelikož je však Model Y v podstatě větší verze Modelu 3, tak to není až tak překvapivé. Přece jen, oba elektrovozy spolu sdílí až 75 % veškerých součástek.
Čtěte také: Tesla Model Y naprosto zazářila v losím testu, jehož kořeny sahají do minulého století
Zajímavostí také je, že oba elektrovozy značky jako první zpočátku kontroverzně upustily od používání radarů či jiných senzorů a jejich bezpečnostní a asistenční systémy se spoléhají především na kamery zabudované po celém vozu.
Takzvaná technologie Tesla Vision pak za pomocí neurálních sítí jednotlivé záběry v reálném čase zpracovává a vyhodnocuje. Díky tomu dochází k posílení bezpečnosti řidičů, cestujících i samotného vozu.
Není žádným tajemstvím, že jednou z hlavních priorit Tesly je bezpečnost. Tu se snaží zajistit řadou bezpečnostních a asistenčních systémů jako třeba Tesla Autopilot. Kromě toho však automobilka zvyšuje bezpečnost svých elektromobilů i skrze řadu konstrukčních vychytávek. Není tedy divu, že jsou její vozy jedny z nejbezpečnějších na světě.
V tomto odkazu pak pokračuje i vcelku nová Tesla Model Y, která byla nedávno Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) podrobena řadě bezpečnostních testů. V těch si elektromobil odnesl hodnocení Top Safety Pick+, což je nejlepší možný výsledek.
Nejvyššího ohodnocení automobilka v minulosti dosáhla pouze u elektromobilu Tesla Model 3. Jelikož je však Model Y v podstatě větší verze Modelu 3, tak to není až tak překvapivé. Přece jen, oba elektrovozy spolu sdílí až 75 % veškerých součástek.
Čtěte také: Tesla Model Y naprosto zazářila v losím testu, jehož kořeny sahají do minulého století
Zajímavostí také je, že oba elektrovozy značky jako první zpočátku kontroverzně upustily od používání radarů či jiných senzorů a jejich bezpečnostní a asistenční systémy se spoléhají především na kamery zabudované po celém vozu.
Takzvaná technologie Tesla Vision pak za pomocí neurálních sítí jednotlivé záběry v reálném čase zpracovává a vyhodnocuje. Díky tomu dochází k posílení bezpečnosti řidičů, cestujících i samotného vozu.