Zajímalo vás někdy, jaká je Tesla Model X v off-roadových podmínkách? Přesně to se totiž pokusil zjistit Matt Wattson z youtubového kanálu Carwow. Matt postavil Model X 100D proti nečekanému soupeři a obě auta musela překonat řadu překážek v terénu. Jaký byl výsledek?
Soupeřem pro elektromobil se stal malý benzínový crossover Fiat Panda Cross s manuální převodovkou. Výhodou tohoto autíčka je jeho mrštnost, kterou zajišťuje krátký rozvor náprav, a proto je ideálním autem pro provoz mimo asfaltové silnice.
Obě auta měla nasazené silniční letní pneumatiky, což především Tesle způsobilo nemalé problémy. Pneumatiky u Modelu X jsou totiž přizpůsobeny na co nejlepší přilnavost na asfaltu a v terénu tak byly pouze přítěží.
To však nebyl hlavní problém elektromobilu. Tesla má na rozdíl od Fiatu velmi velký rozvor náprav. To způsobilo, že v mnoha případech, kdy docházelo ke změně náklonu terénu, se Model X dotýkal podlahou země. Výrazně nepomohla ani funkce auta zvýšit světlou výšku pomocí vzduchového podvozku. Zajímavé je, že světlá výška Modelu X byla dokonce větší než u terénního Fiatu.
Čtěte také: Tesla má nový patent, díky kterému může vyrábět levnější elektromobily
Další nevýhodou Tesly byla obrovská hmotnost. Se svými dvou a půl tunami se Model X s Pandou, který je o více než tunu lehčí, nemohl vůbec rovnat. Proto Tesla i přes vysoký výkon neuspěla ani při závodu do kopce a Fiat se na vrchol překážky dostal jako první.
Fiat s benzinovým dvouválcem nakonec rozdrtil několikanásobně dražší Model X a ukázal, že tento elektromobil se do terénu opravdu nehodí.Úsměvnou skutečností je, že auto, které Matt testoval, bylo nově pořízeným vozem jeho šéfa. Proto se při každém podivném zvuku děsil, že ho tento test bude stát jeho místo. Pokud vás zajímá, jak Model X na rozbahněných cestách vypadal, určitě se podívejte na samotné video.
Zajímalo vás někdy, jaká je Tesla Model X v off-roadových podmínkách? Přesně to se totiž pokusil zjistit Matt Wattson z youtubového kanálu Carwow. Matt postavil Model X 100D proti nečekanému soupeři a obě auta musela překonat řadu překážek v terénu. Jaký byl výsledek?
Soupeřem pro elektromobil se stal malý benzínový crossover Fiat Panda Cross s manuální převodovkou. Výhodou tohoto autíčka je jeho mrštnost, kterou zajišťuje krátký rozvor náprav, a proto je ideálním autem pro provoz mimo asfaltové silnice.
Obě auta měla nasazené silniční letní pneumatiky, což především Tesle způsobilo nemalé problémy. Pneumatiky u Modelu X jsou totiž přizpůsobeny na co nejlepší přilnavost na asfaltu a v terénu tak byly pouze přítěží.
To však nebyl hlavní problém elektromobilu. Tesla má na rozdíl od Fiatu velmi velký rozvor náprav. To způsobilo, že v mnoha případech, kdy docházelo ke změně náklonu terénu, se Model X dotýkal podlahou země. Výrazně nepomohla ani funkce auta zvýšit světlou výšku pomocí vzduchového podvozku. Zajímavé je, že světlá výška Modelu X byla dokonce větší než u terénního Fiatu.
Čtěte také: Tesla má nový patent, díky kterému může vyrábět levnější elektromobily
Další nevýhodou Tesly byla obrovská hmotnost. Se svými dvou a půl tunami se Model X s Pandou, který je o více než tunu lehčí, nemohl vůbec rovnat. Proto Tesla i přes vysoký výkon neuspěla ani při závodu do kopce a Fiat se na vrchol překážky dostal jako první.
Fiat s benzinovým dvouválcem nakonec rozdrtil několikanásobně dražší Model X a ukázal, že tento elektromobil se do terénu opravdu nehodí.Úsměvnou skutečností je, že auto, které Matt testoval, bylo nově pořízeným vozem jeho šéfa. Proto se při každém podivném zvuku děsil, že ho tento test bude stát jeho místo. Pokud vás zajímá, jak Model X na rozbahněných cestách vypadal, určitě se podívejte na samotné video.