Tesla Model 3 zabíjela v Paříži. Za nehodu může elektromobil, dušuje se řidič
- Francouzská taxislužba pozastavila používání vozů Tesla Model 3 po smrtelné nehodě
- Řidič tvrdí, že za ni může technická závada na elektromobilu
- Kalifornská automobilka se od tohoto nařčení distancuje

Taxislužba G7 se sídlem v Paříži, která provozuje jednu z největších taxislužeb Tesla na světě, oznámila, že pozastavila provoz všech svých vozů Model 3 po vážné smrtelné havárii, ke které došlo minulý víkend. Jeden z řidičů společnosti, který v Paříži řídil taxi Model 3, nezvládl řízení, srazil cyklistu a přejel několik chodců. Následně narazil do dodávky.
Na vině Tesla, nebo lidský faktor?
Nehoda si vyžádala jednu oběť a 20 zraněných, z nichž jsou tři v kritickém stavu. Po nehodě řidič Modelu 3, který nebyl zraněn, tvrdil, že za nehodou je „technický problém“, který způsobil, že vozidlo samo zrychlilo. Společnost G7 po nehodě oznámila, že pozastavila provoz všech vozidel Tesla Model 3.
Firma komentovala situaci následovně: „Jako preventivní opatření a v souladu s našimi postupy se skupina G7 rozhodla pozastavit činnost 37 řidičů přidružených ke skupině G7, vybavených modelem podobným příslušnému vozidlu, dokud nebude dokončeno vyšetřování.“ G7 provozuje současně flotilu 50 vozů Tesla Model S, ale ty zůstanou v provozu. Tesla France se k situaci vyjádřila a uvedla, že nic nenasvědčuje tomu, že by se na nehodě podílela technická závada automobilu.
Nepřehlédněte: Elektromobil jako taxík? New York rozšiřuje flotilu žlutých Tesel

Na čí straně je pravda?
Tvrzení o náhlém samovolném zrychlení ve vozidlech Tesla nejsou nová. Již minulý rok informovali kolegové ze serveru Electrek, že Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) uvedl, že zkoumá tvrzení, že vozidla Tesla mají závadu vedoucí k „náhlému samovolnému zrychlení“ poté, co obdržel petici citující 127 incidentů.
Jak bylo tehdy uvedeno, v minulosti bylo zveřejněno několik tvrzení o náhlém samovolném zrychlení vozidel Tesla. Ten nejvíce medializovaný se týkal jihokorejské celebrity, která tvrdila, že jeho Model X sám narazil do garáže. Ve všech případech, včetně zmiňovaného, ale Tesla tvrdí, že záznam vozu odhalil chybu uživatele v důsledku nesprávného použití pedálu. Jinými slovy, řidič místo brzdy sešlápl „plynový“ pedál.

Tesla na burzovním pranýři
V jednom případě se Electreku podařilo nechat ověřit log Tesly třetí stranou a podpořilo to tvrzení automobilky, že řidič sešlápl pedál akcelerátoru. Po vyšetřování úřadu vydala Tesla prohlášení, v němž tvrdila, že na jejích vozidlech nejsou žádné závady vedoucí k nezamýšlenému zrychlení a že petici s NHTSA zahájili obchodníci na burze, spekulující na pád cen akcií Tesly.
Podobnému vyšetřování čelí Muskova automobilka také v Číně. Začátkem tohoto roku NHTSA zveřejnila výsledky svých vyšetřování, která uvádí, že incidenty Tesly, zahrnující tvrzení o „vozidlech, která sama zrychlují“, byly způsobeny řidiči. Ti měli opět použít v nesprávnou chvíli nesprávný pedál.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".