Zatímco v ČR elektromobil Tesla Model 3 zdražil kvůli nepříznivému kurzu naší měny způsobeném koronavirovou krizí, v Číně se Tesla rozhodla stejný vůz naopak zlevnit. Důvodem jsou dotace, ale de facto opět i koronavirus.
TIP: Kvůli kurzu Tesla Model 3 v ČR ze dne na den zdražila. Rozdíl je i přes 100 000 Kč
Nový Model 3 vycházel v Číně na nejméně 323 800 čínských juanů, ovšem před několika týdny v Číně snížili dotace o 10 % a nově na ně dosáhnou jen ekologická vozidla s cenou do 300 000 čínských juanů, takže Tesla měla smůlu. Spekulovalo se tedy, že by mohlo dojít ke zlevnění o necelých 10 %, aby se opět Model 3 kvalifikoval na získání dotační slevy.
A přesně to americká automobilka také udělala. Cenu svého elektromobilu snížila tak, aby se na její Model 3 opět vztahovala dotace. Že by to ukazovalo, jak je již nyní možné vyrábět elektromobily levněji, ale automobilky se zkrátka nechtějí zbytečně ochudit o sladký zisk? Nebo že by přispěla i levnější čínská výroba? Svou roli v tom určitě hraje i koronavirus, který pozastavil výrobu v Americe a Tesla teď potřebuje alespoň v Číně pokračovat ve výrobě a prodejích.
Každopádně nová cena Tesly Model 3 v Číně je 291 800 čínských juanů a po započtení dotace je to výsledná částka jen 271 550 čínských juanů, v přepočtu necelých 950 tisíc korun. Rozdíl v ceně tedy činí 52 250 čínských juanů, cca 184 tisíc korun oproti předešlé plné ceně nejlevnější varianty, z toho dotace jsou ve výši 20 250 čínských juanů, cca 71 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že dotace bylo možné dříve uplatnit na původní vyšší cenu, tak rozdíl pro zákazníka vlastně není tak velký, jak by se mohlo zdát. Ale rozhodně jde o zlevňování Modelu 3.
Musk již několikrát naznačil, že díky čínské Gigafactory 3 očekává postupné snižování výrobní ceny svých elektromobilů, a to nejen díky levnější pracovní síle nebo tomu, že zkrátka odpadá veškerá ta složitá, nákladná a zdlouhavá logistika jako je tomu nyní v případě dodávek například pro Evropu potažmo Českou republiku. Uvidíme, o kolik dokáže Tesla cenu svých elektromobilů v příštích měsících a letech ještě snížit. Koneckonců třeba i pro české zákazníky, až bude postavena Gigafactory 4 u Berlína a k nám to bude doslova za humny.
zdroj: Tesla, Electrek
Zatímco v ČR elektromobil Tesla Model 3 zdražil kvůli nepříznivému kurzu naší měny způsobeném koronavirovou krizí, v Číně se Tesla rozhodla stejný vůz naopak zlevnit. Důvodem jsou dotace, ale de facto opět i koronavirus.
TIP: Kvůli kurzu Tesla Model 3 v ČR ze dne na den zdražila. Rozdíl je i přes 100 000 Kč
Nový Model 3 vycházel v Číně na nejméně 323 800 čínských juanů, ovšem před několika týdny v Číně snížili dotace o 10 % a nově na ně dosáhnou jen ekologická vozidla s cenou do 300 000 čínských juanů, takže Tesla měla smůlu. Spekulovalo se tedy, že by mohlo dojít ke zlevnění o necelých 10 %, aby se opět Model 3 kvalifikoval na získání dotační slevy.
A přesně to americká automobilka také udělala. Cenu svého elektromobilu snížila tak, aby se na její Model 3 opět vztahovala dotace. Že by to ukazovalo, jak je již nyní možné vyrábět elektromobily levněji, ale automobilky se zkrátka nechtějí zbytečně ochudit o sladký zisk? Nebo že by přispěla i levnější čínská výroba? Svou roli v tom určitě hraje i koronavirus, který pozastavil výrobu v Americe a Tesla teď potřebuje alespoň v Číně pokračovat ve výrobě a prodejích.
Každopádně nová cena Tesly Model 3 v Číně je 291 800 čínských juanů a po započtení dotace je to výsledná částka jen 271 550 čínských juanů, v přepočtu necelých 950 tisíc korun. Rozdíl v ceně tedy činí 52 250 čínských juanů, cca 184 tisíc korun oproti předešlé plné ceně nejlevnější varianty, z toho dotace jsou ve výši 20 250 čínských juanů, cca 71 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že dotace bylo možné dříve uplatnit na původní vyšší cenu, tak rozdíl pro zákazníka vlastně není tak velký, jak by se mohlo zdát. Ale rozhodně jde o zlevňování Modelu 3.
Musk již několikrát naznačil, že díky čínské Gigafactory 3 očekává postupné snižování výrobní ceny svých elektromobilů, a to nejen díky levnější pracovní síle nebo tomu, že zkrátka odpadá veškerá ta složitá, nákladná a zdlouhavá logistika jako je tomu nyní v případě dodávek například pro Evropu potažmo Českou republiku. Uvidíme, o kolik dokáže Tesla cenu svých elektromobilů v příštích měsících a letech ještě snížit. Koneckonců třeba i pro české zákazníky, až bude postavena Gigafactory 4 u Berlína a k nám to bude doslova za humny.
zdroj: Tesla, Electrek