Tesla Model 3 po 200 tisících kilometrech? Neuvěříte, jaká byla degradace baterie

  • Tato Tesla Model 3 zaznamenala opravdu nízkou hodnotu degradace baterie
  • Podle majitele baterie vozu degradovala pouze o 5 % po nájezdu 200 tisíc kilometrů
  • Jak je tohle vlastně vůbec možné?
Baterie této Tesly zdegradovala o pouhých 5 procent poujetí 200 tisíc kilometrů

Baterie této Tesly zdegradovala o pouhých 5 procent poujetí 200 tisíc kilometrů | foto: YouTube/Andy Slye

Majitel této Tesly Model 3 hlásí rekordně nízkou degradaci baterie. Ta měla po ujetí zhruba 200 tisíc kilometrů přijít pouze o 5 % své celkové kapacity. Čím to její majitel vysvětluje?

Degradace baterie u Tesly je až překvapivě nízká

Degradace baterií elektromobilů je velkým tématem. To, že bude vaše drahá baterie za deset let pouhým mrtvým kovem, používají nejen odpůrci elektromobilů jako jeden z hlavních argumentům proti jejich masovému přijetí. A tento důvod tu s námi ještě nějakou dobu zůstane. Pravdou však je, že nové akumulátory se díky novým poznatkům každoročně zlepšují, a tak se zmíněný problém stává stále méně aktuálním.

Například nedávná studie společnosti Recurrent Auto, která analyzovala údaje o bateriích z přibližně 12 500 vozů Tesla Model 3 ve Spojených státech, ukázala, že v průměru měly i po pěti letech každodenního používání stále přibližně 90 % kapacity. Výbornou kondici baterie své Tesly naposledy ukázal i jeden youtuber. O kolik procent kapacity a tedy i dojezdu přišel u svého Modelu 3 po 200 tisících kilometrech a jak se o svůj vůz staral?

Tesla Model 3

Tesla Model 3, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Kupujeme ojetý elektromobil Tesla Model 3. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?


Skvělý výsledek

Andy Sly se ve svém videu pochlubil opravdu parádním výsledkem. Jeho Model 3 má po pěti letech a zhruba 200 tisících ujetých kilometrech stále 95 % kapacity baterie (tj. ztráta pouhých 5 % kapacity – pozn. redakce). K tomu výrazně přispělo pár pravidel, které youtuber používá.

Metody, které Sly použil k dosažení takto nízké míry degradace, jsou velmi jednoduché a může je použít téměř každý majitel elektromobilu. Svůj Model 3 nabíjí většinou doma z nabíječky úrovně 1 nebo 2 a brání tak jeho baterii proti zbytečně vysokému proudu. Hlavním prvkem je však omezení nabíjení pouze do 80 % kapacity baterie. To ostatně doporučuje i samotná automobilka.

Za nás se sluší dodat, že je podstatný rozdíl mezi typem baterií u jednotlivých verzí Tesly. Například LFP baterie u základní „nízkodojezdové“ Tesly Modelu 3 si dokáže poradit i s nabíjením do 100 % a nevadí ji to, na rozdíl od Long Range Modelu 3, který má Li-Ion baterii a u ní je opravdu lepší nabíjet max. do 80 % kapacity. A samozřejmě alespoň občas je u každé baterie dobré využít pomalejší AC nabíjení, aby proběhla kalibrace článků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla Model 3 po 200 tisících kilometrech? Neuvěříte, jaká byla degradace baterie

  • Tato Tesla Model 3 zaznamenala opravdu nízkou hodnotu degradace baterie
  • Podle majitele baterie vozu degradovala pouze o 5 % po nájezdu 200 tisíc kilometrů
  • Jak je tohle vlastně vůbec možné?
Baterie této Tesly zdegradovala o pouhých 5 procent poujetí 200 tisíc kilometrů

Baterie této Tesly zdegradovala o pouhých 5 procent poujetí 200 tisíc kilometrů | foto: YouTube/Andy Slye

Majitel této Tesly Model 3 hlásí rekordně nízkou degradaci baterie. Ta měla po ujetí zhruba 200 tisíc kilometrů přijít pouze o 5 % své celkové kapacity. Čím to její majitel vysvětluje?

Degradace baterie u Tesly je až překvapivě nízká

Degradace baterií elektromobilů je velkým tématem. To, že bude vaše drahá baterie za deset let pouhým mrtvým kovem, používají nejen odpůrci elektromobilů jako jeden z hlavních argumentům proti jejich masovému přijetí. A tento důvod tu s námi ještě nějakou dobu zůstane. Pravdou však je, že nové akumulátory se díky novým poznatkům každoročně zlepšují, a tak se zmíněný problém stává stále méně aktuálním.

Například nedávná studie společnosti Recurrent Auto, která analyzovala údaje o bateriích z přibližně 12 500 vozů Tesla Model 3 ve Spojených státech, ukázala, že v průměru měly i po pěti letech každodenního používání stále přibližně 90 % kapacity. Výbornou kondici baterie své Tesly naposledy ukázal i jeden youtuber. O kolik procent kapacity a tedy i dojezdu přišel u svého Modelu 3 po 200 tisících kilometrech a jak se o svůj vůz staral?

Tesla Model 3

Tesla Model 3, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Kupujeme ojetý elektromobil Tesla Model 3. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?


Skvělý výsledek

Andy Sly se ve svém videu pochlubil opravdu parádním výsledkem. Jeho Model 3 má po pěti letech a zhruba 200 tisících ujetých kilometrech stále 95 % kapacity baterie (tj. ztráta pouhých 5 % kapacity – pozn. redakce). K tomu výrazně přispělo pár pravidel, které youtuber používá.

Metody, které Sly použil k dosažení takto nízké míry degradace, jsou velmi jednoduché a může je použít téměř každý majitel elektromobilu. Svůj Model 3 nabíjí většinou doma z nabíječky úrovně 1 nebo 2 a brání tak jeho baterii proti zbytečně vysokému proudu. Hlavním prvkem je však omezení nabíjení pouze do 80 % kapacity baterie. To ostatně doporučuje i samotná automobilka.

Za nás se sluší dodat, že je podstatný rozdíl mezi typem baterií u jednotlivých verzí Tesly. Například LFP baterie u základní „nízkodojezdové“ Tesly Modelu 3 si dokáže poradit i s nabíjením do 100 % a nevadí ji to, na rozdíl od Long Range Modelu 3, který má Li-Ion baterii a u ní je opravdu lepší nabíjet max. do 80 % kapacity. A samozřejmě alespoň občas je u každé baterie dobré využít pomalejší AC nabíjení, aby proběhla kalibrace článků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."