Již víme, že chladné počasí a zimní období celkově se negativně projevují na celkovém dojezdu elektromobilů na jedno nabití. Platí to napříč celým odvětvím. Podle nejnovějšího průzkumu Tesly je chlad pro takové vozy přeci jen i v něčem přínosný. Baterie v takovém období ztrácí méně své celkové kapacity.
Zajímavá data přinesla společnost Recurrent, která se ve Spojených státech zabývá prodejem elektromobilů z druhé ruky a jejím poselstvím je zrychlit adaptaci veřejnosti k elektromobilitě. Jelikož má služba skrze software přístup k více než 12 500 vozidlům, získali zajímavá data o kondici baterií Tesel.
Společnost porovnává efektivní využitelnost baterií u vozidel i podle jejich místa použití. Recurrent si zavedl vlastní systém hodnocení dojezdu. Hodnoty odpovídají procentuální míře degradace baterie. Skóre 90 tedy poukazuje na 90 % zbývající kapacity baterie. Díky těmto datům společnost uvedla, že vozy provozované v chladnějších a pobřežních podnebích vykazují lepší výsledky než vozy z teplejších oblastí.
Čtěte také: Splní Toyota slib? Její elektromobily mají mít za 3 roky dojezd až 800 km
Extrémní chlad negativně ovlivňuje dojezd u všech vozidel. Především je to způsobené větším energetickým nárokem tepelného čerpadla na regulaci teploty. Z krátkodobého hlediska jde samozřejmě o nepříjemné projevy zkráceného dojezdu. Z dlouhodobého pohledu byste ale měli mít větší šanci na zachování slušné kondice baterie a prodloužení životního cyklu celého vozu.
Ve Spojených státech budou tedy spokojenější majitelé elektromobilů u států hraničících s Kanadou a v horských a přímořských oblastech západní části. Jejich vozy vykazují hodnoty 95, zatímco jižní státy dosáhly skóre o tři body nižšího. Nejde tedy o řádné zásadní rozdíly, je ovšem zajímavé sledovat, jak i místo provozu může mít citelný dopad na kondici celého elektromobilu.
Již víme, že chladné počasí a zimní období celkově se negativně projevují na celkovém dojezdu elektromobilů na jedno nabití. Platí to napříč celým odvětvím. Podle nejnovějšího průzkumu Tesly je chlad pro takové vozy přeci jen i v něčem přínosný. Baterie v takovém období ztrácí méně své celkové kapacity.
Zajímavá data přinesla společnost Recurrent, která se ve Spojených státech zabývá prodejem elektromobilů z druhé ruky a jejím poselstvím je zrychlit adaptaci veřejnosti k elektromobilitě. Jelikož má služba skrze software přístup k více než 12 500 vozidlům, získali zajímavá data o kondici baterií Tesel.
Společnost porovnává efektivní využitelnost baterií u vozidel i podle jejich místa použití. Recurrent si zavedl vlastní systém hodnocení dojezdu. Hodnoty odpovídají procentuální míře degradace baterie. Skóre 90 tedy poukazuje na 90 % zbývající kapacity baterie. Díky těmto datům společnost uvedla, že vozy provozované v chladnějších a pobřežních podnebích vykazují lepší výsledky než vozy z teplejších oblastí.
Čtěte také: Splní Toyota slib? Její elektromobily mají mít za 3 roky dojezd až 800 km
Extrémní chlad negativně ovlivňuje dojezd u všech vozidel. Především je to způsobené větším energetickým nárokem tepelného čerpadla na regulaci teploty. Z krátkodobého hlediska jde samozřejmě o nepříjemné projevy zkráceného dojezdu. Z dlouhodobého pohledu byste ale měli mít větší šanci na zachování slušné kondice baterie a prodloužení životního cyklu celého vozu.
Ve Spojených státech budou tedy spokojenější majitelé elektromobilů u států hraničících s Kanadou a v horských a přímořských oblastech západní části. Jejich vozy vykazují hodnoty 95, zatímco jižní státy dosáhly skóre o tři body nižšího. Nejde tedy o řádné zásadní rozdíly, je ovšem zajímavé sledovat, jak i místo provozu může mít citelný dopad na kondici celého elektromobilu.