Kupujeme ojetý elektromobil Tesla Model 3. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?

  • Přemýšlíte o koupi elektromobilu Tesla Model 3?
  • V dnešním redakčním článku se podíváme na možnost nákupu ojetého vozu
  • Komu se vyplatí pořídit ojetou Teslu, na kolik vyjde a na co si dát pozor?
Tesla Model 3

Tesla Model 3, nejprodávanější elektromobil

Elektromobily se stávají běžnějším dopravním prostředkem, než tomu bylo před lety. V našem seriálu vám pomáháme s výběrem ojetého elektromobilu a dnes padla řada na Teslu Model 3, která je nejprodávanějším elektromobilem na světě. V bazarech se totiž dá sehnat za hodně zajímavou cenu.

Jak se dá ušetřit?

Pokud kupujete ojetinu, obecně je cena o stovky tisíc nižší, než v případě zbrusu nového kusu. Platí to i v případě Tesly. Zatímco nový, základní Model 3 vyjde jen něco málo přes 1 milion, ojetinu můžete sehnat za cenu kolem 800 tisíc korun. Verze Long Range vyjde nová na 1,25 milionu korun, ojetina klidně kolem 1 milionu. Samozřejmě záleží na stav a nájezd.

S ohledem na to, že začátkem září Tesla představila modernizovaný upgrade Modelu 3 (projekt Highland) pro rok 2023/2024, šly a dále ještě pravděpodobně půjdou ceny ojetých Tesel dolů. Přitom baterie původní a nové generace jsou po technické stránce prakticky stejné, takže se není čeho obávat z pohledu například životnosti starších verzí vyrobených před lety.

Navíc u ojetiny nemusíte čekat, než se nakonfigurované auto vyrobí a dopraví, v případě Modelu 3 až z Číny do Česka. Je tedy nyní ten správný čas na koupi ojeté Tesly za lepší peníze? Ano i ne, samozřejmě vždy záleží na konkrétní nabídce i na tom, jak se bude dále vyvíjet trh s ojetinami.

Volant Tesly Model 3

Volant Tesly Model 3 | foto: Unsplash


Čtěte také: Kupujeme ojetý elektromobil Škoda Enyaq iV. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?


Základní verze, nebo Long Range?

Ze všeho nejdůležitější je si nejdříve vybrat, jestli pro vás dává větší smysl základní verze Modelu 3, či Long Range. Odlišností je přitom více, než jen velikost baterie a dojezd. Liší se například i hmotnost, výkon, spotřeba, či max. rychlost nabíjení, či chemické složení baterií, což ovlivňuje například její degradaci, či riziko požáru.

Pokud chcete výkonnější verzi s delším dojezdem, určitě si pořiďte Long Range či Performance, obě jsou dvoumotorové s pohonem všech kol. Pokud chcete ušetřit, vyberte si raději základní variantu s pohonem pouze zadní nápravy a LFP baterií (novější ročníky), která degraduje pomaleji a nevadí její nabíjení do 100 %. Má také takové vlastnosti, že téměř nemůže začít hořet.

Zásadní otázkou je také interiér. Černý nebo bílý? To může být hlavně věc vkusu, ale nezapomeňte, že u ročníků po roce 2021 přišela Tesla s modernizovaným interiérem, který má například semišové přihrádky na smartphony s bezdrátovým dobíjením ve středovém tunelu mezi sedadly řidiče a spolujezdce, ale i spoustu dalších příjemných vylepšení.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 Long Range | foto: vlastní

Co si nezapomenout pohlídat?

Určitě si zjistěte, jestli má ojetá Tesla tepelné čerpadlo, které mají opět až novější ročníky. Dokáže uspořit nějaká ta procenta baterie při topení kabiny, než předchozí systém v podobě odporového topení. Myslete i na to, že budete potřebovat nabíjecí kabely, zimní kola, apod., takže je dobré, pokud toto vše máte součástí nákupu, či ještě budete muset dokupovat.

Naopak čeho se není třeba obávat, je opotřebení baterie, které mají Tesly dle statistiky jedno z nejlepších ze všech elektromobilů. Koupit si třeba i dvouletou Teslu tak není rizikem, že budete muset brzy měnit baterii. Kapacita klesá jen opravdu o pár procent ročně, takže na výkonu a dojezdu se to prakticky vůbec neprojeví. Až u víceletých kusů, které mají najeté stovky tisíc kilometrů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kupujeme ojetý elektromobil Tesla Model 3. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?

  • Přemýšlíte o koupi elektromobilu Tesla Model 3?
  • V dnešním redakčním článku se podíváme na možnost nákupu ojetého vozu
  • Komu se vyplatí pořídit ojetou Teslu, na kolik vyjde a na co si dát pozor?
Tesla Model 3

Tesla Model 3, nejprodávanější elektromobil

Elektromobily se stávají běžnějším dopravním prostředkem, než tomu bylo před lety. V našem seriálu vám pomáháme s výběrem ojetého elektromobilu a dnes padla řada na Teslu Model 3, která je nejprodávanějším elektromobilem na světě. V bazarech se totiž dá sehnat za hodně zajímavou cenu.

Jak se dá ušetřit?

Pokud kupujete ojetinu, obecně je cena o stovky tisíc nižší, než v případě zbrusu nového kusu. Platí to i v případě Tesly. Zatímco nový, základní Model 3 vyjde jen něco málo přes 1 milion, ojetinu můžete sehnat za cenu kolem 800 tisíc korun. Verze Long Range vyjde nová na 1,25 milionu korun, ojetina klidně kolem 1 milionu. Samozřejmě záleží na stav a nájezd.

S ohledem na to, že začátkem září Tesla představila modernizovaný upgrade Modelu 3 (projekt Highland) pro rok 2023/2024, šly a dále ještě pravděpodobně půjdou ceny ojetých Tesel dolů. Přitom baterie původní a nové generace jsou po technické stránce prakticky stejné, takže se není čeho obávat z pohledu například životnosti starších verzí vyrobených před lety.

Navíc u ojetiny nemusíte čekat, než se nakonfigurované auto vyrobí a dopraví, v případě Modelu 3 až z Číny do Česka. Je tedy nyní ten správný čas na koupi ojeté Tesly za lepší peníze? Ano i ne, samozřejmě vždy záleží na konkrétní nabídce i na tom, jak se bude dále vyvíjet trh s ojetinami.

Volant Tesly Model 3

Volant Tesly Model 3 | foto: Unsplash


Čtěte také: Kupujeme ojetý elektromobil Škoda Enyaq iV. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?


Základní verze, nebo Long Range?

Ze všeho nejdůležitější je si nejdříve vybrat, jestli pro vás dává větší smysl základní verze Modelu 3, či Long Range. Odlišností je přitom více, než jen velikost baterie a dojezd. Liší se například i hmotnost, výkon, spotřeba, či max. rychlost nabíjení, či chemické složení baterií, což ovlivňuje například její degradaci, či riziko požáru.

Pokud chcete výkonnější verzi s delším dojezdem, určitě si pořiďte Long Range či Performance, obě jsou dvoumotorové s pohonem všech kol. Pokud chcete ušetřit, vyberte si raději základní variantu s pohonem pouze zadní nápravy a LFP baterií (novější ročníky), která degraduje pomaleji a nevadí její nabíjení do 100 %. Má také takové vlastnosti, že téměř nemůže začít hořet.

Zásadní otázkou je také interiér. Černý nebo bílý? To může být hlavně věc vkusu, ale nezapomeňte, že u ročníků po roce 2021 přišela Tesla s modernizovaným interiérem, který má například semišové přihrádky na smartphony s bezdrátovým dobíjením ve středovém tunelu mezi sedadly řidiče a spolujezdce, ale i spoustu dalších příjemných vylepšení.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 Long Range | foto: vlastní

Co si nezapomenout pohlídat?

Určitě si zjistěte, jestli má ojetá Tesla tepelné čerpadlo, které mají opět až novější ročníky. Dokáže uspořit nějaká ta procenta baterie při topení kabiny, než předchozí systém v podobě odporového topení. Myslete i na to, že budete potřebovat nabíjecí kabely, zimní kola, apod., takže je dobré, pokud toto vše máte součástí nákupu, či ještě budete muset dokupovat.

Naopak čeho se není třeba obávat, je opotřebení baterie, které mají Tesly dle statistiky jedno z nejlepších ze všech elektromobilů. Koupit si třeba i dvouletou Teslu tak není rizikem, že budete muset brzy měnit baterii. Kapacita klesá jen opravdu o pár procent ročně, takže na výkonu a dojezdu se to prakticky vůbec neprojeví. Až u víceletých kusů, které mají najeté stovky tisíc kilometrů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."