Kupujeme ojetý elektromobil Škoda Enyaq iV. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?

  • Přemýšlíte o koupi elektromobilu Škoda Enyaq iV?
  • V dnešním redakčním článku se podíváme na možnost nákupu ojetého vozu
  • Komu se vyplatí pořídit ojetý Enyaq, na kolik vyjde a na co si dát pozor?
Škoda Enyaq RS iV test

Škoda Enyaq RS iV, ilustrační | foto: vlastní

Nákup ojetého elektromobilu už dávno není takové dobrodružství, jaké to kdysi bývalo. Dnes už je možné si vůz nechat detailně prověřit v servisu a odhalit veškeré možné problémy, a tak se zbytečně nenachytat. V dnešním článku se podíváme na zoubek Enyaqu iV, který se dá v českých bazarech pořídit jako ojetina poměrně levně. Vyplatí se vám?

Proč vyhazovat stovky tisíc z okna?

Každý, kdo přemýšlí nad pořízením ojetého vozu, jistě vidí jako největší benefit velkou úsporu peněz. Ačkoliv se může jednat o automobil, který nemá ani 10 tisíc kilometrů, a je tedy z pohledu technického stavu jako nový, tak tím, že jej první majitel prodává, automaticky klesá hodnota vozu o stovky tisíc. Můžete tak mít prakticky nové auto za mnohem výhodnější cenu. Dalším důvodem může být i fakt, že nemusíte čekat, jako v případě konfigurace, výroby a dodání nového vozu.

Kterou konfiguraci Enyaqu si vybrat?

To je zásadní otázka, protože modelů Škoda Enyaq iV je celá řada. Základní rozdělení je na původní klasický SUV Enyaq iV a konstrukčně upravený Enyaq iV Coupé, dále sportovnější Enyaq RS iV a Enyaq RS iV Coupé. Jasno byste měli mít také v tom, jestli chcete (či spíše potřebujete) delší dojezd, a pak tedy budete muset hledat verzi s větší baterií o kapacitě 77 kWh. Pro někoho však může stačit i základní a levnější verze s 58kWh baterkou.

Ojetiny vyjdou výrazně levněji, jen namátkou při pohledu na aktuální nabídky v českých bazarech můžete pořídit základní verzi Enyaq Clever iV 60 za zhruba 900 tisíc korun (nový vyjde od 1 239 900 Kč), dále verzi Enyaq Clever iV 80 za zhruba 1 milion korun (nový vyjde od 1 364 900 Kč), či například Enyaq RS iV za 1,3 milionu korun (nový vyjde od 1,7 milionu korun). Finanční úspora je tedy jedním z hlavním argumentů pro koupi ojetiny.


Čtěte také: 5 důvodů, proč si koupit ojetý elektromobil


Na co si dát při koupi z bazarů pozor?

Dobře, pokud máte jasno v tom, zda chcete prostornější klasické SUV, či sportovnější SUV-Coupé, ale také jak velkou baterii, můžeme přejít k dalšímu, a to mnohem složitějšímu bodu. Tím jsou věci, na které si dát při výběru a nákupu ojetého vozu z bazarů pozor. Je to dost a někdo, kdo s elektromobilem třeba ještě nikdy nejezdil a nevyzná se v tom tolik, může snadno udělat chybu.

Ze všeho nejdůležitější je, a to nejen u Škody Enyaq iV, ale obecně u všech ojetých elektromobilů, zjištění stavu baterie (SoH). S tím vám pomohou v servisech, kde stačí vůz připojit na diagnostiku a přečíst si, jaká je reálná kapacita baterie, tedy o kolik procent akumulátor „vlivem času a používání“ zkrátka přišel.

Doporučujeme pořizovat samozřejmě ojetiny, u kterých kapacita klesla co nejméně, ale i kdybyste pořídili Enyaq iV s baterií, která už bude v horším stavu, tak se stejně nemusíte bát, že by vám přestala fungovat. Jen nebude dosahovat takového výkonu a dojezdu, jako z výroby.

Škodovka navíc myslela i na případnou výměnu, kdy celá baterie vyjde na více než 450 tisíc korun, nicméně většinou stačí vyměnit jen některé moduly s cenou přes 40 tisíc korun a ne rovnou celou baterii, takže to bude levnější záležitost. Stejně tak je dobré vědět, že baterie v elektromobilu většinou bez problémů vydrží plně funkční i po 10 letech, takže řekněme během životnosti celého vozu se v krajním případě vymění jen jednou, ne vícekrát.

Škoda Enyaq RS iV test

Interiér vozu Škoda Enyaq RS iV | foto: vlastní

Řešte konfiguraci do posledního detailu

Celkově byste neměli zapomenout na to, co je dobré mít u konfigurace vozu. U Enyaqu iV myslete především na tepelné čerpadlo, které je za příplatek 30 tisíc korun a dokáže vám ušetřit spoustu energie při vytápění. Dále si všímejte, jaký je max. podporovaný výkon, protože i zde se jednotlivé verze mohou lišit a v praxi to pak znamená dobu strávenou na veřejné rychlonabíječce.

Výhodné je také mít u elektromobilu vyhřívaná sedadla, protože pak v zimě budete méně plýtvat energií na vytápění interiéru, typicky pokud jede řidič sám, tak nemusí topit celou kabinu. A to je jen začátek. Určitě si všímejte také, zda má vůz různé bezpečnostní asistenty, které vám mohou zachránit život. A v neposlední řadě nezapomeňte ani na originální prvek Crystal Face, který je taktéž za příplatek a nemá jej každý vůz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kupujeme ojetý elektromobil Škoda Enyaq iV. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?

  • Přemýšlíte o koupi elektromobilu Škoda Enyaq iV?
  • V dnešním redakčním článku se podíváme na možnost nákupu ojetého vozu
  • Komu se vyplatí pořídit ojetý Enyaq, na kolik vyjde a na co si dát pozor?
Škoda Enyaq RS iV test

Škoda Enyaq RS iV, ilustrační | foto: vlastní

Nákup ojetého elektromobilu už dávno není takové dobrodružství, jaké to kdysi bývalo. Dnes už je možné si vůz nechat detailně prověřit v servisu a odhalit veškeré možné problémy, a tak se zbytečně nenachytat. V dnešním článku se podíváme na zoubek Enyaqu iV, který se dá v českých bazarech pořídit jako ojetina poměrně levně. Vyplatí se vám?

Proč vyhazovat stovky tisíc z okna?

Každý, kdo přemýšlí nad pořízením ojetého vozu, jistě vidí jako největší benefit velkou úsporu peněz. Ačkoliv se může jednat o automobil, který nemá ani 10 tisíc kilometrů, a je tedy z pohledu technického stavu jako nový, tak tím, že jej první majitel prodává, automaticky klesá hodnota vozu o stovky tisíc. Můžete tak mít prakticky nové auto za mnohem výhodnější cenu. Dalším důvodem může být i fakt, že nemusíte čekat, jako v případě konfigurace, výroby a dodání nového vozu.

Kterou konfiguraci Enyaqu si vybrat?

To je zásadní otázka, protože modelů Škoda Enyaq iV je celá řada. Základní rozdělení je na původní klasický SUV Enyaq iV a konstrukčně upravený Enyaq iV Coupé, dále sportovnější Enyaq RS iV a Enyaq RS iV Coupé. Jasno byste měli mít také v tom, jestli chcete (či spíše potřebujete) delší dojezd, a pak tedy budete muset hledat verzi s větší baterií o kapacitě 77 kWh. Pro někoho však může stačit i základní a levnější verze s 58kWh baterkou.

Ojetiny vyjdou výrazně levněji, jen namátkou při pohledu na aktuální nabídky v českých bazarech můžete pořídit základní verzi Enyaq Clever iV 60 za zhruba 900 tisíc korun (nový vyjde od 1 239 900 Kč), dále verzi Enyaq Clever iV 80 za zhruba 1 milion korun (nový vyjde od 1 364 900 Kč), či například Enyaq RS iV za 1,3 milionu korun (nový vyjde od 1,7 milionu korun). Finanční úspora je tedy jedním z hlavním argumentů pro koupi ojetiny.


Čtěte také: 5 důvodů, proč si koupit ojetý elektromobil


Na co si dát při koupi z bazarů pozor?

Dobře, pokud máte jasno v tom, zda chcete prostornější klasické SUV, či sportovnější SUV-Coupé, ale také jak velkou baterii, můžeme přejít k dalšímu, a to mnohem složitějšímu bodu. Tím jsou věci, na které si dát při výběru a nákupu ojetého vozu z bazarů pozor. Je to dost a někdo, kdo s elektromobilem třeba ještě nikdy nejezdil a nevyzná se v tom tolik, může snadno udělat chybu.

Ze všeho nejdůležitější je, a to nejen u Škody Enyaq iV, ale obecně u všech ojetých elektromobilů, zjištění stavu baterie (SoH). S tím vám pomohou v servisech, kde stačí vůz připojit na diagnostiku a přečíst si, jaká je reálná kapacita baterie, tedy o kolik procent akumulátor „vlivem času a používání“ zkrátka přišel.

Doporučujeme pořizovat samozřejmě ojetiny, u kterých kapacita klesla co nejméně, ale i kdybyste pořídili Enyaq iV s baterií, která už bude v horším stavu, tak se stejně nemusíte bát, že by vám přestala fungovat. Jen nebude dosahovat takového výkonu a dojezdu, jako z výroby.

Škodovka navíc myslela i na případnou výměnu, kdy celá baterie vyjde na více než 450 tisíc korun, nicméně většinou stačí vyměnit jen některé moduly s cenou přes 40 tisíc korun a ne rovnou celou baterii, takže to bude levnější záležitost. Stejně tak je dobré vědět, že baterie v elektromobilu většinou bez problémů vydrží plně funkční i po 10 letech, takže řekněme během životnosti celého vozu se v krajním případě vymění jen jednou, ne vícekrát.

Škoda Enyaq RS iV test

Interiér vozu Škoda Enyaq RS iV | foto: vlastní

Řešte konfiguraci do posledního detailu

Celkově byste neměli zapomenout na to, co je dobré mít u konfigurace vozu. U Enyaqu iV myslete především na tepelné čerpadlo, které je za příplatek 30 tisíc korun a dokáže vám ušetřit spoustu energie při vytápění. Dále si všímejte, jaký je max. podporovaný výkon, protože i zde se jednotlivé verze mohou lišit a v praxi to pak znamená dobu strávenou na veřejné rychlonabíječce.

Výhodné je také mít u elektromobilu vyhřívaná sedadla, protože pak v zimě budete méně plýtvat energií na vytápění interiéru, typicky pokud jede řidič sám, tak nemusí topit celou kabinu. A to je jen začátek. Určitě si všímejte také, zda má vůz různé bezpečnostní asistenty, které vám mohou zachránit život. A v neposlední řadě nezapomeňte ani na originální prvek Crystal Face, který je taktéž za příplatek a nemá jej každý vůz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."