Největší výrobce elektromobilů se nedrží zažitých pravidel a pořádků, ale dělá si, co chce. Vždyť v čele firmy není nikdo jiný než Elon Musk, který by se dal v jistém smyslu přirovnat ke Stevu Jobsovi, zakladatele Applu. Ten například u iPhonu odstraňoval funkce, které byly sice běžně používané, ale podle něj vlastně zbytečné.
Podobným způsobem je známý i Musk, který mění celý automobilový průmysl. Nejde přitom jen o přechod ze spalovacích na elektrická auta, ale také například o způsob ovládání. Již s příchodem nové generace Modelů S/X přepracovala Tesla dost „šíleným způsobem“ to, jak budete s vozem jezdit a ovládat jej.
Nyní se stejné revoluce dočkal i nový Model 3, který je přitom mainstreamovým produktem, takže určitě bude zajímavější sledovat, na kolik se lidé s dost výraznou změnou popasují a přijmou či naopak nepřijmou ji. Týká se směrovek, stěračů a voliče převodovky. Všechny tyto věci už se nebudou ovládat přes páčky pod volantem, ale přes tlačítka na volantu či dotykový displej.
Čtěte také: 7 důvodů, proč si pořídit Teslu
Konkrétně, levá páčka pod volantem byla u nového Modelu 3 (Highland) zrušena a směrová světla tak budete muset ovládat pomocí tlačítek s haptickou odezvou na volantu. Pravá páčka, která sloužila jako volič převodovky pro vybrání směru jízdy (dopředu/dozadu), také končí, resp. přesouvá se na 15,4″ dotykový displej.
Tesla přináší tzv. chytré řazení, které má automaticky zvolit správný směr pro zahájení jízdy podle toho, „kam by se asi tak dalo zrovnat jet“. Takže v garáži vůz nepojede do zdi, ale vyjede ven, apod. Vzhledem k tomu, že systém už nějaký ten rok funguje u nejnovější generace Modelů S/X s celkem slušným přijetím, u Modelu 3 by tomu nemuselo být jinak.
Odebrání levé páčky pod volantem však znamená ještě jednu výraznější změnu. Kdo dosud u Tesly ovládal stěrače přes zkratku v podobě tlačítka na „směrovkách“, kdy stisknutím jste mohli okamžitě setřít okno a otevřít na dotykovém displeji nabídku s podrobnějším nastavením, nově se budete muset “trochu pohrabat“ na dotykové obrazovce.
Co říct závěrem? Lidem to určitě bude chvíli trvat, než si zvyknou, ale tak už je to se vším novým. Co říkáte na tyto poměrně zásadní změny v ovládání vozu od Tesly? Myslíte si, že jsou krokem vpřed? Napište nám do diskuze pod článkem.
Největší výrobce elektromobilů se nedrží zažitých pravidel a pořádků, ale dělá si, co chce. Vždyť v čele firmy není nikdo jiný než Elon Musk, který by se dal v jistém smyslu přirovnat ke Stevu Jobsovi, zakladatele Applu. Ten například u iPhonu odstraňoval funkce, které byly sice běžně používané, ale podle něj vlastně zbytečné.
Podobným způsobem je známý i Musk, který mění celý automobilový průmysl. Nejde přitom jen o přechod ze spalovacích na elektrická auta, ale také například o způsob ovládání. Již s příchodem nové generace Modelů S/X přepracovala Tesla dost „šíleným způsobem“ to, jak budete s vozem jezdit a ovládat jej.
Nyní se stejné revoluce dočkal i nový Model 3, který je přitom mainstreamovým produktem, takže určitě bude zajímavější sledovat, na kolik se lidé s dost výraznou změnou popasují a přijmou či naopak nepřijmou ji. Týká se směrovek, stěračů a voliče převodovky. Všechny tyto věci už se nebudou ovládat přes páčky pod volantem, ale přes tlačítka na volantu či dotykový displej.
Čtěte také: 7 důvodů, proč si pořídit Teslu
Konkrétně, levá páčka pod volantem byla u nového Modelu 3 (Highland) zrušena a směrová světla tak budete muset ovládat pomocí tlačítek s haptickou odezvou na volantu. Pravá páčka, která sloužila jako volič převodovky pro vybrání směru jízdy (dopředu/dozadu), také končí, resp. přesouvá se na 15,4″ dotykový displej.
Tesla přináší tzv. chytré řazení, které má automaticky zvolit správný směr pro zahájení jízdy podle toho, „kam by se asi tak dalo zrovnat jet“. Takže v garáži vůz nepojede do zdi, ale vyjede ven, apod. Vzhledem k tomu, že systém už nějaký ten rok funguje u nejnovější generace Modelů S/X s celkem slušným přijetím, u Modelu 3 by tomu nemuselo být jinak.
Odebrání levé páčky pod volantem však znamená ještě jednu výraznější změnu. Kdo dosud u Tesly ovládal stěrače přes zkratku v podobě tlačítka na „směrovkách“, kdy stisknutím jste mohli okamžitě setřít okno a otevřít na dotykovém displeji nabídku s podrobnějším nastavením, nově se budete muset “trochu pohrabat“ na dotykové obrazovce.
Co říct závěrem? Lidem to určitě bude chvíli trvat, než si zvyknou, ale tak už je to se vším novým. Co říkáte na tyto poměrně zásadní změny v ovládání vozu od Tesly? Myslíte si, že jsou krokem vpřed? Napište nám do diskuze pod článkem.