Tesla má svůj elektrický tahač Semi, který by mohla podle nedávných zpráv vyrábět ve své berlínské Gigagafactory. Americká automobilka však údajně zvažuje i možné zahájení výroby elektrických nákladních dodávek v Itálii. Informaci s odvoláním na italské Ministerstvo obchodu a Made in Italy přinesl tamní zpravodajský server Il Sole 24 Ore.
Italskému automobilovému průmyslu dlouhodobě dominuje skupina Stellantis, což se nelíbí tamní vládě, která chce dosáhnout nejen jeho větší diverzifikace, ale také elektrifikace. Snaží se proto do země přilákat velké čínské výrobce BYD, Great Wall Motors a Chery Automobile. Především v druhém případě vstoupil dialog do pokročilejší fáze, kdy si čínští zájemci již prohlédli bývalé průmyslové oblasti na jihu země, které jako možné lokality navrhli úředníci ministerstva.
Zájem Itálie se nicméně neobrací pouze jedním směrem. Stejně jako na východě hledají investory i na západě. Už na konci února jsme psali o jednáních italského ministra obchodu Adolfa Ursa s Teslou o výstavbě druhé Gigafactory v Evropě.
Diskuse se společností Tesla se údajně soustředily zejména na výrobu elektrických užitkových vozidel, což zdůrazňuje odklon od konvenční výroby automobilů a odráží vyvíjející se požadavky globálního trhu. Víceúčelová dodávka by jistě byla pro Teslu dalším logickým krokem, jakmile bude dokončena levnější platforma, na které automobilka aktuálně pracuje pod kódovým označením Redwood. Zdá se však, že inženýři jsou zaneprázdněni zdokonalováním Roadsteru nové generace a o dodávce se zatím příliš nediskutovalo.
Čtěte také: Auta už Muskovi nestačí. Tesla má vydělávat na jiném produktu, který změní svět
Jednání s Teslou a čínskými výrobci souvisí i s plány italské vlády navýšit výrobu automobilů v zemi na 1,3 milionu vozidel ročně, z čehož 1 milion by měl připadat na závody Stellantisu a 300 tisíc by mělo pocházet od nového výrobce. Cílem této strategie je stabilizovat národní sektor výrobců komponentů pro automobilový průmysl, který aktuálně čelí výzvám souvisejících s přechodem na elektromobilitu.
Tesla má svůj elektrický tahač Semi, který by mohla podle nedávných zpráv vyrábět ve své berlínské Gigagafactory. Americká automobilka však údajně zvažuje i možné zahájení výroby elektrických nákladních dodávek v Itálii. Informaci s odvoláním na italské Ministerstvo obchodu a Made in Italy přinesl tamní zpravodajský server Il Sole 24 Ore.
Italskému automobilovému průmyslu dlouhodobě dominuje skupina Stellantis, což se nelíbí tamní vládě, která chce dosáhnout nejen jeho větší diverzifikace, ale také elektrifikace. Snaží se proto do země přilákat velké čínské výrobce BYD, Great Wall Motors a Chery Automobile. Především v druhém případě vstoupil dialog do pokročilejší fáze, kdy si čínští zájemci již prohlédli bývalé průmyslové oblasti na jihu země, které jako možné lokality navrhli úředníci ministerstva.
Zájem Itálie se nicméně neobrací pouze jedním směrem. Stejně jako na východě hledají investory i na západě. Už na konci února jsme psali o jednáních italského ministra obchodu Adolfa Ursa s Teslou o výstavbě druhé Gigafactory v Evropě.
Diskuse se společností Tesla se údajně soustředily zejména na výrobu elektrických užitkových vozidel, což zdůrazňuje odklon od konvenční výroby automobilů a odráží vyvíjející se požadavky globálního trhu. Víceúčelová dodávka by jistě byla pro Teslu dalším logickým krokem, jakmile bude dokončena levnější platforma, na které automobilka aktuálně pracuje pod kódovým označením Redwood. Zdá se však, že inženýři jsou zaneprázdněni zdokonalováním Roadsteru nové generace a o dodávce se zatím příliš nediskutovalo.
Čtěte také: Auta už Muskovi nestačí. Tesla má vydělávat na jiném produktu, který změní svět
Jednání s Teslou a čínskými výrobci souvisí i s plány italské vlády navýšit výrobu automobilů v zemi na 1,3 milionu vozidel ročně, z čehož 1 milion by měl připadat na závody Stellantisu a 300 tisíc by mělo pocházet od nového výrobce. Cílem této strategie je stabilizovat národní sektor výrobců komponentů pro automobilový průmysl, který aktuálně čelí výzvám souvisejících s přechodem na elektromobilitu.