Itálie chce, aby Evropská unie pozastavila nebo odložila svůj plán zakázat prodej automobilů se spalovacím motorem od roku 2035. Krajně pravicová vláda premiérky Giorgii Meloni tvrdí, že plán je „absurdní“ kvůli klesající poptávce a že italský automobilový průmysl se zhroutí, pokud bude plán pokračovat.
Automobilový průmysl je pro italské hospodářství zcela klíčový. Není se tedy čemu divit, že v okamžiku, kdy se ocitá v nepohodě, vedení státu zasáhne. Tak se děje právě nyní, kdy Itálie žádá Evropskou unii, aby zrušila zákaz vozidel se spalovacím motorem. Podle Itálie pokud bude EU postupovat podle plánu, způsobí „kolaps“ průmyslu.
Podle současného plánu má unie zakázat veškerý prodej automobilů se spalovacím motorem v roce 2035. Od tohoto data nesmějí auta prodávaná v členských zemích mít žádné uhlíkové emise, takže se zákaz vztahuje také na hybridy, nebo auta na plyn. Jedinou okamžitě dostupnou možností budou elektrická a vodíková auta.
„Zákaz nových vozů se spalovacím motorem v roce 2035 je absurdní a je třeba ho revidovat,“ řekl podle agentury Reuters italský ministr energetiky Gilberto Pichetto Fratin s tím, že by se měl celý plán revidovat a odložit. Podle italské vlády by si spotřebitelé měli mít možnost svobodně vybrat mezi konkurenčními technologiemi.
Čtěte také: Auta budou brzy řvát, pískat a vibrovat! Evropská unie rozhodla o nesmyslné regulaci rychlosti
Přechod na elektrifikaci se italskému automobilovému sektoru zatím nedaří dobře. Zaujmul sice modely elektromobilů – Fiat 500e, Maserati GranTurismo Folgore, nebo Grecale Folgore, ale společnosti Ferrari, Maserati a Fiat mezi lídry ve výrobě elektromobilů nepatří. Na svém domácím trhu také čelí tvrdé konkurenci ze strany čínských elektromobilů a dalších zemí EU. Těžký přechod na elektrifikovaná vozidla čeká Ferrari, u těchto sportovních vozidel dávají uživatelé stále přednost těm se spalovacím motorem.
Ani další z velkých evropských automobilových trhů Německo není v dobré kondici. V těžké situaci je Volkswagen, který plánuje zavírání závodů, průlom se nepodařil ani Mercedesu, pouze BMW se přechod k plně elektrifikovaným modelům podařil dobře. Všeobecně čelí evropské automobilky poklesu tržeb, propadům zisků a zavírání továren.
Itálie chce, aby Evropská unie pozastavila nebo odložila svůj plán zakázat prodej automobilů se spalovacím motorem od roku 2035. Krajně pravicová vláda premiérky Giorgii Meloni tvrdí, že plán je „absurdní“ kvůli klesající poptávce a že italský automobilový průmysl se zhroutí, pokud bude plán pokračovat.
Automobilový průmysl je pro italské hospodářství zcela klíčový. Není se tedy čemu divit, že v okamžiku, kdy se ocitá v nepohodě, vedení státu zasáhne. Tak se děje právě nyní, kdy Itálie žádá Evropskou unii, aby zrušila zákaz vozidel se spalovacím motorem. Podle Itálie pokud bude EU postupovat podle plánu, způsobí „kolaps“ průmyslu.
Podle současného plánu má unie zakázat veškerý prodej automobilů se spalovacím motorem v roce 2035. Od tohoto data nesmějí auta prodávaná v členských zemích mít žádné uhlíkové emise, takže se zákaz vztahuje také na hybridy, nebo auta na plyn. Jedinou okamžitě dostupnou možností budou elektrická a vodíková auta.
„Zákaz nových vozů se spalovacím motorem v roce 2035 je absurdní a je třeba ho revidovat,“ řekl podle agentury Reuters italský ministr energetiky Gilberto Pichetto Fratin s tím, že by se měl celý plán revidovat a odložit. Podle italské vlády by si spotřebitelé měli mít možnost svobodně vybrat mezi konkurenčními technologiemi.
Čtěte také: Auta budou brzy řvát, pískat a vibrovat! Evropská unie rozhodla o nesmyslné regulaci rychlosti
Přechod na elektrifikaci se italskému automobilovému sektoru zatím nedaří dobře. Zaujmul sice modely elektromobilů – Fiat 500e, Maserati GranTurismo Folgore, nebo Grecale Folgore, ale společnosti Ferrari, Maserati a Fiat mezi lídry ve výrobě elektromobilů nepatří. Na svém domácím trhu také čelí tvrdé konkurenci ze strany čínských elektromobilů a dalších zemí EU. Těžký přechod na elektrifikovaná vozidla čeká Ferrari, u těchto sportovních vozidel dávají uživatelé stále přednost těm se spalovacím motorem.
Ani další z velkých evropských automobilových trhů Německo není v dobré kondici. V těžké situaci je Volkswagen, který plánuje zavírání závodů, průlom se nepodařil ani Mercedesu, pouze BMW se přechod k plně elektrifikovaným modelům podařil dobře. Všeobecně čelí evropské automobilky poklesu tržeb, propadům zisků a zavírání továren.