První elektrické Ferrari s technikou od Tesly? Italové na to jdou od lesa
- Čistě elektrické Ferrari se již testuje ve fázi prototypu
- Zahalené vozy jezdí po Maranellu
- Italové se při vývoji inspirují technikou Tesly

Ferrari se již nějakou dobu věnuje vývoji svého prvního čistě elektrického supersportu. Aby měla co nabídnout na konkurenčním trhu, rozhodla se italská společnost otestovat úhlavního nepřítele v podobě Tesly Modelu S ve verzi Plaid. Díky svému prvenství se Tesly často rozebírají pro napodobení či rovnou vylepšení technologií u konkurence.
Také Ferrari využívá reverzní inženýrství
Ferrari je tak pouze dalším výrobcem, který chce vědět, co stojí za velmi kvalitní technologií. Zcela jistě by se se svým elektromobilem, který by se měl na trh dostat do dvou let, chtěli dostat do popředí. Podobnou cestou reverzního inženýringu se v minulosti vydali značky jako Porsche, Volvo nebo Ford. Vývoj elektrických komponentů přitom není pro Italy žádnou novinkou. Na trh již uvedli elektrifikovaný model s pomocí hybridních agregátů.
Plně elektrický vůz značky Ferrari je ale zatím stále ve fázi příprav. Jedním z důvodů otálení je i neustálé přesvědčení vedení firmy, že spalovací motor stále tvoří to pravé srdce vozu. Bez pochyb jde i do dekády odkazu společnosti na vývoj automobilového průmyslu, jak jej dnes známe. Stejně tak si jsou ale vědomi toho, že jestli chce ikonická značka zůstat na trhu kompetitivní, musí na trh dostat plně elektrický model.

Čtěte také: Ferrari vyvíjí svůj první elektromobil a prý to jde rychleji, než se čekalo
Noví inženýři chybí, inspiraci tak musí čerpat jinde
Bez dostatečných vědomostí z řad vlastních inženýrů se tak obrací na konkurenci. A od koho jiného se inspirovat než od jedničky na trhu. Díky informacím youtubera vystupujícím pod pseudonymem Varryx tak víme o prototypech, které se pohybují v areálu automobilky. Fanouška je možné v okolí továren spatřit velmi často, jeho aktivita by se již dala označit za špionážní. Kromě vývojových vozů spatřil i zaměstnance, jak se po Maranellu projíždí ve zmíněném elektromobilu Tesla Model S Plaid.
Plaid je stále nejrychlejším sériově vyráběným elektromobilem. Pokud zabrousíme do omezené výroby, pak by si nejvyšší příčku vysloužil chorvatský Rimac Nevera. Jeho cenovka je ale posazená nesrovnatelně vysoko. Ferrari zatím svým zájemcům nabízí hybridní model SF90 Stradale. Elektrický model by se měl do výroby dostat v průběhu příštího roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.