Ferrari vyvíjí svůj první elektromobil a prý to jde rychleji, než se čekalo
- Výstavba nové továrny má usnadnit vstup na čistě elektrický trh
- Ferrari si silně hlídá původ svých baterií pro hybridy i budoucí elektrické modely
- Nová továrna výrazně pomůže s výrobou futuristických novinek

Ferrari se stále řadí ve sportovním světě mezi přední značky. I z tohoto důvodu se mnozí ptají, kdy od této italské výkonné značky uvidíme první plně elektrický vůz? Automobilka se k tomuto směru otevřeně hlásí a samotný generální ředitel prozradil, že vývoj je dokonce napřed před plánovanou časovou linkou.
První elektrické Ferrari je na cestě
V nejbližších dnech se oznámení novinky stále nedočkáme. Zatím víme, že elektrické Ferrari začne brázdit silnice v roce 2025. V tu dobu bychom ale měli dostat vychytaný a s předstihem vyvinutý model. Ředitel Vigna se ve čtvrtek vyslovil, že vývoj probíhá podle plánu, ba dokonce předčil odhady vedení. V určitých technických aspektech se daří vůz vyvíjet rychleji, než se původně předpokládalo. Kromě uspořeného času by takový pokrok mohl lehce ponížit cenu vozidla.
Hlavní posuny se udály v segmentu optimalizace procesů. Nevětší posun vývojáři zaznamenali ve třetím čtvrtletí letošního roku. Velkou neznámou zatím stále zůstává, kdo bude Ferrari dodávat bateriové součásti. I nadále tato informace zůstává u výrobce utajenou. Kromě dodavatele ale výrobce nechce uvést ani výrobce jednotlivých článků. Vše se tedy drží přísně pod pokličkou. Že se nejedná o žádnou novinku, dokazuje fakt, že dodnes není známé, který výrobce dodává díly pro modely 26 a SF90.

Čtěte také: Majitelé nejdražšího Ferrari zuří! Dostali pokyn, aby se svým vozem radši nejezdili
Bude Ferrari premiantem ve sportovním segmentu?
Z dosavadních informací je tak jisté, že Ferrari svůj elektrický sporťák na trh uvede tak, jak si předsevzal. Stále míří na čtvrté čtvrtletí roku 2025. Do konce desetilietí by automobilka chtěla prodávat 40 % elektromobilů ročně. Pomoci jí má i nově budovaná výrobní linka pro supersportovní modely. Ta má vyrůst v domácím městě značky, v italském Maranellu.
Ferrari si samo montuje elektrické motory, invertory i baterie jak pro elektromobily, tak i pro hybridy. Veškeré procesy montování se mají odehrávat pouze v této nové továrně. Ředitel oznámil, že továrna by měla započít své funování v červnu příštího roku. Pro mnohé je překvapením, že i takto klasická značka s jasným rodokmenem se velmi ochotně hlásí k elektrickému trendu. Jednoznačně lze usoudit, že se Italové inovací nebojí a snaží se s ní vytěžit to nejlepší.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.