Na základě informací deníku Handelsblad prohlásil Elon Musk během rychlé návštěvy německých provozů, že se domnívá, že v rámci Gigafactory Berlín má smysl vyrábět nákladní vozy pro Evropu. Jejich výroba by se měla stát doplněním již plánované produkce v rámci projektu „Redwood“.
Volba Gigafactory Berlín coby výrobního místa pro Teslu Semi je strategická jak s ohledem na kapacitu továrny, tak z pohledu centrální polohy regionu v rámci Evropy. V továrně, která je zaměřena zejména na výrobu Modelu Y, představuje výroba Tesly Semi smysluplné rozšíření výrobních kapacit amerického výrobce na evropském kontinentu. Tento krok je v souladu s širším cílem společnosti zvýšit produkci továrny a upevnit její postavení na evropském trhu.
Rozhodnutí přichází v době, kdy se evropský sektor nákladní dopravy stále víc přiklání k dekarbonizaci v souladu s přísnými cíli snižování CO2 a úsilím o udržitelnost. Očekává se, že uvedení modelu Tesla Semi na evropský trh bude mít hluboký dopad na sektor dopravy a nabídne ekologickou alternativu k dieselovým nákladním automobilům.
Čtěte také: Tahač Tesla Semi boří další mýty. Za jediný den ujel naprosto nevídanou vzdálenost
Nákladní automobil Tesla Semi byl poprvé představen v roce 2017 a v současné době je v pilotní výrobě v Nevadě. Po nepřehlédnutelné publicitě spojené s firmou Pepsi-Co, která je první společností, která se přihlásila k nákupu elektrických nákladních automobilů, zprávy o velkém elektrickém náklaďáku značně utichly. Nové informace ale naznačují, že se automobil může pochlubit vynikajícím dojezdem, skvělou účinností nabíjení a dalšími schopnostmi, které byly prokázány v reálných testech u prvních uživatelů. Díky tomu je Tesla Semi dobrou volbou pro společnosti, které chtějí snížit svou uhlíkovou stopu a provozní náklady.
Elektrický nákladní automobil ale není jediným novým produktem, o kterém se v Německu hovořilo. Již v loňském roce řekl Elon Musk během návštěvy závodu, že automobil nové generace, který je nyní znám pod názvem Redwood, bude vyráběn v Gigafactory v Berlíně. Zatím ale neznáme časovou osu vývoje projektu. Muskova nedávná návštěva Gigafactory Berlín přišla poté, co byl provoz továrny dočasně narušen žhářským útokem. Z něho se výrobní závod poměrně rychle zotavil a zaměstnanci se při příležitosti návštěvy generálního ředitele shromáždili před zařízením, aby podpořili snahu společnosti čelit environmentálním teroristickým útokům.
Na základě informací deníku Handelsblad prohlásil Elon Musk během rychlé návštěvy německých provozů, že se domnívá, že v rámci Gigafactory Berlín má smysl vyrábět nákladní vozy pro Evropu. Jejich výroba by se měla stát doplněním již plánované produkce v rámci projektu „Redwood“.
Volba Gigafactory Berlín coby výrobního místa pro Teslu Semi je strategická jak s ohledem na kapacitu továrny, tak z pohledu centrální polohy regionu v rámci Evropy. V továrně, která je zaměřena zejména na výrobu Modelu Y, představuje výroba Tesly Semi smysluplné rozšíření výrobních kapacit amerického výrobce na evropském kontinentu. Tento krok je v souladu s širším cílem společnosti zvýšit produkci továrny a upevnit její postavení na evropském trhu.
Rozhodnutí přichází v době, kdy se evropský sektor nákladní dopravy stále víc přiklání k dekarbonizaci v souladu s přísnými cíli snižování CO2 a úsilím o udržitelnost. Očekává se, že uvedení modelu Tesla Semi na evropský trh bude mít hluboký dopad na sektor dopravy a nabídne ekologickou alternativu k dieselovým nákladním automobilům.
Čtěte také: Tahač Tesla Semi boří další mýty. Za jediný den ujel naprosto nevídanou vzdálenost
Nákladní automobil Tesla Semi byl poprvé představen v roce 2017 a v současné době je v pilotní výrobě v Nevadě. Po nepřehlédnutelné publicitě spojené s firmou Pepsi-Co, která je první společností, která se přihlásila k nákupu elektrických nákladních automobilů, zprávy o velkém elektrickém náklaďáku značně utichly. Nové informace ale naznačují, že se automobil může pochlubit vynikajícím dojezdem, skvělou účinností nabíjení a dalšími schopnostmi, které byly prokázány v reálných testech u prvních uživatelů. Díky tomu je Tesla Semi dobrou volbou pro společnosti, které chtějí snížit svou uhlíkovou stopu a provozní náklady.
Elektrický nákladní automobil ale není jediným novým produktem, o kterém se v Německu hovořilo. Již v loňském roce řekl Elon Musk během návštěvy závodu, že automobil nové generace, který je nyní znám pod názvem Redwood, bude vyráběn v Gigafactory v Berlíně. Zatím ale neznáme časovou osu vývoje projektu. Muskova nedávná návštěva Gigafactory Berlín přišla poté, co byl provoz továrny dočasně narušen žhářským útokem. Z něho se výrobní závod poměrně rychle zotavil a zaměstnanci se při příležitosti návštěvy generálního ředitele shromáždili před zařízením, aby podpořili snahu společnosti čelit environmentálním teroristickým útokům.