Americká automobilka Tesla neustále hledá nové lokality po výstavbu svých Gigafactory. Další továrny by se mohla dočkat také Evropa. Alespoň to tvrdí italský ministr průmyslu Adolfo Urso. Informovala o tom italská tisková agentura ANSA.
Itálie se snaží diverzifikovat a elektrifikovat svůj domácí automobilový průmysl, kterému v současnosti dominuje skupina Stellantis. Země se přitom zaměřuje zejména na čínské výrobce automobilů, kteří chtějí proniknout do Evropy. Neobrací se však výhradně na Čínu, ale i na západ.
„Měli jsme jednání s výrobci z několika zemí, nejen z východních, ale i západních,“ řekl Urso průmyslovému výboru Dolní sněmovny v době, kdy čínský výrobce elektrických automobilů BYD projevil zájem o výrobu vozidel v Itálii. „Itálie začala s politikou přitahování zahraničních investic pozdě. Máme pouze jednoho výrobce automobilů, ale během krátké doby se nám podařilo zvrátit tento trend,“ doplnil.
Pokud jde o Teslu, řekl, že rozhovory probíhají „měsíce“ a reakce, které získali od společnosti Elona Muska, byly „velmi pozitivní“, přičemž zdůraznil, že jde o „proces, který vyžaduje obezřetnost“.
Čtěte také: Tesla Roadster má být nakonec ještě větší „raketa“, než bylo zamýšleno
Tesla podle jeho slov zvažuje výstavbu Gigafactory v Itálii, kvůli tomu, že obyvatelé německého Grünheide hlasovali v místním referendu proti rozšíření německé továrny. „Německé město odmítlo plán na rozsáhlé rozšíření evropského montážního závodu Tesly. To povede k rozhodnutí skupiny,“ uvedl ministr.
Výsledky referenda k rozšíření Gigafactory Berlin nicméně nejsou závazné a Tesla se jimi nemusí řídit. Vyjádření italského ministra je proto nutné brát s rezervou. Vlády různých zemí se často dvoří Tesle a snaží se jí přesvědčit, aby postavila svou příští továrnu u nich. Předpokládá se, že Tesla plánuje oznámit novou továrnu do konce roku a druhá Gigafactory v Evropě by zcela jistě dávala smysl. Počkejme si a uvidíme.
Americká automobilka Tesla neustále hledá nové lokality po výstavbu svých Gigafactory. Další továrny by se mohla dočkat také Evropa. Alespoň to tvrdí italský ministr průmyslu Adolfo Urso. Informovala o tom italská tisková agentura ANSA.
Itálie se snaží diverzifikovat a elektrifikovat svůj domácí automobilový průmysl, kterému v současnosti dominuje skupina Stellantis. Země se přitom zaměřuje zejména na čínské výrobce automobilů, kteří chtějí proniknout do Evropy. Neobrací se však výhradně na Čínu, ale i na západ.
„Měli jsme jednání s výrobci z několika zemí, nejen z východních, ale i západních,“ řekl Urso průmyslovému výboru Dolní sněmovny v době, kdy čínský výrobce elektrických automobilů BYD projevil zájem o výrobu vozidel v Itálii. „Itálie začala s politikou přitahování zahraničních investic pozdě. Máme pouze jednoho výrobce automobilů, ale během krátké doby se nám podařilo zvrátit tento trend,“ doplnil.
Pokud jde o Teslu, řekl, že rozhovory probíhají „měsíce“ a reakce, které získali od společnosti Elona Muska, byly „velmi pozitivní“, přičemž zdůraznil, že jde o „proces, který vyžaduje obezřetnost“.
Čtěte také: Tesla Roadster má být nakonec ještě větší „raketa“, než bylo zamýšleno
Tesla podle jeho slov zvažuje výstavbu Gigafactory v Itálii, kvůli tomu, že obyvatelé německého Grünheide hlasovali v místním referendu proti rozšíření německé továrny. „Německé město odmítlo plán na rozsáhlé rozšíření evropského montážního závodu Tesly. To povede k rozhodnutí skupiny,“ uvedl ministr.
Výsledky referenda k rozšíření Gigafactory Berlin nicméně nejsou závazné a Tesla se jimi nemusí řídit. Vyjádření italského ministra je proto nutné brát s rezervou. Vlády různých zemí se často dvoří Tesle a snaží se jí přesvědčit, aby postavila svou příští továrnu u nich. Předpokládá se, že Tesla plánuje oznámit novou továrnu do konce roku a druhá Gigafactory v Evropě by zcela jistě dávala smysl. Počkejme si a uvidíme.