Tesla Autopilot v USA splňuje požadavky nouzového brzdění tři roky předem

Roman Macháč
  • Tesla je napřed, už teď splňuje požadavky nouzového brždění (AEB)
  • Americká automobilka je jediná, která splňuje veškeré parametry
  • Od roku 2022 bude u všech nových aut nouzové brzdění povinné
Tesla Model 3, elektromobil
Tesla Model 3, elektromobil

Americká automobilka je skvělým příkladem v mnoha oblastech, nicméně v jedné vyniká nad všemi ostatními výrobci. Pokud se podíváme na statistiky bezpečnosti, tak ty jasně hovoří, že vozy značky Tesla jsou jedny z těch nejvíce bezpečných vůbec. Důvodů je rovnou několik – nízké těžiště, zpracování a použitý materiál. To je ovšem jen začátek, protože nedílnou součástí v celém bezpečnostním ekosystému zařízení je potřeba zmínit hlavně technologii. Tam těží Tesla ze všech výrobců nejvíce díky velkému náskoku.

Tesla jako jediná splňuje veškeré požadavky

Nedávno zveřejněný report Národní správy bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) říká, že Tesla je jediná americká automobilka, která splňuje veškeré požadavky nouzového brždění. A to vše s předstihem téměř tři roky. Zdá se tedy, že strategie automobilky vychází nejlépe jak mohla. Všechny modely jsou totiž vybaveny kamerami, radarem a ultrasonickými senzory, které budou užitečné zejména v chystaném autonomním řízení. Komponenty jsou aktivní a přichází již v základní výbavě, za pokročilé funkce si už však musí zákazník připlatit v rámci softwarového balíčku.

„Automatické nouzové brždění může zabránit nebo snížit závažnost dopravních nehod, což zároveň snižuje riziko zranění. Tleskáme všem výrobcům za rychlé nasazení této technologie, která zachraňuje životy. Skrze tento dobrovolný přístup vidíme mnohem rychlejší rozšíření automatického nouzového brždění, než bychom viděli v rámci regulace. Lidský život tak může být zachráněn už nyní a potencionální nehoda také. okomentoval zástupce NHTSA James Owens.


Čtěte také: Autopilot Tesly opět zvýšil bezpečnost na silnicích, ukazují nová data


Tesla, autopilot
Tesla, autopilot

Tabulku v rámci reportu tedy vede z amerických automobilek Tesla, kdo je ovšem druhý a jak daleko? Na druhém místě se umístil Ford, který v současnosti nabízí 91% připravenost. General Motors se pak umístil na třetím místě, nicméně s nejhorším výsledkem 47 %. Zatímco tedy Fordu zbývá relativně málo práce do roku 2022, tak GM musí zatnout zuby a zamakat. Nejsou na tom však zdaleka tak špatně jako třeba Fiat-Chrysler, který je připraven na pouhých 14 %.

Co je to automatické nouzové brzdění?

V roce 2016 Národní správa bezpečnosti silničního provozu a Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu uzavřely dohodu, která říká, že veškeré nové automobily v USA musí mít do roku 2022 aktivní automatické nouzové brzdění. Chtějí tak zvýšit bezpečnost na silnicích, čímž ušetří ročně vyšší tisíce životů.

Princip fungování je v podstatě velmi jednoduchý. Tento asistenční systém se snaží detekovat potencionální nehodu skrze využití moderních sad kamer na vozu ve spolupráci s radarovými systémy. Pak je na počítači, aby dostupná data vyhodnotil a řekl vozu, zda má začít automaticky nouzově brzdit. Buď kvůli naprostému vyhnutí nehody či zmírnění nárazu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články