„Ve 3. čtvrtletí jsme zaregistrovali jednu nehodu na každých 4,59 milionu najetých mil (7,38 milionů km), ve kterých řidiči zapojili autopilota. U těch, kteří jezdí bez autopilota, ale s našimi aktivními bezpečnostními prvky, jsme zaznamenali jednu nehodu na každých 2,42 milionu najetých mil (3,89 milionů km). U těch, kteří jezdí bez autopilota a bez našich aktivních bezpečnostních prvků, jsme zaregistrovali jednu nehodu na každých 1,79 milionu najetých mil (2,88 milionů km). Pro srovnání nejnovější údaje NHTSA ukazují, že ve Spojených státech dochází k automobilové havárii každých 479 000 mil (770 000 km).“ uvádí společnost Tesla ve své nejnovější tiskové zprávě.
Je tedy vidět, že využívání základních bezpečnostních prvků či vyspělejšího autopilota se statisticky vyplácí. Důležité je však pochopit, že autopilot není o tom, že by měl nahrazovat řidiče, ale měl by být další úrovní bezpečnosti, něco jako druhým řidičem v autě. Což u Tesly očividně funguje. Nicméně k plně autonomnímu řízení je ještě hodně dlouhá cesta, takže data, která Tesla ve zprávě uvádí, jsou opravdu velmi důležitá pro to, aby v budoucnu přesvědčila důležité úřady, že jízda na autopilota je bezpečná. Zatím se ji to celkem daří.
Čtěte také: Tesla má nejbezpečnější elektromobil, tvrdí Euro NCAP. Jak dopadly ostatní?
Zajímavé je srovnání dat od Tesly nejen oproti předchozímu čtvrtletí, kde došlo k mírnému zlepšení čísel ať už byl nebo nebyl zapnutý autopilot či základní bezpečnostní funkce, ale také meziročně, kde jsou výsledky lepší pouze v případě zapnutého autopilota a bezpečnostních prvků. Naopak bez autopilota byla bezpečnost meziročně překvapivě horší. Jenže tady je krásně vidět, že zatímco autopilot Tesly se zlepšuje a zvyšuje bezpečnost, řidičů za volantem je meziročně zase o něco více a jejich jízdní styl už se zřejmě nebude dále moc zlepšovat.
„Ve 3. čtvrtletí jsme zaregistrovali jednu nehodu na každých 4,59 milionu najetých mil (7,38 milionů km), ve kterých řidiči zapojili autopilota. U těch, kteří jezdí bez autopilota, ale s našimi aktivními bezpečnostními prvky, jsme zaznamenali jednu nehodu na každých 2,42 milionu najetých mil (3,89 milionů km). U těch, kteří jezdí bez autopilota a bez našich aktivních bezpečnostních prvků, jsme zaregistrovali jednu nehodu na každých 1,79 milionu najetých mil (2,88 milionů km). Pro srovnání nejnovější údaje NHTSA ukazují, že ve Spojených státech dochází k automobilové havárii každých 479 000 mil (770 000 km).“ uvádí společnost Tesla ve své nejnovější tiskové zprávě.
Je tedy vidět, že využívání základních bezpečnostních prvků či vyspělejšího autopilota se statisticky vyplácí. Důležité je však pochopit, že autopilot není o tom, že by měl nahrazovat řidiče, ale měl by být další úrovní bezpečnosti, něco jako druhým řidičem v autě. Což u Tesly očividně funguje. Nicméně k plně autonomnímu řízení je ještě hodně dlouhá cesta, takže data, která Tesla ve zprávě uvádí, jsou opravdu velmi důležitá pro to, aby v budoucnu přesvědčila důležité úřady, že jízda na autopilota je bezpečná. Zatím se ji to celkem daří.
Čtěte také: Tesla má nejbezpečnější elektromobil, tvrdí Euro NCAP. Jak dopadly ostatní?
Zajímavé je srovnání dat od Tesly nejen oproti předchozímu čtvrtletí, kde došlo k mírnému zlepšení čísel ať už byl nebo nebyl zapnutý autopilot či základní bezpečnostní funkce, ale také meziročně, kde jsou výsledky lepší pouze v případě zapnutého autopilota a bezpečnostních prvků. Naopak bez autopilota byla bezpečnost meziročně překvapivě horší. Jenže tady je krásně vidět, že zatímco autopilot Tesly se zlepšuje a zvyšuje bezpečnost, řidičů za volantem je meziročně zase o něco více a jejich jízdní styl už se zřejmě nebude dále moc zlepšovat.