Po nedávné prezentaci Tesly a jejího nového kybernetického vozidla se objevilo mnoho otázek. Jednou z nich je i řešení nabíjení, jelikož Cybercab má postrádat standardní nabíjecí konektor. Místo toho se bude spoléhat výhradně na bezdrátové nabíjení. Mezi moderními technologiemi nejde o žádnou novinku. Ovšem účinnost je stále velkou otázkou a i pokročilé nabíječky spotřební elektroniky dosahují velkých ztrát. Jak si v tomto směru bude stát Tesla?
Automobilka se na základě množících se dotazů k věci vyjádřila ve velmi pozitivním smyslu. Podle informací by efektivita bezdrátové nabíječky Tesly měla dosáhnout více než 90 %. Vedení se muselo bránit, když renomovaný technologický nadšenec, Marques Brownlee, zdůraznil, že dosavadní bezdrátové nabíječky mají velké teplotní ztráty. Odhadoval, že ani Tesle se nepodaří dosáhnout lepších hodnot než 75 % přenosu elektrické energie.
V odpovědi na toto téma na sociální síti X společnost Tesla deklaruje, že její nabíječka bude mnohem účinnější. Na to konto reagoval i Marques, který se začal na takový výrobek velmi těšit. Sami jsme zvědavi, jak celý projekt dopadne. Možnost nabíjení jakéhokoliv elektromobilu bez nutnosti připojování kabelů by zajisté potěšila velké množství současných i budoucích majitelů takových vozidel. To by se konečně dalo hovořit o revoluci, ať ve srovnání s tankováním spalovacích aut nebo i s dnešním konvenčním nabíjením elektromobilů.
U autonomního vozu je však takový způsob nabíjení téměř nezbytný. Jestliže se vůz nemá během jeho pracovního dne kdo postarat, jak by mohl splnit podmínku kompletně autonomního provozu. Víme sice, že Tesla si pohrávala s myšlenkou i robotické paže, která umí nabíjecí konektor sama do vozu připojit, nakonec ale zůstalo pouze u konceptu. Kromě vysoké efektivity navíc Tesla v prezentaci naznačila i rychlosti nabíjení indukční deskou.
Zatímco běžné domácí wallboxy disponují nejčastěji výkonem do 11 kW, tato dlaždice má být schopná výkon povýšit i přes 20 kW. To by mohlo hrát velkou roli i u dalších modelů značky nebo případně u jiných, pokud by Tesla uvolnila svůj kit pro vestavbu bezdrátového nabíjení pro vozy cizích značek. Spolu s rychlými Superchargery by tímto způsobem dokázali neskutečně navýšit zisky celé nabíjecí sítě. Již nyní víme, že takový kit se stane skutečností. Cybertruck je prvním modelem značky, který je pro dodatečnou nabíjecí vestavbu z výroby připraven.
Po nedávné prezentaci Tesly a jejího nového kybernetického vozidla se objevilo mnoho otázek. Jednou z nich je i řešení nabíjení, jelikož Cybercab má postrádat standardní nabíjecí konektor. Místo toho se bude spoléhat výhradně na bezdrátové nabíjení. Mezi moderními technologiemi nejde o žádnou novinku. Ovšem účinnost je stále velkou otázkou a i pokročilé nabíječky spotřební elektroniky dosahují velkých ztrát. Jak si v tomto směru bude stát Tesla?
Automobilka se na základě množících se dotazů k věci vyjádřila ve velmi pozitivním smyslu. Podle informací by efektivita bezdrátové nabíječky Tesly měla dosáhnout více než 90 %. Vedení se muselo bránit, když renomovaný technologický nadšenec, Marques Brownlee, zdůraznil, že dosavadní bezdrátové nabíječky mají velké teplotní ztráty. Odhadoval, že ani Tesle se nepodaří dosáhnout lepších hodnot než 75 % přenosu elektrické energie.
V odpovědi na toto téma na sociální síti X společnost Tesla deklaruje, že její nabíječka bude mnohem účinnější. Na to konto reagoval i Marques, který se začal na takový výrobek velmi těšit. Sami jsme zvědavi, jak celý projekt dopadne. Možnost nabíjení jakéhokoliv elektromobilu bez nutnosti připojování kabelů by zajisté potěšila velké množství současných i budoucích majitelů takových vozidel. To by se konečně dalo hovořit o revoluci, ať ve srovnání s tankováním spalovacích aut nebo i s dnešním konvenčním nabíjením elektromobilů.
U autonomního vozu je však takový způsob nabíjení téměř nezbytný. Jestliže se vůz nemá během jeho pracovního dne kdo postarat, jak by mohl splnit podmínku kompletně autonomního provozu. Víme sice, že Tesla si pohrávala s myšlenkou i robotické paže, která umí nabíjecí konektor sama do vozu připojit, nakonec ale zůstalo pouze u konceptu. Kromě vysoké efektivity navíc Tesla v prezentaci naznačila i rychlosti nabíjení indukční deskou.
Zatímco běžné domácí wallboxy disponují nejčastěji výkonem do 11 kW, tato dlaždice má být schopná výkon povýšit i přes 20 kW. To by mohlo hrát velkou roli i u dalších modelů značky nebo případně u jiných, pokud by Tesla uvolnila svůj kit pro vestavbu bezdrátového nabíjení pro vozy cizích značek. Spolu s rychlými Superchargery by tímto způsobem dokázali neskutečně navýšit zisky celé nabíjecí sítě. Již nyní víme, že takový kit se stane skutečností. Cybertruck je prvním modelem značky, který je pro dodatečnou nabíjecí vestavbu z výroby připraven.