Tchaj-wan se loučí s benzínkami. Pro tento typ dopravy už nejsou třeba
- Firma Gogoro udává směr v asijské elektromobilitě na dvou kolech
- Výměna baterie je otázkou několika sekund, firma zažívá nebývalý růst
- Počet stanic na výměnu baterií pro elektro-skútry už se téměř rovná benzínkám

Výrobce elektrických skútrů Gogoro je známý svou sítí pro výměnu baterií GoStation, která rozsáhle pokrývá Tchaj-wan. Systém se stal tak populární, že brzy zastíní počet čerpacích stanic v ostrovním státě. Výměnné stanice Gogoro vypadají jako zeleno-bílý prodejní automat.
Se systémem Gogoro nevíte, co je dobíjení
Uživatelé baterií Gogoro, které díky svým partnerstvím zahrnují skútry mnoha různých značek, jednoduše přijedou na stanici a vymění svoji vybitou baterii za čerstvě nabitou jednotku. Předplatitelská služba z výměny dělá rychlý a snadný proces, který trvá jen několik sekund.
Podle dostupných informací měla na konci roku 2021 firma Gogoro po celé zemi celkem 2 215 stanic GoStation. Počet čerpacích stanic na pohonné hmoty, kterých je 2 487, je jenom o málo vyšší. Při současném tempu expanze značky může být rok 2022 přelomem, kdy počet GoStation překoná počet čerpacích stanic.

Nepřehlédněte: Elektroskútr Ola poblázní celý svět! Šokuje nízkou cenou a míří do prodeje
Bude firmě stačit Asie?
I když to může být jen zajímavá informace, tento obraz vykresluje to, co pravděpodobně čeká velkou část Asie a možná i zbytek světa. Gogoro se v minulém roce agresivně rozšířilo do zemí, kde tvoří většinu vozidel na silnicích velkých měst převážně motocykly a skútry.
Nahrazení těchto hlasitých spalovacích vozidel tichými a bezemisními elektrickými skútry a motocykly bude mít na města značný dopad, měřitelný jak v decibelech, tak v úrovní znečišťujících částic v ovzduší.
V dubnu loňského roku Gogoro oznámilo, že vstupuje na indický trh a navazuje partnerství s firmou Hero Motorcorp, největším světovým výrobcem motocyklů.

Nepřehlédněte: Rakouský Horwin představil nový elektrický skútr s opravdu nevídaným dojezdem
Firma hlásí nebývalou expanzi
Krátce poté přišla firma s další oznámením, že vstoupí na čínský trh díky novému třístrannému partnerství s výrobci dvoukolek Yadea a DCJ. Neuplynul ani měsíc a Gogoro oznámilo další partnerství, tentokrát s výrobcem Foxconn na výrobu jeho elektrických skútrů a vyměnitelných baterií.
Rychlá expanze pokračovala i nadále, když Gogoro v listopadu oznámilo partnerství s firmou Gojek, které by znamenalo expanzi na velký indonéský trh. I když firma expanduje na asijský kontinent, jeho pozice na tchaj-wanském trhu se stále upevňuje.
Podle zástupců společnosti bylo 28 % všech dvoukolových vozidel prodaných minulý měsíc poháněno systémem Gogoro, přičemž prosinec byl pro firmu nejlepším prodejním měsícem vůbec.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".