Nabíjení elektromobilu nemusí být pro každého vítaným přerušením cesty. Zastavení u nabíječek obvykle bývají mnohem delší než čerpání benzínu a rychlonabíjecí stanice také nejsou na každém rohu jako benzinové pumpy.
Matt Mikka, který na YouTube provozuje kanál Warped Perception, byl už unavený z neustálého zastavování při nabíjení své Tesly. Přišel tedy s poněkud bizarním řešením, při jehož prezentaci se pokusí mdloby o nejednoho z fanoušků Tesly. Do kufru své Tesly Model S posadil vznětový motor a doslova na koleně vytvořil hybrid, o němž tvrdí, že dokáže ujet 1 600 kilometrů, aniž by musel zastavit kvůli dobíjení.
„Přijímám výzvu, kterou může nadšený elektromobilista považovat za svatokrádež,“ říká Mikka ve videu, v němž představuje svůj výtvor. Běžný sedan Model S zvládá průměrně ujet asi 725 km na jedno nabití. Ale při dálničních rychlostech se tento dojezd výrazně sníží. „Myšlenka úpravy je jednoduchá,“ říká Mikka ve videu. „Chci vytvořit Teslu, která se nespoléhá na dobíjecí stanice a dokáže zvládat bez zastavení dlouhé vzdálenosti.“
Čtěte také: Elone, gratulujeme! Tesla se svými bateriemi 4680 překonala důležitý milník
Mikka strávil řadu let vývojem, plánováním a návrhem hybridního systému. V roce 2022 vytvořil první zkušební koncept, následně systém od základů přestavěl a vzal vůz na cestu dlouhou téměř 2700 mil (asi 4350 km), kterou zdokumentoval ve svém nejnovějším videu. Jak Mikka uvádí, pro verzi 2 navrhl a vyrobil veškeré komponenty, kromě samotného motoru. „Byl jsem možná trochu posedlý, ale aby vše fungovalo, neměl jsem jinou možnost, protože na trhu nebylo k dispozici nic, co by mi práci usnadnilo.“
I když cesta kvůli problémům s přehříváním neprobíhala zcela hladce, auto v podstatě dělalo to, k čemu bylo navrženo. Dieselový generátor dobíjel trakční baterii Tesly při parkování i během jízdy a eliminoval tak potřebu zastávek nutných pro dobíjení. V okamžiku, kdy systém fungoval nejlépe, spotřebovala Tesla Model S kolem 51 Wh energie na jednu míli, což dávalo teoretický dojezd více než 1600 mil (asi 2575 km), říká Mikka ve videu. Na základě přepočtu se hybrid Tesly dostal na spotřebu přibližně 6,75 l/100 km, píše server Business Insider.
Mikka se domnívá, že vytvořil stroj, který je velice blízko dokonalému autu. Tedy, pokud pomineme některé malé detaily a nepříjemně hlasitý motor. „S tím neustálým hučením vzadu se buďto smíříte, nebo budete chtít vystoupit za jízdy z vozu. Na druhou stranu, auto mě spolehlivě dostalo přesně tam, kam jsem potřeboval.“ Mikka nyní pracuje na třetí verzi, s níž se chystá podniknout další výlet.
Nabíjení elektromobilu nemusí být pro každého vítaným přerušením cesty. Zastavení u nabíječek obvykle bývají mnohem delší než čerpání benzínu a rychlonabíjecí stanice také nejsou na každém rohu jako benzinové pumpy.
Matt Mikka, který na YouTube provozuje kanál Warped Perception, byl už unavený z neustálého zastavování při nabíjení své Tesly. Přišel tedy s poněkud bizarním řešením, při jehož prezentaci se pokusí mdloby o nejednoho z fanoušků Tesly. Do kufru své Tesly Model S posadil vznětový motor a doslova na koleně vytvořil hybrid, o němž tvrdí, že dokáže ujet 1 600 kilometrů, aniž by musel zastavit kvůli dobíjení.
„Přijímám výzvu, kterou může nadšený elektromobilista považovat za svatokrádež,“ říká Mikka ve videu, v němž představuje svůj výtvor. Běžný sedan Model S zvládá průměrně ujet asi 725 km na jedno nabití. Ale při dálničních rychlostech se tento dojezd výrazně sníží. „Myšlenka úpravy je jednoduchá,“ říká Mikka ve videu. „Chci vytvořit Teslu, která se nespoléhá na dobíjecí stanice a dokáže zvládat bez zastavení dlouhé vzdálenosti.“
Čtěte také: Elone, gratulujeme! Tesla se svými bateriemi 4680 překonala důležitý milník
Mikka strávil řadu let vývojem, plánováním a návrhem hybridního systému. V roce 2022 vytvořil první zkušební koncept, následně systém od základů přestavěl a vzal vůz na cestu dlouhou téměř 2700 mil (asi 4350 km), kterou zdokumentoval ve svém nejnovějším videu. Jak Mikka uvádí, pro verzi 2 navrhl a vyrobil veškeré komponenty, kromě samotného motoru. „Byl jsem možná trochu posedlý, ale aby vše fungovalo, neměl jsem jinou možnost, protože na trhu nebylo k dispozici nic, co by mi práci usnadnilo.“
I když cesta kvůli problémům s přehříváním neprobíhala zcela hladce, auto v podstatě dělalo to, k čemu bylo navrženo. Dieselový generátor dobíjel trakční baterii Tesly při parkování i během jízdy a eliminoval tak potřebu zastávek nutných pro dobíjení. V okamžiku, kdy systém fungoval nejlépe, spotřebovala Tesla Model S kolem 51 Wh energie na jednu míli, což dávalo teoretický dojezd více než 1600 mil (asi 2575 km), říká Mikka ve videu. Na základě přepočtu se hybrid Tesly dostal na spotřebu přibližně 6,75 l/100 km, píše server Business Insider.
Mikka se domnívá, že vytvořil stroj, který je velice blízko dokonalému autu. Tedy, pokud pomineme některé malé detaily a nepříjemně hlasitý motor. „S tím neustálým hučením vzadu se buďto smíříte, nebo budete chtít vystoupit za jízdy z vozu. Na druhou stranu, auto mě spolehlivě dostalo přesně tam, kam jsem potřeboval.“ Mikka nyní pracuje na třetí verzi, s níž se chystá podniknout další výlet.