Tesla je nejen průkopníkem, ale také aktuálním lídrem na poli elektromobilů. Unikátní výrobní postupy s využitím Giga Pressu či umělé inteligence pomáhají dosahovat vyšších marží, či vyšších výrobních objemů. Jedním z důležitých „článků“ má do budoucna být i vlastní výroba baterií Tesla 4680.
Baterie Tesla 4680 byly představeny v roce 2020 na akci Tesla Battery Day a ačkoliv nešlo pro laika o očekávané baterie, které by zněkolikanásobily dojezd elektromobilů, nebo měly jiné zázračné specifikace, jsou pro automobilku potažmo celý průmysl velice důležité až skoro přelomové.
Jedním z jejich klíčových vylepšení je totiž nový design a chemické složení vedoucí ke snížení výrobní ceny až o 50 %. A to je naprosto zásadní, pokud počítáte s tím, že do budoucna budete produkovat miliony, či dokonce desítky milionů baterek pro elektrická auta týdně.
Čtěte také: Toyota „opisuje“. Auta bude vyrábět stejným způsobem jako Tesla
Tesla nyní v příspěvku na Twitteru slaví, že vyrobila 10 milionů baterií Tesla 4680 ve své Gigafactory v Texasu. Nicméně mnohem důležitější číslo, a sice aktuální výrobní kapacitu, jsme se zatím nedozvěděli. Jen pro představu, 10 milionů bateriových článků Tesla 4680 by stačilo jen pro 12 tisíc elektromobilů Model Y, u kterých se již tato baterie využívá.
Pokud bude chtít Tesla postupně přecházet u některých svých vozů na vlastní baterie tohoto typu, bude ještě muset podstatným způsobem navýšit výrobní kapacity. Kromě Texasu vyrábí články 4680 ještě v Gigafactory v Kalifornii, počítá s výrobou i v Nevadě. Pro pokrytí plné kapacity potřebné pro Model Y a Cybertruck by Tesla musela vyrábět přes 10 milionů baterií každý týden.
Tesla je nejen průkopníkem, ale také aktuálním lídrem na poli elektromobilů. Unikátní výrobní postupy s využitím Giga Pressu či umělé inteligence pomáhají dosahovat vyšších marží, či vyšších výrobních objemů. Jedním z důležitých „článků“ má do budoucna být i vlastní výroba baterií Tesla 4680.
Baterie Tesla 4680 byly představeny v roce 2020 na akci Tesla Battery Day a ačkoliv nešlo pro laika o očekávané baterie, které by zněkolikanásobily dojezd elektromobilů, nebo měly jiné zázračné specifikace, jsou pro automobilku potažmo celý průmysl velice důležité až skoro přelomové.
Jedním z jejich klíčových vylepšení je totiž nový design a chemické složení vedoucí ke snížení výrobní ceny až o 50 %. A to je naprosto zásadní, pokud počítáte s tím, že do budoucna budete produkovat miliony, či dokonce desítky milionů baterek pro elektrická auta týdně.
Čtěte také: Toyota „opisuje“. Auta bude vyrábět stejným způsobem jako Tesla
Tesla nyní v příspěvku na Twitteru slaví, že vyrobila 10 milionů baterií Tesla 4680 ve své Gigafactory v Texasu. Nicméně mnohem důležitější číslo, a sice aktuální výrobní kapacitu, jsme se zatím nedozvěděli. Jen pro představu, 10 milionů bateriových článků Tesla 4680 by stačilo jen pro 12 tisíc elektromobilů Model Y, u kterých se již tato baterie využívá.
Pokud bude chtít Tesla postupně přecházet u některých svých vozů na vlastní baterie tohoto typu, bude ještě muset podstatným způsobem navýšit výrobní kapacity. Kromě Texasu vyrábí články 4680 ještě v Gigafactory v Kalifornii, počítá s výrobou i v Nevadě. Pro pokrytí plné kapacity potřebné pro Model Y a Cybertruck by Tesla musela vyrábět přes 10 milionů baterií každý týden.