Pickupy se zejména ve Spojených státech těší extrémní popularitě a v průběhu jejich vývoje postupně roste jak velikost vozidel, tak jejich hmotnost. Nedávná studie pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) ukazuje, že systémy automatického nouzového brzdění „dramaticky“ snižují počet nehod způsobených nedobrzděním. Stejná studie ale zjistila, že mnoho pickupů bezpečnostní funkci postrádá.
Viceprezidentka IIHS pro výzkum Jessica Cicchino informovala o 43 procent nižším počtu nehod způsobených nárazem do vozidla jedoucího vpředu u pickupů vybavených systémem automatického nouzového brzdění (AEB). Také počet zranění v důsledku uvedených nehod byl o 42 procent nižší.
Četnost nehod s vážnými nebo smrtelnými zraněními poklesla o 77 procent. IIHS ale poznamenává, že hodnota 77 procent není statisticky signifikantní číslo. Údaje byly sestaveny na základě vyhodnocování nehod hlášených policií ve 25 státech USA během čtyřletého období, od roku 2017 do roku 2020.
Čtěte také: Žádný autopilot není. Lidé až příliš spoléhají na asistenty, varuje studie
„Čísla potvrzují, že automatický asistent nouzového brzdění snižuje počet i následky dopravních nehod v podobné míře u pickupů, osobních automobilů, SUV i velkých nákladních vozů,“ řekla Jessica Cicchino a připojila apel, aby výrobci pickupů co nejrychleji zajistili přidání bezpečnostních systémů do každého nově vyrobeného vozu.
Studie bohužel odhalila, že systémy nouzového brzdění se do nákladních vozidel dostávají jen velmi pomalu. IIHS došla k závěru, že ze všech registrovaných pickupů provozovaných v roce 2021 mělo automatické brzdové systémy pouze 5 procent. Oproti tomu je systémem AEB standardně vybaveno 10 procent osobních automobilů a 18 procent SUV.
Studie dále poukázala na to, že větší nákladní vozidla s celkovou hmotností nad 8 500 liber (3 855 kg) nebudou do roku 2025 podléhat dohodě vyžadující vybavení vozidel systémy automatického nouzového brzdění. Požadavku dokonce nepodléhají ani větší nákladní vozidla nad 10 000 liber (4 536 kg). Na území USA jsou v současnosti vybaveny protikolizními systémy pickupy Ford, Chevrolet, GMC, Ram, Toyota, Nissan a Honda.
Pickupy se zejména ve Spojených státech těší extrémní popularitě a v průběhu jejich vývoje postupně roste jak velikost vozidel, tak jejich hmotnost. Nedávná studie pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) ukazuje, že systémy automatického nouzového brzdění „dramaticky“ snižují počet nehod způsobených nedobrzděním. Stejná studie ale zjistila, že mnoho pickupů bezpečnostní funkci postrádá.
Viceprezidentka IIHS pro výzkum Jessica Cicchino informovala o 43 procent nižším počtu nehod způsobených nárazem do vozidla jedoucího vpředu u pickupů vybavených systémem automatického nouzového brzdění (AEB). Také počet zranění v důsledku uvedených nehod byl o 42 procent nižší.
Četnost nehod s vážnými nebo smrtelnými zraněními poklesla o 77 procent. IIHS ale poznamenává, že hodnota 77 procent není statisticky signifikantní číslo. Údaje byly sestaveny na základě vyhodnocování nehod hlášených policií ve 25 státech USA během čtyřletého období, od roku 2017 do roku 2020.
Čtěte také: Žádný autopilot není. Lidé až příliš spoléhají na asistenty, varuje studie
„Čísla potvrzují, že automatický asistent nouzového brzdění snižuje počet i následky dopravních nehod v podobné míře u pickupů, osobních automobilů, SUV i velkých nákladních vozů,“ řekla Jessica Cicchino a připojila apel, aby výrobci pickupů co nejrychleji zajistili přidání bezpečnostních systémů do každého nově vyrobeného vozu.
Studie bohužel odhalila, že systémy nouzového brzdění se do nákladních vozidel dostávají jen velmi pomalu. IIHS došla k závěru, že ze všech registrovaných pickupů provozovaných v roce 2021 mělo automatické brzdové systémy pouze 5 procent. Oproti tomu je systémem AEB standardně vybaveno 10 procent osobních automobilů a 18 procent SUV.
Studie dále poukázala na to, že větší nákladní vozidla s celkovou hmotností nad 8 500 liber (3 855 kg) nebudou do roku 2025 podléhat dohodě vyžadující vybavení vozidel systémy automatického nouzového brzdění. Požadavku dokonce nepodléhají ani větší nákladní vozidla nad 10 000 liber (4 536 kg). Na území USA jsou v současnosti vybaveny protikolizními systémy pickupy Ford, Chevrolet, GMC, Ram, Toyota, Nissan a Honda.