Baterie jsou nejdražší komponentou elektromobilu a zároveň tou, která se vyvíjí nejpomaleji. Existují enormně výkonné elektromotory, ale ty jsou omezeny nižším dojezdem, protože technologie baterií nedrží krok s ostatními součástkami. Švédům se ale podařil velký pokrok ve vývoji strukturálních baterií, které mohou mnohé změnit.
Výzkumníci ze švédské technologické univerzity Chalmers oznámili, že učinili značný pokrok ve vývoji strukturální baterie, která by měla být vyrobena z uhlíkových vláken a je tuhá jako hliník. Hlavně má dostatečnou energetickou hustotu, aby byla využitelná jako účinný pohon pro elektromobily.
Tato nová baterie má hustotu až 30 Wh/kg, což sice není tolik jako u dnešních lithium-iontových typů, ale její obrovskou výhodou je to, že může být součástí konstrukce vozidla, čímž se radikálně sníží její hmotnost. Celková hmotnost elektromobilu tak výrazně klesne a zároveň znatelně naroste jeho dojezd.
Čtěte také: Kaufland prodává driftovací elektrokoloběžku. Je pohodlná a ideální pro děti
Švédští vědci provedli výpočty, které ukazují, že tato baterie má obrovský potenciál pro enormní zvýšení dojezdu elektromobilů, a to až o 70 %. Navíc její energetická hustota bude v budoucnu ještě vyšší, takže se za několik let můžeme dočkat ještě lepších hodnot.
Na všechna vozidla jsou kladeny velké bezpečnostní nároky, aby jejich konstrukce a další součásti byly dostatečně pevné. Právě proto je tato baterie pro elektromobily tak vhodná — je totiž dostatečně pevná a hlavně lehká, jak informuje zpráva univerzity Chalmers.
Baterie elektromobilů jsou velmi těžké. Například 85kWh baterie, která se nachází v Tesle Model 3, váží 540 kilogramů. Pokud by měla strukturální konstrukci, mohli bychom se dostat na méně než polovinu standardní hmotnosti, a to by se samozřejmě projevilo na celkovém dojezdu.
Baterie jsou nejdražší komponentou elektromobilu a zároveň tou, která se vyvíjí nejpomaleji. Existují enormně výkonné elektromotory, ale ty jsou omezeny nižším dojezdem, protože technologie baterií nedrží krok s ostatními součástkami. Švédům se ale podařil velký pokrok ve vývoji strukturálních baterií, které mohou mnohé změnit.
Výzkumníci ze švédské technologické univerzity Chalmers oznámili, že učinili značný pokrok ve vývoji strukturální baterie, která by měla být vyrobena z uhlíkových vláken a je tuhá jako hliník. Hlavně má dostatečnou energetickou hustotu, aby byla využitelná jako účinný pohon pro elektromobily.
Tato nová baterie má hustotu až 30 Wh/kg, což sice není tolik jako u dnešních lithium-iontových typů, ale její obrovskou výhodou je to, že může být součástí konstrukce vozidla, čímž se radikálně sníží její hmotnost. Celková hmotnost elektromobilu tak výrazně klesne a zároveň znatelně naroste jeho dojezd.
Čtěte také: Kaufland prodává driftovací elektrokoloběžku. Je pohodlná a ideální pro děti
Švédští vědci provedli výpočty, které ukazují, že tato baterie má obrovský potenciál pro enormní zvýšení dojezdu elektromobilů, a to až o 70 %. Navíc její energetická hustota bude v budoucnu ještě vyšší, takže se za několik let můžeme dočkat ještě lepších hodnot.
Na všechna vozidla jsou kladeny velké bezpečnostní nároky, aby jejich konstrukce a další součásti byly dostatečně pevné. Právě proto je tato baterie pro elektromobily tak vhodná — je totiž dostatečně pevná a hlavně lehká, jak informuje zpráva univerzity Chalmers.
Baterie elektromobilů jsou velmi těžké. Například 85kWh baterie, která se nachází v Tesle Model 3, váží 540 kilogramů. Pokud by měla strukturální konstrukci, mohli bychom se dostat na méně než polovinu standardní hmotnosti, a to by se samozřejmě projevilo na celkovém dojezdu.