Mercedes má nové baterie, které mohou změnit vše. Zajistí o 80 % delší dojezd

  • Nové Mercedesy dostanou polovodičové solid-state baterie
  • Automobilka na jejich vývoji spolupracovala se společností Factorial
  • Slibují delší dojezd, vyšší bezpečnost a nižší náklady
Mercedes EQS, logo

Mercedes EQS, logo | foto: Daimler

Jedním z hlavních faktorů, na které stojí vývoj elektromobilů a rozvoj elektromobility, jsou baterie. Automobilky a vědecké týmy po celém světě hledají nové technologie. Mercedesu se nyní podařil průlom v oblasti plně polovodičových baterií, které vyvinul ve spolupráci se společností Factorial. Plánuje je nasadit ve svých modelech nové generace.

Nabízí samé výhody

Americká společnost Factorial je „na špici“ vývoje technologie polovodičových baterií pro elektromobily. V posledních letech usilovně pracuje na vývoji své vlastní polovodičové platformy FEST (Factorial Electrolyte System Technology). Tento týden představila novou baterii Solstice s čistě polovodičovým elektrolytem, kterou vyvinula ve spolupráci s Mercedesem.

„průlomovou hustotou energie“ 450 Wh/kg Factorial tvrdí, že nová technologie může prodloužit dojezd elektromobilů až o 80 %. Jeho cílem je dosáhnout v budoucích elektrických modelech dojezdu více než 600 mil (966 km) při 40% úspoře hmotnosti v porovnání s tradičními Li-ion bateriemi. Společnost uvádí, že její technologie je také o 33 % menší.

Systém na bázi sulfidů navíc řeší obavy z dnes používaných hořlavých kapalných elektrolytů. Zůstává stabilní během provozu i při teplotách nad 90 °C. Bezpečnější konstrukce se tak obejde bez těžkých chladicích systémů v baterii. To nejen dále snižuje hmotnost elektromobilů a zvyšuje jejich účinnost, ale také může vést k jejich dalšímu zlevnění.

Solid-state baterie od společnosti Factorial | foto: Factorial Energy

Solid-state baterie od společnosti Factorial | foto: Factorial Energy


Čtěte také: Stane se Elon Musk prvním bilionářem na světě? Má k tomu skvěle nakročeno


Na trhu do konce desetiletí

Podle technického ředitele automobilky Markuse Shafera je nová technologie „základním kamenem strategie a závazku Mercedes-Benz“ stát v čele vývoje baterií pro elektromobily. Shafer dodal, že Solstice pomůže Mercedesu „nastavit nové standardy v dojezdu, ceně a výkonu“. Očekává se, že nové baterie pro elektromobily s pevným elektrolytem budou uvedeny na trh do konce desetiletí.

Mercedes však není jediný, kdo se chystá na nasazení solid-state baterie. Nová technologie byla představena jen den poté, co Toyota oznámila, že její plány na vývoj a výrobu baterií s pevným elektrolytem pro elektromobily byly certifikovány v Japonsku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mercedes má nové baterie, které mohou změnit vše. Zajistí o 80 % delší dojezd

  • Nové Mercedesy dostanou polovodičové solid-state baterie
  • Automobilka na jejich vývoji spolupracovala se společností Factorial
  • Slibují delší dojezd, vyšší bezpečnost a nižší náklady
Mercedes EQS, logo

Mercedes EQS, logo | foto: Daimler

Jedním z hlavních faktorů, na které stojí vývoj elektromobilů a rozvoj elektromobility, jsou baterie. Automobilky a vědecké týmy po celém světě hledají nové technologie. Mercedesu se nyní podařil průlom v oblasti plně polovodičových baterií, které vyvinul ve spolupráci se společností Factorial. Plánuje je nasadit ve svých modelech nové generace.

Nabízí samé výhody

Americká společnost Factorial je „na špici“ vývoje technologie polovodičových baterií pro elektromobily. V posledních letech usilovně pracuje na vývoji své vlastní polovodičové platformy FEST (Factorial Electrolyte System Technology). Tento týden představila novou baterii Solstice s čistě polovodičovým elektrolytem, kterou vyvinula ve spolupráci s Mercedesem.

„průlomovou hustotou energie“ 450 Wh/kg Factorial tvrdí, že nová technologie může prodloužit dojezd elektromobilů až o 80 %. Jeho cílem je dosáhnout v budoucích elektrických modelech dojezdu více než 600 mil (966 km) při 40% úspoře hmotnosti v porovnání s tradičními Li-ion bateriemi. Společnost uvádí, že její technologie je také o 33 % menší.

Systém na bázi sulfidů navíc řeší obavy z dnes používaných hořlavých kapalných elektrolytů. Zůstává stabilní během provozu i při teplotách nad 90 °C. Bezpečnější konstrukce se tak obejde bez těžkých chladicích systémů v baterii. To nejen dále snižuje hmotnost elektromobilů a zvyšuje jejich účinnost, ale také může vést k jejich dalšímu zlevnění.

Solid-state baterie od společnosti Factorial | foto: Factorial Energy

Solid-state baterie od společnosti Factorial | foto: Factorial Energy


Čtěte také: Stane se Elon Musk prvním bilionářem na světě? Má k tomu skvěle nakročeno


Na trhu do konce desetiletí

Podle technického ředitele automobilky Markuse Shafera je nová technologie „základním kamenem strategie a závazku Mercedes-Benz“ stát v čele vývoje baterií pro elektromobily. Shafer dodal, že Solstice pomůže Mercedesu „nastavit nové standardy v dojezdu, ceně a výkonu“. Očekává se, že nové baterie pro elektromobily s pevným elektrolytem budou uvedeny na trh do konce desetiletí.

Mercedes však není jediný, kdo se chystá na nasazení solid-state baterie. Nová technologie byla představena jen den poté, co Toyota oznámila, že její plány na vývoj a výrobu baterií s pevným elektrolytem pro elektromobily byly certifikovány v Japonsku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."