Sportovní Škoda Elroq RS je malý ďábel. Má výkon 250 kW a stovku dá již za 5,4 s

Matouš Vrchota
Škoda Elroq RS v zelené a šedé barvě | foto: Škoda Auto
Škoda Elroq RS v zelené a šedé barvě | foto: Škoda Auto

Škoda Elroq dostává sportovní verzi RS. Novinka nabízí výkon 250 kW, dojezd až 540 km a zrychlení na stovku za 5,4 sekundy. Sportovní prvky jsou i v interiéru.

Sportovní upgrade již po šesti měsících

Na tento den čekalo mnoho obdivovatelů druhé elektrické Škodovky. Model Elroq se představuje ve své sportovní úpravě. Ty najdeme klasicky nejen na zevnějšku, ale i v pohybovém ústrojí. Ostřeji řezané tvary přední masky zdárně doplňuje vrcholná dvoumotorová verze s 250 kW výkonu.

Jak tomu u nejvyšších stupňů výbavy u Škody bývá, velké množství příplatkových funkcí najdeme přímo v základu. Nechybí tedy špičkové Matrix-LED přední světlomety, velmi dobře odladěný adaptivní podvozek nebo vyšší navíjecí výkon až 185 kW. Z estetických prvků jsou zahrnuté černě lakované doplňky karoserie, přední masky i zpětná zrcátka.

Druhé elektrické „eresko“ bylo jmenováno nejrychleji zrychlujícím sériovým modelem značky. Na stovku se dostane za 5,4 sekundy. Za plynem půjde až do omezovače ve 180 km/h. S lehčí nohou na pedálu bude schopné urazit mezi nabíjením až 540 kilometrů, což je velmi slušný dojezd. V továrně dostane vůz do podvozku baterii o využitelné kapacitě 79 kWh. 70 procent kapacity do úložiště přiteče zhruba za 26 minut.

Škoda Elroq RS v zelené barvě | foto: Škoda Auto
Škoda Elroq RS v zelené barvě | foto: Škoda Auto

Přesně tohle je ten odladěný sportovní standard

Vlajkové a lépe vybavené vozy se u Škodovky poslední dobou prezentují také prosvětlenou přední maskou. Pokud by vám náhodou utekly jiné detaily, i pomocí LED diod v masce Tech Deck Face můžete sportovní Elroq snáze identifikovat. Označení je vyvedené v černém chromu a na tradičních místech najdeme i velmi známé logo RS. Drobné omezení na konfiguraci přijde při výběru obšívání interiéru.

Škoda Elroq RS má pro své provedení vyhrazené limitovanou verzi interiéru Lounge v černé barvě. Základním materiálem je mikrovlákno Suedia v kombinaci s umělou kůží. Přední sedadla jsou plně elektrická s výhřevem i odvětráváním a nechybí paměťové ani masážní funkce. Standardně se bude RS nabízet v šedém lakování, ovšem zde budou mít zákazníci stále volnější ruku s výběrem.

Bez nutnosti úprav konfigurátoru najdou zájemci přímo z výroby osazený výborný Head-up displej s rozšířenou realitou, který doplňuje dvojici displejů. Ten hlavní centrální nabídne úhlopříčku 13 palců, drobný doplňkový displej místo kapličky přístrojů se rozpíná na pouhých 5 palcích. V přítomnosti Head-up displeje je zde ale bez potíží postradatelný).

Škoda Elroq RS, interiér | foto: Škoda Auto
Škoda Elroq RS, interiér | foto: Škoda Auto

Praktický i agilní

Nechybí ani prémiová audiosoustava CANTON, rychlé USB-C porty s výkonem až 45 W a pro milovníky cestování a chataření nabízí Elroq RS i tažné schopnosti až do hmotnosti přívěsu 1 400 kg. Elroq je k dostání zatím pouhých šest měsíců a již nyní trhá prodejní rekordy. Sportovní verze jsou u české automobilky již tradičně žádané varianty a nemáme nejmenších pochyb, že by tomu u Elroqu RS mělo být jinak.

Zdroj: Škoda Auto


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články