Německá organizace ADAC každý rok přináší zajímavé statistiky, které odhalují poruchovost automobilů různých značek a modelových řad. Nasbíraná data pochází logicky z Německa, ovšem přesto jsou díky obřímu množství relevantní všude po světě. Mimo to obsahují i nám blízké značky jako Škoda či Tesla.
Statistika je rozdělená podle tříd automobilů, přičemž pokud se podíváme do tabulky nižší střední třídy, která je u nás populární, tak na nás čeká nejedno překvapení. Tím největším je asi řádek zobrazující spolehlivost Toyoty C-HR, který je celý rudý. To značí velmi vysokou poruchovost. Nejhůře jsou na tom modely z roku 2020, kdy došlo k 51,5 poruchám na 1 000 registrovaných vozů. Kořen problémů je prý startovací baterie.
Oproti tomu naše domovské modely Škoda Karoq, Rapid a Scala si drží příjemný nadprůměr. Poruchovost zmíněných modelů je nízká až velmi nízká, například těch vyrobených v roce 2019 jde o u modelu Karoq o 4,5, u modelu Rapid 5,2 a Scala jen 2,3 porouchaných vozů na 1 000 registrací. Jde tak o skvělý výsledek.
Čtěte také: SUV jako závodní speciál? Češi předělali Enyaq hodně zvláštním způsobem
Pokud zůstaneme v nižší střední třídě, tak určitě příjemně překvapí Volkswagen ID.3. Jeho poruchovost je totiž velmi nízká, konkrétně hodnota činí 0,9 pro vozy vyrobené v roce 2022 a 0,8 pro ty z roku 2021. Jak se navíc přímo píše ve zprávě od ADAC, tak díky vyšším registracím elektroaut v roce 2021 můžeme konečně přímo srovnat jejich spolehlivost s konvenčními vozy. Ze statistiky vychází, že jsou elektromobily až dvakrát spolehlivější.
Statistika zahrnuje ve střední třídě mimo jiné také několik elektromobilů jako Škoda Enyaq, Tesla Model 3 či Volkswagen ID.4. Všechny zmíněné modely mají v průměru velmi nízkou poruchovost pohybující se mezi 1 až 1,3 porouchaných vozů na 1 000 registrací. Jedinou výjimkou jsou Tesly Model 3 vyrobené v roce 2019, kde počet dosahuje 4.
Německá organizace ADAC každý rok přináší zajímavé statistiky, které odhalují poruchovost automobilů různých značek a modelových řad. Nasbíraná data pochází logicky z Německa, ovšem přesto jsou díky obřímu množství relevantní všude po světě. Mimo to obsahují i nám blízké značky jako Škoda či Tesla.
Statistika je rozdělená podle tříd automobilů, přičemž pokud se podíváme do tabulky nižší střední třídy, která je u nás populární, tak na nás čeká nejedno překvapení. Tím největším je asi řádek zobrazující spolehlivost Toyoty C-HR, který je celý rudý. To značí velmi vysokou poruchovost. Nejhůře jsou na tom modely z roku 2020, kdy došlo k 51,5 poruchám na 1 000 registrovaných vozů. Kořen problémů je prý startovací baterie.
Oproti tomu naše domovské modely Škoda Karoq, Rapid a Scala si drží příjemný nadprůměr. Poruchovost zmíněných modelů je nízká až velmi nízká, například těch vyrobených v roce 2019 jde o u modelu Karoq o 4,5, u modelu Rapid 5,2 a Scala jen 2,3 porouchaných vozů na 1 000 registrací. Jde tak o skvělý výsledek.
Čtěte také: SUV jako závodní speciál? Češi předělali Enyaq hodně zvláštním způsobem
Pokud zůstaneme v nižší střední třídě, tak určitě příjemně překvapí Volkswagen ID.3. Jeho poruchovost je totiž velmi nízká, konkrétně hodnota činí 0,9 pro vozy vyrobené v roce 2022 a 0,8 pro ty z roku 2021. Jak se navíc přímo píše ve zprávě od ADAC, tak díky vyšším registracím elektroaut v roce 2021 můžeme konečně přímo srovnat jejich spolehlivost s konvenčními vozy. Ze statistiky vychází, že jsou elektromobily až dvakrát spolehlivější.
Statistika zahrnuje ve střední třídě mimo jiné také několik elektromobilů jako Škoda Enyaq, Tesla Model 3 či Volkswagen ID.4. Všechny zmíněné modely mají v průměru velmi nízkou poruchovost pohybující se mezi 1 až 1,3 porouchaných vozů na 1 000 registrací. Jedinou výjimkou jsou Tesly Model 3 vyrobené v roce 2019, kde počet dosahuje 4.