Kanada to myslí s přechodem na čistou mobilitu vážně. Ještě před Vánoci by měla kanadská vláda oznámit, že všechny nové automobily budou muset mít do roku 2035 nulové emise, informuje server Autoblog.
Nová pravidla, známá jako Standard dostupnosti elektrických vozidel, by pomohla zajistit dostupnost dodávek na kanadský trh a zkrátit čekací doby na získání elektrického vozidla, řekl vysoce postavený vládní zdroj pod podmínkou anonymity agentuře Reuters, čímž potvrdil dřívější zprávy médií. Úředníci kanadského ministerstva životního prostředí se odmítli vyjádřit.
Podíl vozidel s nulovými emisemi se má podle návrhu opatření zvyšovat postupně. V roce 2026 tak musí představovat 20 % všech prodejů nových automobilů, v roce 2030 pak 60 % a nakonec 100 % v roce 2035. Stejné regulované prodejní cíle již mají kanadské provincie Britská Kolumbie a Quebec. Nová pravidla zakazující automobily se spalovacími motory se však mají vztahovat na celé území Kanady.
Přestože počítá s postupným zvyšováním podílu automobilů s nulovými emisemi, kam kromě bateriových elektromobilů patří i vozy poháněné vodíkovými palivovými články, jsou kanadské plány velice ambiciózní. Podle údajů Mezinárodní energetické agentury v současnosti elektromobily na celosvětovém prodeji automobilů podílí asi 13 % s tím, že do konce tohoto desetiletí jejich podíl na trhu vzroste na 40 až 45 %.
Čtěte také: Auta mají mít lepší ochranu proti kyberútokům. Pomůže nové nařízení od EU?
Na jih od kanadských hranic je situace odlišná. Ve Spojených státech republikány ovládaná Sněmovna reprezentantů na začátku tohoto měsíce odhlasovala, že zakáže Bidenově administrativě pokročit s přísnými emisními předpisy pro vozidla. Podle těchto plánů se měl podíl elektrických vozidel do roku 2032 zvýšit na 67 %. Bílý dům v reakci na výsledek hlasování pohrozil vetem.
Kanada to myslí s přechodem na čistou mobilitu vážně. Ještě před Vánoci by měla kanadská vláda oznámit, že všechny nové automobily budou muset mít do roku 2035 nulové emise, informuje server Autoblog.
Nová pravidla, známá jako Standard dostupnosti elektrických vozidel, by pomohla zajistit dostupnost dodávek na kanadský trh a zkrátit čekací doby na získání elektrického vozidla, řekl vysoce postavený vládní zdroj pod podmínkou anonymity agentuře Reuters, čímž potvrdil dřívější zprávy médií. Úředníci kanadského ministerstva životního prostředí se odmítli vyjádřit.
Podíl vozidel s nulovými emisemi se má podle návrhu opatření zvyšovat postupně. V roce 2026 tak musí představovat 20 % všech prodejů nových automobilů, v roce 2030 pak 60 % a nakonec 100 % v roce 2035. Stejné regulované prodejní cíle již mají kanadské provincie Britská Kolumbie a Quebec. Nová pravidla zakazující automobily se spalovacími motory se však mají vztahovat na celé území Kanady.
Přestože počítá s postupným zvyšováním podílu automobilů s nulovými emisemi, kam kromě bateriových elektromobilů patří i vozy poháněné vodíkovými palivovými články, jsou kanadské plány velice ambiciózní. Podle údajů Mezinárodní energetické agentury v současnosti elektromobily na celosvětovém prodeji automobilů podílí asi 13 % s tím, že do konce tohoto desetiletí jejich podíl na trhu vzroste na 40 až 45 %.
Čtěte také: Auta mají mít lepší ochranu proti kyberútokům. Pomůže nové nařízení od EU?
Na jih od kanadských hranic je situace odlišná. Ve Spojených státech republikány ovládaná Sněmovna reprezentantů na začátku tohoto měsíce odhlasovala, že zakáže Bidenově administrativě pokročit s přísnými emisními předpisy pro vozidla. Podle těchto plánů se měl podíl elektrických vozidel do roku 2032 zvýšit na 67 %. Bílý dům v reakci na výsledek hlasování pohrozil vetem.