Evropská unie se nedávno shodla na zavedení dovozních cel pro čínské elektromobily do výše až 38,1 % v závislosti na konkrétní automobilce. Nad podobným krokem začala uvažovat i Kanada, která brzy začne řešit, jak přesně zareaguje.
Kanada zahájí na začátku července veřejné konzultace o tom, jak bude vláda na tlak čínských automobilek reagovat. Ty budou trvat 30 dnů a svůj názor na problematiku bude moci sdělit každý. Po 30 dnech vláda projedná všechny vzniklé návrhy a začne řešit, jak vysoká dovozní cla Kanada zavede, jak informuje Reuters.
Premiér nejlidnatější kanadské provincie Ontario by rád zavedl dovozní cla ve výši alespoň 100 %, což je o dost více než kolik plánuje zavést EU nebo USA. Kanada dříve investovala miliony dolarů do infrastruktury na výrobu elektromobilů, a tak se snaží zajistit to, aby byl místní trh s elektromobily zdravý a nic ho neohrožovalo, proto místní vláda uvažuje o vysokých dovozních clech.
Čtěte také: Svou pozornost nevěnuje pouze Tesle. Elon Musk má už dvanácté dítě
Čínská vláda má nastavenou velmi štědrou dotační politiku pro průmysl s elektromobily a podporuje export vozů po celém světě, což způsobuje to, že čínské automobilky mohou prodávat své vozy na světovém trhu za velmi nízké ceny, což škodí mnoha automobilkám, které si nemohou dovolit tak nízké ceny nastavit.
Ve výsledku tak západním automobilkám klesají prodeje, protože mnoho lidí raději koupí levnější čínský elektromobil s lepšími parametry než o mnoho dražší s o něco horším či podobným dojezdem.
Čína odmítá všechna nařčení, že její dotační politika nějak poškozuje světové automobilky a zatím se nechystá na nějaká protiopatření. Pokud by ale došlo k dalšímu navýšení dovozních cel, mohlo by se vše změnit. Čína by tak mohla na oplátku zavést dovozní cla na západní elektromobily či technologii s nimi spjatou.
Evropská unie se nedávno shodla na zavedení dovozních cel pro čínské elektromobily do výše až 38,1 % v závislosti na konkrétní automobilce. Nad podobným krokem začala uvažovat i Kanada, která brzy začne řešit, jak přesně zareaguje.
Kanada zahájí na začátku července veřejné konzultace o tom, jak bude vláda na tlak čínských automobilek reagovat. Ty budou trvat 30 dnů a svůj názor na problematiku bude moci sdělit každý. Po 30 dnech vláda projedná všechny vzniklé návrhy a začne řešit, jak vysoká dovozní cla Kanada zavede, jak informuje Reuters.
Premiér nejlidnatější kanadské provincie Ontario by rád zavedl dovozní cla ve výši alespoň 100 %, což je o dost více než kolik plánuje zavést EU nebo USA. Kanada dříve investovala miliony dolarů do infrastruktury na výrobu elektromobilů, a tak se snaží zajistit to, aby byl místní trh s elektromobily zdravý a nic ho neohrožovalo, proto místní vláda uvažuje o vysokých dovozních clech.
Čtěte také: Svou pozornost nevěnuje pouze Tesle. Elon Musk má už dvanácté dítě
Čínská vláda má nastavenou velmi štědrou dotační politiku pro průmysl s elektromobily a podporuje export vozů po celém světě, což způsobuje to, že čínské automobilky mohou prodávat své vozy na světovém trhu za velmi nízké ceny, což škodí mnoha automobilkám, které si nemohou dovolit tak nízké ceny nastavit.
Ve výsledku tak západním automobilkám klesají prodeje, protože mnoho lidí raději koupí levnější čínský elektromobil s lepšími parametry než o mnoho dražší s o něco horším či podobným dojezdem.
Čína odmítá všechna nařčení, že její dotační politika nějak poškozuje světové automobilky a zatím se nechystá na nějaká protiopatření. Pokud by ale došlo k dalšímu navýšení dovozních cel, mohlo by se vše změnit. Čína by tak mohla na oplátku zavést dovozní cla na západní elektromobily či technologii s nimi spjatou.