Kanada chce zavést dovozní cla na čínské elektromobily. Přidá se tak k USA a EU

  • Kanada uvažuje o zavedení cel na čínské elektromobily
  • Chce tak podpořit USA a EU v boji proti čínské dotační politice
  • Čínské automobilky způsobují nestabilitu na trhu po celém světě
Čína dovoz elektromobilů

Čína vyváží miliony elektromobilů do celého světa | foto: WSJ

Evropská unie se nedávno shodla na zavedení dovozních cel pro čínské elektromobily do výše až 38,1 % v závislosti na konkrétní automobilce. Nad podobným krokem začala uvažovat i Kanada, která brzy začne řešit, jak přesně zareaguje.

Kanada bude jednat o dovozních clech

Kanada zahájí na začátku července veřejné konzultace o tom, jak bude vláda na tlak čínských automobilek reagovat. Ty budou trvat 30 dnů a svůj názor na problematiku bude moci sdělit každý. Po 30 dnech vláda projedná všechny vzniklé návrhy a začne řešit, jak vysoká dovozní cla Kanada zavede, jak informuje Reuters.

Premiér nejlidnatější kanadské provincie Ontario by rád zavedl dovozní cla ve výši alespoň 100 %, což je o dost více než kolik plánuje zavést EU nebo USA. Kanada dříve investovala miliony dolarů do infrastruktury na výrobu elektromobilů, a tak se snaží zajistit to, aby byl místní trh s elektromobily zdravý a nic ho neohrožovalo, proto místní vláda uvažuje o vysokých dovozních clech.

BYD továrna na elektromobily

BYD a jeho výroba elektromobilů, ilustrační


Čtěte také: Svou pozornost nevěnuje pouze Tesle. Elon Musk má už dvanácté dítě


Agresivní dotační politika Číny

Čínská vláda má nastavenou velmi štědrou dotační politiku pro průmysl s elektromobily a podporuje export vozů po celém světě, což způsobuje to, že čínské automobilky mohou prodávat své vozy na světovém trhu za velmi nízké ceny, což škodí mnoha automobilkám, které si nemohou dovolit tak nízké ceny nastavit.

Ve výsledku tak západním automobilkám klesají prodeje, protože mnoho lidí raději koupí levnější čínský elektromobil s lepšími parametry než o mnoho dražší s o něco horším či podobným dojezdem.

Jaká může být odpověď čínské vlády?

Čína odmítá všechna nařčení, že její dotační politika nějak poškozuje světové automobilky a zatím se nechystá na nějaká protiopatření. Pokud by ale došlo k dalšímu navýšení dovozních cel, mohlo by se vše změnit. Čína by tak mohla na oplátku zavést dovozní cla na západní elektromobily či technologii s nimi spjatou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kanada chce zavést dovozní cla na čínské elektromobily. Přidá se tak k USA a EU

  • Kanada uvažuje o zavedení cel na čínské elektromobily
  • Chce tak podpořit USA a EU v boji proti čínské dotační politice
  • Čínské automobilky způsobují nestabilitu na trhu po celém světě
Čína dovoz elektromobilů

Čína vyváží miliony elektromobilů do celého světa | foto: WSJ

Evropská unie se nedávno shodla na zavedení dovozních cel pro čínské elektromobily do výše až 38,1 % v závislosti na konkrétní automobilce. Nad podobným krokem začala uvažovat i Kanada, která brzy začne řešit, jak přesně zareaguje.

Kanada bude jednat o dovozních clech

Kanada zahájí na začátku července veřejné konzultace o tom, jak bude vláda na tlak čínských automobilek reagovat. Ty budou trvat 30 dnů a svůj názor na problematiku bude moci sdělit každý. Po 30 dnech vláda projedná všechny vzniklé návrhy a začne řešit, jak vysoká dovozní cla Kanada zavede, jak informuje Reuters.

Premiér nejlidnatější kanadské provincie Ontario by rád zavedl dovozní cla ve výši alespoň 100 %, což je o dost více než kolik plánuje zavést EU nebo USA. Kanada dříve investovala miliony dolarů do infrastruktury na výrobu elektromobilů, a tak se snaží zajistit to, aby byl místní trh s elektromobily zdravý a nic ho neohrožovalo, proto místní vláda uvažuje o vysokých dovozních clech.

BYD továrna na elektromobily

BYD a jeho výroba elektromobilů, ilustrační


Čtěte také: Svou pozornost nevěnuje pouze Tesle. Elon Musk má už dvanácté dítě


Agresivní dotační politika Číny

Čínská vláda má nastavenou velmi štědrou dotační politiku pro průmysl s elektromobily a podporuje export vozů po celém světě, což způsobuje to, že čínské automobilky mohou prodávat své vozy na světovém trhu za velmi nízké ceny, což škodí mnoha automobilkám, které si nemohou dovolit tak nízké ceny nastavit.

Ve výsledku tak západním automobilkám klesají prodeje, protože mnoho lidí raději koupí levnější čínský elektromobil s lepšími parametry než o mnoho dražší s o něco horším či podobným dojezdem.

Jaká může být odpověď čínské vlády?

Čína odmítá všechna nařčení, že její dotační politika nějak poškozuje světové automobilky a zatím se nechystá na nějaká protiopatření. Pokud by ale došlo k dalšímu navýšení dovozních cel, mohlo by se vše změnit. Čína by tak mohla na oplátku zavést dovozní cla na západní elektromobily či technologii s nimi spjatou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."