Solární elektromobil od studentů dosáhl rekordu. Ujel 1 000 km bez zastavení

  • Studentský projekt ujel na jedno nabití 1 000 kilometrů
  • Na projektu se podílela i automobilka Audi, která dodala týmu díly
  • Podvozek a karoserie jsou ručně dělané z karbonových vláken
Elektrický solární prototyp Sunswift 7

Elektrický solární prototyp Sunswift 7 | foto: Sunswift

Studenti z australské univerzity sestavili unikátní elektromobil poháněný solární energií. Vůz je natolik efektivní, že dokázal ujet během dvanácti hodin vzdálenost 1 000 km. Ani jednou přitom nemusel zastavit kvůli dobíjení. Tato cesta přinesla skupině studentů zápis do Guinessovy knihy rekordů.

Solární elektromobil Sunswift 7

Stavba unikátního elektrického auta Sunswift 7 trvala skupině studentů z Univerzity v Sydney dva roky. Začínali zrovna v době, kdy celý svět upadal do karantény kvůli rostoucí pandemii. Nebýt této složité situace, tým věří, že by stavbu zvládli dokončit o něco dříve. Delší doba ale týmu nevadí, jelikož jim nakonec vynesla několik zápisů nejen do světové knihy rekordů.

Vůz nejen, že dokončil tisíci kilometrovou trasu za 11 hodin a 52 minut, druhý rekord stanovil průměrnou rychlostí 85 km/h. Tím rovnou potvrdil prvenství Sunswiftu 7 pro nejrychlejší elektromobil na této vzdálenosti a na pouhé jedno dobití baterií. Vůz byl před trasou nabitý běžným způsobem z elektrické sítě, ale po zbytek trasy si energii vyráběl z fotovoltaických panelů.

Elektrický solární prototyp Sunswift 7

Elektrický solární prototyp Sunswift 7 | foto: Sunswift


Čtěte také: Němci v problémech! Solární elektromobil Sono Sion možná skončí velkým nezdarem


Tým vede profesor se zkušenostmi z Formule 1

Těmi je pokrytá celá střecha, přední kapota i zadní nárazníky. Celý podvozek i karoserie je ručně vyrobený z karbonových vláken. Díky tomu celý vůz váží pouhých 500 km. Pro srovnání je to zhruba čtvrtina oproti Tesle Model 3, která se považuje za jeden z nejúspornějších masově vyráběných elektromobilů. Jenže v tomto případě je Tesla žrout, které ho byste ve spalovacím světě označili za tank.

Solární elektromobil Sunswift 7 na své cestě spotřeboval průměrně 3,8 kWh elektrické energie na 100 kilometrů. Tým studentů vedených dřívějším expertem Formule 1 Richardem Hopkinsem ale vůz na sériovou výrobu nechystají. Důležité pro ně je praktické využití jejich technologie, která se dá přímo aplikovat pro další experimenty ale i právě masovou výrobu. Podobné je to i s technologiemi používanými v seriálu F1.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Solární elektromobil od studentů dosáhl rekordu. Ujel 1 000 km bez zastavení

  • Studentský projekt ujel na jedno nabití 1 000 kilometrů
  • Na projektu se podílela i automobilka Audi, která dodala týmu díly
  • Podvozek a karoserie jsou ručně dělané z karbonových vláken
Elektrický solární prototyp Sunswift 7

Elektrický solární prototyp Sunswift 7 | foto: Sunswift

Studenti z australské univerzity sestavili unikátní elektromobil poháněný solární energií. Vůz je natolik efektivní, že dokázal ujet během dvanácti hodin vzdálenost 1 000 km. Ani jednou přitom nemusel zastavit kvůli dobíjení. Tato cesta přinesla skupině studentů zápis do Guinessovy knihy rekordů.

Solární elektromobil Sunswift 7

Stavba unikátního elektrického auta Sunswift 7 trvala skupině studentů z Univerzity v Sydney dva roky. Začínali zrovna v době, kdy celý svět upadal do karantény kvůli rostoucí pandemii. Nebýt této složité situace, tým věří, že by stavbu zvládli dokončit o něco dříve. Delší doba ale týmu nevadí, jelikož jim nakonec vynesla několik zápisů nejen do světové knihy rekordů.

Vůz nejen, že dokončil tisíci kilometrovou trasu za 11 hodin a 52 minut, druhý rekord stanovil průměrnou rychlostí 85 km/h. Tím rovnou potvrdil prvenství Sunswiftu 7 pro nejrychlejší elektromobil na této vzdálenosti a na pouhé jedno dobití baterií. Vůz byl před trasou nabitý běžným způsobem z elektrické sítě, ale po zbytek trasy si energii vyráběl z fotovoltaických panelů.

Elektrický solární prototyp Sunswift 7

Elektrický solární prototyp Sunswift 7 | foto: Sunswift


Čtěte také: Němci v problémech! Solární elektromobil Sono Sion možná skončí velkým nezdarem


Tým vede profesor se zkušenostmi z Formule 1

Těmi je pokrytá celá střecha, přední kapota i zadní nárazníky. Celý podvozek i karoserie je ručně vyrobený z karbonových vláken. Díky tomu celý vůz váží pouhých 500 km. Pro srovnání je to zhruba čtvrtina oproti Tesle Model 3, která se považuje za jeden z nejúspornějších masově vyráběných elektromobilů. Jenže v tomto případě je Tesla žrout, které ho byste ve spalovacím světě označili za tank.

Solární elektromobil Sunswift 7 na své cestě spotřeboval průměrně 3,8 kWh elektrické energie na 100 kilometrů. Tým studentů vedených dřívějším expertem Formule 1 Richardem Hopkinsem ale vůz na sériovou výrobu nechystají. Důležité pro ně je praktické využití jejich technologie, která se dá přímo aplikovat pro další experimenty ale i právě masovou výrobu. Podobné je to i s technologiemi používanými v seriálu F1.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."