Malý startup Sono Motors z Mnichova zaujal v roce 2017 projektem elektromobilu za necelých 20 000 eur, který je možné nabíjet i pomocí solárních panelů umístěných přímo na vozidle. Projekt byl částečně financován z crowdfundingu. Jenže nad tímto solárním autem se teď stahují mračna.
Moderní financování přes crowdfundingovou kampaň (pomocí budoucích zákazníků) ovšem nestačilo a vývojový tým opakovaně sháněl další a další finance. I tyto peníze již docházejí a Sono Motors tak nyní stojí před zásadním rozhodnutím, zda nadále pokračovat bez auta a věnovat se pouze solárním technologiím.
Toto rozhodnutí teď firma přenáší na zákazníky, kteří by měli s konečnou platností rozhodnout o osudu slibovaného solárního elektromobilu. Pokud se za 50 dnů podaří prodat 3 500 kusů aut, bude výroba Sono Sion zachována. Pokud ne, tak projekt končí. Podrobnosti jsou k dispozici přímo na webových stránkách firmy.
Čtěte také: Quasar je nejefektivnější solární elektromobil na světě. Navíc pochází z Česka!
V polovině tohoto týdne bylo zatím prodáno pouhých 70 vozů, přestože je zpráva o situaci ve firmě v celosvětových médiích už nějakou dobu. Vzhledem k danému počtu trochu ztrácíme optimismus a budeme zvědavi, zda se požadovaných 3500 kusů podaří prodat. Určitě bychom si to přáli, protože levnější elektromobily na trhu silně chybí. Kostky jsou ale vrženy a „neviditelná ruka trhu“ v příštím roce ukáže, zda má Sion budoucnost, či nikoliv.
Je ale otázkou, zda to mohlo dopadnout jinak, zamýšlí se německý server mobiFlip. Na Twitteru se totiž objevují informace o údajných bonusech, které si nechávají vyplácet manažeři startupu, který sliboval cenově dostupnější elektromobil. Jejich příjmy mají dosahovat až 300 000 eur. To sice není v rámci oboru mnoho, přesto nezapomínejme, že se nacházíme v začínajícím startupu a ne v dlouhodobě zavedené automobilce.
Malý startup Sono Motors z Mnichova zaujal v roce 2017 projektem elektromobilu za necelých 20 000 eur, který je možné nabíjet i pomocí solárních panelů umístěných přímo na vozidle. Projekt byl částečně financován z crowdfundingu. Jenže nad tímto solárním autem se teď stahují mračna.
Moderní financování přes crowdfundingovou kampaň (pomocí budoucích zákazníků) ovšem nestačilo a vývojový tým opakovaně sháněl další a další finance. I tyto peníze již docházejí a Sono Motors tak nyní stojí před zásadním rozhodnutím, zda nadále pokračovat bez auta a věnovat se pouze solárním technologiím.
Toto rozhodnutí teď firma přenáší na zákazníky, kteří by měli s konečnou platností rozhodnout o osudu slibovaného solárního elektromobilu. Pokud se za 50 dnů podaří prodat 3 500 kusů aut, bude výroba Sono Sion zachována. Pokud ne, tak projekt končí. Podrobnosti jsou k dispozici přímo na webových stránkách firmy.
Čtěte také: Quasar je nejefektivnější solární elektromobil na světě. Navíc pochází z Česka!
V polovině tohoto týdne bylo zatím prodáno pouhých 70 vozů, přestože je zpráva o situaci ve firmě v celosvětových médiích už nějakou dobu. Vzhledem k danému počtu trochu ztrácíme optimismus a budeme zvědavi, zda se požadovaných 3500 kusů podaří prodat. Určitě bychom si to přáli, protože levnější elektromobily na trhu silně chybí. Kostky jsou ale vrženy a „neviditelná ruka trhu“ v příštím roce ukáže, zda má Sion budoucnost, či nikoliv.
Je ale otázkou, zda to mohlo dopadnout jinak, zamýšlí se německý server mobiFlip. Na Twitteru se totiž objevují informace o údajných bonusech, které si nechávají vyplácet manažeři startupu, který sliboval cenově dostupnější elektromobil. Jejich příjmy mají dosahovat až 300 000 eur. To sice není v rámci oboru mnoho, přesto nezapomínejme, že se nacházíme v začínajícím startupu a ne v dlouhodobě zavedené automobilce.