Kia využila příležitosti oslav Dne elektromobilů a představuje rovnou tři nové elektrické modely, které výrazně rozšíří stávající portfolio. Kia EV5 již byla v minulosti alespoň přiblížena svým konceptem. Její sériová podoba je již známá. Nově se po její bok zařadí i koncepty EV3 a EV4. Nabídku rozšíří malé kompaktní SUV a elektrický sedan.
Naprosto bez pochyby lze konstatovat, že modely EV6 a EV9 pomohly automobilce v upevnění pozice a rozšíření povědomí jako o schopném výrobci vozidel nové, elektrické generace. Aby byla jihokorejská automobilka schopná uspokojit požadavky většího počtu zákazníků, představuje další, tentokrát více kompaktní modely. Kia by chtěla naplnit své elektrické cíle a ročně navýšit prodej až na milion elektrických vozidel. Nejpozději by toho chtěla dosáhnout v roce 2026. O další čtyři roky později by se tato meta měla posunout o dalších 600 000 vozů ročně.
Pojďme se ale podívat na jednotlivé modely. Začneme tím, o kterém toho již víme nejvíce. SUV Kia EV5 má vyhovovat rodinným potřebám generace mileniálů. Tak jako i menší modely, jeho design v mnohém vychází z vlajkového modelu EV9. Výrobce chce, abyste se ve vozech cítili jako doma, proto vnitřní uspořádání a komfort často přirovnává k obývacímu pokoji. Střední SUV bude sjíždět v linek v Koreji a v Číně. Nabídne trojici možných pohonů.
Podle stupně výbavy budete volit mezi standardní baterií 64 kWh nebo větší 88 kWh. Pohon přední nápravy zajišťuje elektromotor o výkonu 160 kW. Pouze v případě pohonu všech kol se do práce druhý elektromotor na zadní nápravě a navýší systémový výkon o dalších 70 kW.
Dojezd modelu Kia EV5 se v závislosti na výbavě pohybuje od 530 km ve standardu až k 720 km u long-range. Čtyřkolka slibuje dojezd kolem 650 km. Nejde ovšem o metodiku WLTP, je tedy možné, že dojezdy se budou ještě upravovat. Uvedené hodnoty odpovídají čínské specifikaci dle normy CLTC.
Podobně jako EV5, i koncept Kia EV3 je stejné konstrukce SUV a svůj základ postavilo na extravaganci modelu EV9. Dalo by se s nadsázkou říci, že s dobu hranatých SUV značky Kia odstartoval model Soul. Velikostí a zaměřením se mu může model EV3 přiblížit. Siluetou jsou si modely velmi podobné a snad si to malé SUV udrží i do své produkční verze. Interiér vozu by měl být prostornější i díky předsunutému čelnímu sklu. Interiér bude postavený více na minimalismu a prostornosti při zachování dostatku úložných prostorů.
Oproti výše zmíněným by měl být koncept Kia EV4 zcela odlišným. Samozřejmě zachová designový směr i technologickou výbavu značky. Odlišný bude především svojí karoserií. Jeho čtyř dveřové provedení nás má zavést do tradičního ztvárnění sedanů. Nepředstavujme si tradiční jihokorejské sedany typu Hyundai Sonata, tohle je nový segment elektrického sedanu. Svými liniemi a křivkami s dlouhou zádí a spoilerem se má jednat o více sportovně laděný vůz. Z laického pohledu by šlo říci, že tento „sedan“ se svojí stavbou přibližuje většímu sourozenci a prvnímu zástupci elektromobilů u Kia, modelu EV6.
Kromě nových konceptů Kia zmínila i svojí práci na vylepšení nabíjecí infrastruktury. Aby byla v souladu s nejnovějšími posuny v Severní Americe, přidala se Kia se značkám, které přejdou na nový standard NACS. Spolu s dalšími výrobci v koalici pomáhá s výstavnou vysokorychlostních nabíječek Ionity. Automobilka aktivně pracuje na nové mobilní aplikaci, která by měla být zákazníkům dostupná nejpozději do poloviny příštího roku. Kromě vylepšených funkcí pro vzdálené ovládání vozidla má výrazně usnadnit komunikaci a objednávky servisních prohlídek.
Který z nových elektrických modelů jihokorejské automobilky Kia se vám zamlouvá nejvíce? Napište nám do diskuze pod článkem.
Kia využila příležitosti oslav Dne elektromobilů a představuje rovnou tři nové elektrické modely, které výrazně rozšíří stávající portfolio. Kia EV5 již byla v minulosti alespoň přiblížena svým konceptem. Její sériová podoba je již známá. Nově se po její bok zařadí i koncepty EV3 a EV4. Nabídku rozšíří malé kompaktní SUV a elektrický sedan.
Naprosto bez pochyby lze konstatovat, že modely EV6 a EV9 pomohly automobilce v upevnění pozice a rozšíření povědomí jako o schopném výrobci vozidel nové, elektrické generace. Aby byla jihokorejská automobilka schopná uspokojit požadavky většího počtu zákazníků, představuje další, tentokrát více kompaktní modely. Kia by chtěla naplnit své elektrické cíle a ročně navýšit prodej až na milion elektrických vozidel. Nejpozději by toho chtěla dosáhnout v roce 2026. O další čtyři roky později by se tato meta měla posunout o dalších 600 000 vozů ročně.
Pojďme se ale podívat na jednotlivé modely. Začneme tím, o kterém toho již víme nejvíce. SUV Kia EV5 má vyhovovat rodinným potřebám generace mileniálů. Tak jako i menší modely, jeho design v mnohém vychází z vlajkového modelu EV9. Výrobce chce, abyste se ve vozech cítili jako doma, proto vnitřní uspořádání a komfort často přirovnává k obývacímu pokoji. Střední SUV bude sjíždět v linek v Koreji a v Číně. Nabídne trojici možných pohonů.
Podle stupně výbavy budete volit mezi standardní baterií 64 kWh nebo větší 88 kWh. Pohon přední nápravy zajišťuje elektromotor o výkonu 160 kW. Pouze v případě pohonu všech kol se do práce druhý elektromotor na zadní nápravě a navýší systémový výkon o dalších 70 kW.
Dojezd modelu Kia EV5 se v závislosti na výbavě pohybuje od 530 km ve standardu až k 720 km u long-range. Čtyřkolka slibuje dojezd kolem 650 km. Nejde ovšem o metodiku WLTP, je tedy možné, že dojezdy se budou ještě upravovat. Uvedené hodnoty odpovídají čínské specifikaci dle normy CLTC.
Podobně jako EV5, i koncept Kia EV3 je stejné konstrukce SUV a svůj základ postavilo na extravaganci modelu EV9. Dalo by se s nadsázkou říci, že s dobu hranatých SUV značky Kia odstartoval model Soul. Velikostí a zaměřením se mu může model EV3 přiblížit. Siluetou jsou si modely velmi podobné a snad si to malé SUV udrží i do své produkční verze. Interiér vozu by měl být prostornější i díky předsunutému čelnímu sklu. Interiér bude postavený více na minimalismu a prostornosti při zachování dostatku úložných prostorů.
Oproti výše zmíněným by měl být koncept Kia EV4 zcela odlišným. Samozřejmě zachová designový směr i technologickou výbavu značky. Odlišný bude především svojí karoserií. Jeho čtyř dveřové provedení nás má zavést do tradičního ztvárnění sedanů. Nepředstavujme si tradiční jihokorejské sedany typu Hyundai Sonata, tohle je nový segment elektrického sedanu. Svými liniemi a křivkami s dlouhou zádí a spoilerem se má jednat o více sportovně laděný vůz. Z laického pohledu by šlo říci, že tento „sedan“ se svojí stavbou přibližuje většímu sourozenci a prvnímu zástupci elektromobilů u Kia, modelu EV6.
Kromě nových konceptů Kia zmínila i svojí práci na vylepšení nabíjecí infrastruktury. Aby byla v souladu s nejnovějšími posuny v Severní Americe, přidala se Kia se značkám, které přejdou na nový standard NACS. Spolu s dalšími výrobci v koalici pomáhá s výstavnou vysokorychlostních nabíječek Ionity. Automobilka aktivně pracuje na nové mobilní aplikaci, která by měla být zákazníkům dostupná nejpozději do poloviny příštího roku. Kromě vylepšených funkcí pro vzdálené ovládání vozidla má výrazně usnadnit komunikaci a objednávky servisních prohlídek.
Který z nových elektrických modelů jihokorejské automobilky Kia se vám zamlouvá nejvíce? Napište nám do diskuze pod článkem.