Nová Škoda Superb představena! To nejlepší z říše spalovacích motorů?

  • Nová generace Škoda Superb je tu!
  • Má přepracované motory včetně zajímavého plug-in hybridu
  • Ten ujede až 100 kilometrů na elektřinu a má velmi rychlé nabíjení
  • Co všechno byste o této novince měli vědět?
Nová Škoda Superb 2024

Nová Škoda Superb 2024 | foto: Škoda Auto

Po dvaadvaceti letech ve službě se Škoda Superb představuje ve čtvrté generaci, jde o modelový rok 2024. Na rozdíl od předešlých modelů se bude od začátku nabízet v obou populárních verzích karoserie. Největších změn jsme se dočkali v interiéru, pod kapotou i v digitální výbavě. Ač se zvenku značně odkazuje na úspěch předešlé generace, i zde je patrné, že vůz prošel výraznou obměnou.

Nové éra Škody se podepisuje i na Superbu!

Škoda Superb se vydává ve stopách svých rodinných příslušníků a po Octavii a nové generaci SUV Kodiaq přidává na ostrých linkách. Jak přední, tak i zadní světlomety jsou užší a nabízí zcela novou technologii Matrix-LED zdrojů. Ty se budou do vozů dodávat ve dvou verzích. Ta vyšší nabídne 36 individuálních segmentů a o 40 % vyšší svítivost oproti svému předchůdci. Obě karosářské verze se nově chlubí ještě lepším aerodynamickým koeficientem. Ten se u liftbacku dostal na hodnotu 0,23, u prostornějšího kombi pak na 0,25.

Škoda toho dosáhla díky sníženému úhlu čelního skla, přepracovanými zpětnými zrcátky i novými aerodynamickými tvary hliníkových kol. Na voze stále najdeme typický podpis modelu v denním svícení LED páskem do tvaru písmene L. V zadních sdružených svítilnách stále spatříte typické škodovácké „céčko“, které z boků přechází až do víka pátých dveří. Vyšší verze světlometů disponuje technologií Bi-LED Matrix. Obě verze narostly téměř ve všech rozměrech.


Čtěte také: V Česku už jezdí přes 20 tisíc elektromobilů. Letos vede Tesla, celkově pak Škoda


Tohle Škoda umí. Digitální funkce umí spárovat s fyzickými tlačítky

V délce narostl liftback o 13 mm (4 912 mm), kombi dokonce o rovných 40 mm (4 902). Výškou se oba o pouhý milimetr srovnaly na 1 849 mm, resp. 1 482 mm. Jediná šířka se nepatrně zmenšila o 15 mm na konečných 1 849 mm. Rozvor kol přitom zůstal zachovaný. Díky tomu se navýšil vnitřní prostor. Liftback pojme o 20 litrů více (645 l), kombi si polepšilo o 30 litrů s celkovými 690 litry. Vůz si můžete pořídit s řadou zajímavých designů hliníkových kol v rozměru až do 19 palců.

Uvnitř interiéru nejvíce zaujme čistá středová konzola, která přišla o volič převodového stupně. Ten se přemístil po vzoru Volkswagenu i nového Kodiaqu na místo pravé podvolantové páčky. Na místo voliče se na středovém panelu objevila trojice dominantních přepínačů. Škoda je nazývá Smart Dials a vy z nich nebudete chtít sundat ruce. Jsou totiž programovatelné a geniálně kombinují analogové otočné ovladače s digiálními funkcemi. Krajní ovladače se starají především o teplotní komfort, ten prostřední je plně nastavitelný skrze centrální displej. Nemusíte se přitom omezit na tři funkce. Každý z přepínačů umí cyklovat mezi čtyřmi funkcemi.

Plovoucí infotainment nové generace

Centrální displej u nového Superbu (2024) se bude v závislost na stupni výbavy nabízet ve dvou velikostech. Základ tvoří obrazovka s úhlopříčkou 10 palců. Za příplatek nebo v nejvyšší verzi L&K pak získáte o tři palce větší zobrazovací plochu. Displej je u Superbu poprvé vytažený z přístrojové desky a je takzvaně plovoucí. Tím zajišťuje řidiči lepší dostupnost ovládání a dotyku. Středová konzole je dále vybavená chlazenou bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu s výkonem 15 W. Interiér je doplněný o velké množství konektorů typu USB-C. Dosahují výkonu od 15 až do 45 Wattů a musíte opravdu hledat, abyste je našly všechny. Vůz se standardně dodává s osmi reproduktory audiosystému Canton.

Kromě velkého výběru variant interiéru zde najdete nepřeberné množství prvků rodiny Simply Clever. Nově se ve voze objevilo 30 vychytávek. Veškeré čalounění je vyrobeno z recyklovaných materiálů. Ergonomická sedadla nabídnou ve vyšší verzi až deset pneumatických masážních vaků. Kromě vyhřívání umí sedadla nabídnout i ventilaci. Vůz umožňuje neustálé připojení k internetu pro snadné aktualizace systému, plánování tras nebo hledání dostupných nabíjecích bodů. Tu ocení především majitelé nové plug-in hybridní verze.

Typické motorizace a jedno velké překvapení

Plug-in hybrid se u Superbu vyskytuje po druhé, ale ve zcela přepracované verzi. Nově je schopný dojezdu až 100 km čistě na elektrický pohon. Opět je ale párovaný „jen“ s 1,5litrovým benzínovým motorem TSI. Samotný motor generuje výkon 110 kW, systémově se pak navýší na 150 kW. Poprvé je možné model objednat i v mild-hybridní verzi se stejným benzínovým agregátem. Pro konzervativní zájemce se nabízí dvojice vznětových motorů (110 a 142 kW) i dvojice zážehových (150 a 195 kW). Nejsilnější benzínová i dieselová verze bude nabízená s pohonem všech kol. Všechny motorizace jsou spojeny se sedmi stupňovou převodovkou DSG. Jen plug-in hybrid si pro sebe vyhradil převodovku s pouhými šesti stupni.

Plug-in dostal do výbavy 11 kW silnou palubní nabíječku. Baterie oproti třetí generaci dvojnásobně narostla na celkovou kapacitu 25,7 kWh. Z běžné nabíječky vůz připravíte k jízdě za 2,5 hodiny. Můžete ale zavítat i na rychlejší stejnosměrné stojany. S podporou maximální rychlosti 50 kW lze dobít 70 % baterie za 25 minut. Vůz zvládá i rekuperaci brzdného účinku, čímž dokáže efektivní dojezd lehce navýšit. Do budoucna se plánuje podpora intuitivního nabíjení Plug & Charge.

Zasloužené nejvyšší bezpečnostní hodnocení

Komfort zajišťuje příplatkový systém adaptivních tlumičů DCC Plus. S bezpečnostní pak sekunduje desítka airbagů a asistenční systémy nové generace. Kromě standardních systémů je možné Superb poprvé vybavit asistentem pro průjezd křižovatkou nebo pro odbočení. Díky hlídání mrtvého úhlu budete upozorněni i při vystupování a hlídání bezprostředního okolí nově hlídá i chodce procházející za vozidlem. Vůz bude schopný nouzového brzdění.

Virtuální kokpit nabízí velkou míru upravitelnosti fungování a zásahů vozidla během jízdy. Lze tak více personalizovat chování cestovního a dálničního asistenta s funkcí Stop & Go. Pokud systémy vyhodnotí blížící se kolizi, umí samy zavřít otevřená okna i panoramatickou střechu. V případě kolapsu řidiče umí vůz převzít řízení a bezpečně vůz zastavit u krajnice. Pokud ani poté řidič nereaguje, zavolá eCall asistenci a připraví vůz pro příjezd záchranných složek. Nejen za tuto výbavu si Superb v testech bezpečnosti odnesl nejvyšší hodnocení.

Cena a dostupnost

Cena nového vozu Škoda Superb (2024) a konkrétní dostupnost zatím nebyly zveřejněny. Dočkáme se pravděpodobně zkraje příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nová Škoda Superb představena! To nejlepší z říše spalovacích motorů?

  • Nová generace Škoda Superb je tu!
  • Má přepracované motory včetně zajímavého plug-in hybridu
  • Ten ujede až 100 kilometrů na elektřinu a má velmi rychlé nabíjení
  • Co všechno byste o této novince měli vědět?
Nová Škoda Superb 2024

Nová Škoda Superb 2024 | foto: Škoda Auto

Po dvaadvaceti letech ve službě se Škoda Superb představuje ve čtvrté generaci, jde o modelový rok 2024. Na rozdíl od předešlých modelů se bude od začátku nabízet v obou populárních verzích karoserie. Největších změn jsme se dočkali v interiéru, pod kapotou i v digitální výbavě. Ač se zvenku značně odkazuje na úspěch předešlé generace, i zde je patrné, že vůz prošel výraznou obměnou.

Nové éra Škody se podepisuje i na Superbu!

Škoda Superb se vydává ve stopách svých rodinných příslušníků a po Octavii a nové generaci SUV Kodiaq přidává na ostrých linkách. Jak přední, tak i zadní světlomety jsou užší a nabízí zcela novou technologii Matrix-LED zdrojů. Ty se budou do vozů dodávat ve dvou verzích. Ta vyšší nabídne 36 individuálních segmentů a o 40 % vyšší svítivost oproti svému předchůdci. Obě karosářské verze se nově chlubí ještě lepším aerodynamickým koeficientem. Ten se u liftbacku dostal na hodnotu 0,23, u prostornějšího kombi pak na 0,25.

Škoda toho dosáhla díky sníženému úhlu čelního skla, přepracovanými zpětnými zrcátky i novými aerodynamickými tvary hliníkových kol. Na voze stále najdeme typický podpis modelu v denním svícení LED páskem do tvaru písmene L. V zadních sdružených svítilnách stále spatříte typické škodovácké „céčko“, které z boků přechází až do víka pátých dveří. Vyšší verze světlometů disponuje technologií Bi-LED Matrix. Obě verze narostly téměř ve všech rozměrech.


Čtěte také: V Česku už jezdí přes 20 tisíc elektromobilů. Letos vede Tesla, celkově pak Škoda


Tohle Škoda umí. Digitální funkce umí spárovat s fyzickými tlačítky

V délce narostl liftback o 13 mm (4 912 mm), kombi dokonce o rovných 40 mm (4 902). Výškou se oba o pouhý milimetr srovnaly na 1 849 mm, resp. 1 482 mm. Jediná šířka se nepatrně zmenšila o 15 mm na konečných 1 849 mm. Rozvor kol přitom zůstal zachovaný. Díky tomu se navýšil vnitřní prostor. Liftback pojme o 20 litrů více (645 l), kombi si polepšilo o 30 litrů s celkovými 690 litry. Vůz si můžete pořídit s řadou zajímavých designů hliníkových kol v rozměru až do 19 palců.

Uvnitř interiéru nejvíce zaujme čistá středová konzola, která přišla o volič převodového stupně. Ten se přemístil po vzoru Volkswagenu i nového Kodiaqu na místo pravé podvolantové páčky. Na místo voliče se na středovém panelu objevila trojice dominantních přepínačů. Škoda je nazývá Smart Dials a vy z nich nebudete chtít sundat ruce. Jsou totiž programovatelné a geniálně kombinují analogové otočné ovladače s digiálními funkcemi. Krajní ovladače se starají především o teplotní komfort, ten prostřední je plně nastavitelný skrze centrální displej. Nemusíte se přitom omezit na tři funkce. Každý z přepínačů umí cyklovat mezi čtyřmi funkcemi.

Plovoucí infotainment nové generace

Centrální displej u nového Superbu (2024) se bude v závislost na stupni výbavy nabízet ve dvou velikostech. Základ tvoří obrazovka s úhlopříčkou 10 palců. Za příplatek nebo v nejvyšší verzi L&K pak získáte o tři palce větší zobrazovací plochu. Displej je u Superbu poprvé vytažený z přístrojové desky a je takzvaně plovoucí. Tím zajišťuje řidiči lepší dostupnost ovládání a dotyku. Středová konzole je dále vybavená chlazenou bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu s výkonem 15 W. Interiér je doplněný o velké množství konektorů typu USB-C. Dosahují výkonu od 15 až do 45 Wattů a musíte opravdu hledat, abyste je našly všechny. Vůz se standardně dodává s osmi reproduktory audiosystému Canton.

Kromě velkého výběru variant interiéru zde najdete nepřeberné množství prvků rodiny Simply Clever. Nově se ve voze objevilo 30 vychytávek. Veškeré čalounění je vyrobeno z recyklovaných materiálů. Ergonomická sedadla nabídnou ve vyšší verzi až deset pneumatických masážních vaků. Kromě vyhřívání umí sedadla nabídnout i ventilaci. Vůz umožňuje neustálé připojení k internetu pro snadné aktualizace systému, plánování tras nebo hledání dostupných nabíjecích bodů. Tu ocení především majitelé nové plug-in hybridní verze.

Typické motorizace a jedno velké překvapení

Plug-in hybrid se u Superbu vyskytuje po druhé, ale ve zcela přepracované verzi. Nově je schopný dojezdu až 100 km čistě na elektrický pohon. Opět je ale párovaný „jen“ s 1,5litrovým benzínovým motorem TSI. Samotný motor generuje výkon 110 kW, systémově se pak navýší na 150 kW. Poprvé je možné model objednat i v mild-hybridní verzi se stejným benzínovým agregátem. Pro konzervativní zájemce se nabízí dvojice vznětových motorů (110 a 142 kW) i dvojice zážehových (150 a 195 kW). Nejsilnější benzínová i dieselová verze bude nabízená s pohonem všech kol. Všechny motorizace jsou spojeny se sedmi stupňovou převodovkou DSG. Jen plug-in hybrid si pro sebe vyhradil převodovku s pouhými šesti stupni.

Plug-in dostal do výbavy 11 kW silnou palubní nabíječku. Baterie oproti třetí generaci dvojnásobně narostla na celkovou kapacitu 25,7 kWh. Z běžné nabíječky vůz připravíte k jízdě za 2,5 hodiny. Můžete ale zavítat i na rychlejší stejnosměrné stojany. S podporou maximální rychlosti 50 kW lze dobít 70 % baterie za 25 minut. Vůz zvládá i rekuperaci brzdného účinku, čímž dokáže efektivní dojezd lehce navýšit. Do budoucna se plánuje podpora intuitivního nabíjení Plug & Charge.

Zasloužené nejvyšší bezpečnostní hodnocení

Komfort zajišťuje příplatkový systém adaptivních tlumičů DCC Plus. S bezpečnostní pak sekunduje desítka airbagů a asistenční systémy nové generace. Kromě standardních systémů je možné Superb poprvé vybavit asistentem pro průjezd křižovatkou nebo pro odbočení. Díky hlídání mrtvého úhlu budete upozorněni i při vystupování a hlídání bezprostředního okolí nově hlídá i chodce procházející za vozidlem. Vůz bude schopný nouzového brzdění.

Virtuální kokpit nabízí velkou míru upravitelnosti fungování a zásahů vozidla během jízdy. Lze tak více personalizovat chování cestovního a dálničního asistenta s funkcí Stop & Go. Pokud systémy vyhodnotí blížící se kolizi, umí samy zavřít otevřená okna i panoramatickou střechu. V případě kolapsu řidiče umí vůz převzít řízení a bezpečně vůz zastavit u krajnice. Pokud ani poté řidič nereaguje, zavolá eCall asistenci a připraví vůz pro příjezd záchranných složek. Nejen za tuto výbavu si Superb v testech bezpečnosti odnesl nejvyšší hodnocení.

Cena a dostupnost

Cena nového vozu Škoda Superb (2024) a konkrétní dostupnost zatím nebyly zveřejněny. Dočkáme se pravděpodobně zkraje příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."