Zdá se to být téměř věčnost, co nám dělá společnost největší SUV od domácí automobilky, Škoda Kodiaq. Na trh se přitom tento model poprvé dostal až v roce 2016. Nyní Škoda Auto oficiálně představuje teprve druhou generaci tohoto úspěšného modelu. Hned na první pohled jde poznat, že za posledních sedm let značka výrazně pokročila. Nová Škoda Kodiaq je o šest centimetrů delší, nabídne nové technologie a poprvé se představuje i v plug-in hybridní verzi.
Tak jako poslední verze oblíbené Octavie, i Kodiaq ctí nový designový jazyk značky a na kapotě hrdě nosí upravené logo. Celá příď je opět o kousek více mohutnější a svalnatější. Středně velké SUV se může pochlubit inovovanou technologií LED Matrix světlometů. I zde designéři zachovali „čtyřoký“ vzhled a čočky potkávacích světlometů sedí pod linkou denních světel.
Abyste nezapomněli, že Škoda patří do koncernu Volkswagen, přemístil výrobce volič převodovky na místo pravé páčky pod volantem. Tento trend nyní doprovází všechny vozy mateřské německé značky. Znamená to tedy, že všechny funkce pravé páčky se přesouvají na levou. Samotná automobilka potvrdila, že Kodiaq se již nebude vyrábět ve verzi s manuální převodovkou. Hlavního parťáka na cestách vám bude dělat přepracovaný infotainment zobrazený na 13” centrálním displeji. Pro jeho snadnější a intuitivnější ovládání slouží nová trojice fyzických tlačítek Smart Dials.
Čtěte také: Rozhodnuto! Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV se nikam stěhovat nebude
Pohodlí umocňují nová sedadla s masážní funkcí ergo seat. S pomocí desítky programovatelných pneumatických polštářků dokáží uvolnit i nejvíce strnulé řidiče a spolujezdce. Variabilita interiéru zůstala zachovaná, naopak byla rozšířena o více prostoru díky navýšené délce vozu. Jak posádka, tak i zavazadlový prostor celkově narostl. Řidiči sekunduje velký displej digitálních přístrojů doplněný o nové a vylepšené asistenční funkce. Většinu z nich již známe z vozidel Volkswagen, do Škody se ale některé z nich dostávají poprvé. Zmínit tak můžeme pokročilý asistent pro jízdu v kolonách nebo hlídání slepého úhlu nové generace.
Milovníky úsporné jízdy potěší nová paleta motorů. Konvenční pohony jsou zastoupené dvojicí vznětových i zážehových motorů s výkonem 150 a 193 koní. Kodiaq poprvé dostává důvěru i s přídomkem iV. V základní verzi bude dostupný s mild-hybridní jednotkou 1,5 TSI o výkonu 150 koní. Ovšem vrcholnou motorizací se stává plug-in hybridní agregát s výkonem 204 koní a elektrickým dojezdem přesahujícím 100 kilometrů. Pohon všech kol bude dostupný u vyšších stupňů výbav.
Model se samozřejmě bude nabízet v pěti i sedmimístné variantě, tak jak tomu bylo doposud. V „menší“ variantě je pak schopný pojmout náklad v obrovském prostoru 910 litrů. Ceník ani bližší informace o datu zahájení prodeje nové generace Škody Kodiaq zatím nebylo uvedeno. Co na nový přírůstek říkáte? Líbí se vám nová skladba pohonných jednotek a zmenšení odstupu od mateřského Volkswagenu?
Zdá se to být téměř věčnost, co nám dělá společnost největší SUV od domácí automobilky, Škoda Kodiaq. Na trh se přitom tento model poprvé dostal až v roce 2016. Nyní Škoda Auto oficiálně představuje teprve druhou generaci tohoto úspěšného modelu. Hned na první pohled jde poznat, že za posledních sedm let značka výrazně pokročila. Nová Škoda Kodiaq je o šest centimetrů delší, nabídne nové technologie a poprvé se představuje i v plug-in hybridní verzi.
Tak jako poslední verze oblíbené Octavie, i Kodiaq ctí nový designový jazyk značky a na kapotě hrdě nosí upravené logo. Celá příď je opět o kousek více mohutnější a svalnatější. Středně velké SUV se může pochlubit inovovanou technologií LED Matrix světlometů. I zde designéři zachovali „čtyřoký“ vzhled a čočky potkávacích světlometů sedí pod linkou denních světel.
Abyste nezapomněli, že Škoda patří do koncernu Volkswagen, přemístil výrobce volič převodovky na místo pravé páčky pod volantem. Tento trend nyní doprovází všechny vozy mateřské německé značky. Znamená to tedy, že všechny funkce pravé páčky se přesouvají na levou. Samotná automobilka potvrdila, že Kodiaq se již nebude vyrábět ve verzi s manuální převodovkou. Hlavního parťáka na cestách vám bude dělat přepracovaný infotainment zobrazený na 13” centrálním displeji. Pro jeho snadnější a intuitivnější ovládání slouží nová trojice fyzických tlačítek Smart Dials.
Čtěte také: Rozhodnuto! Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV se nikam stěhovat nebude
Pohodlí umocňují nová sedadla s masážní funkcí ergo seat. S pomocí desítky programovatelných pneumatických polštářků dokáží uvolnit i nejvíce strnulé řidiče a spolujezdce. Variabilita interiéru zůstala zachovaná, naopak byla rozšířena o více prostoru díky navýšené délce vozu. Jak posádka, tak i zavazadlový prostor celkově narostl. Řidiči sekunduje velký displej digitálních přístrojů doplněný o nové a vylepšené asistenční funkce. Většinu z nich již známe z vozidel Volkswagen, do Škody se ale některé z nich dostávají poprvé. Zmínit tak můžeme pokročilý asistent pro jízdu v kolonách nebo hlídání slepého úhlu nové generace.
Milovníky úsporné jízdy potěší nová paleta motorů. Konvenční pohony jsou zastoupené dvojicí vznětových i zážehových motorů s výkonem 150 a 193 koní. Kodiaq poprvé dostává důvěru i s přídomkem iV. V základní verzi bude dostupný s mild-hybridní jednotkou 1,5 TSI o výkonu 150 koní. Ovšem vrcholnou motorizací se stává plug-in hybridní agregát s výkonem 204 koní a elektrickým dojezdem přesahujícím 100 kilometrů. Pohon všech kol bude dostupný u vyšších stupňů výbav.
Model se samozřejmě bude nabízet v pěti i sedmimístné variantě, tak jak tomu bylo doposud. V „menší“ variantě je pak schopný pojmout náklad v obrovském prostoru 910 litrů. Ceník ani bližší informace o datu zahájení prodeje nové generace Škody Kodiaq zatím nebylo uvedeno. Co na nový přírůstek říkáte? Líbí se vám nová skladba pohonných jednotek a zmenšení odstupu od mateřského Volkswagenu?