Rozlučte se, výroba Škody Scala brzy skončí. Náhradu hledejte u elektromobilů

  • Domácí automobilka má prý v plánu skončit s populárním modelem Škoda Scala
  • Hlavním omezením je dle dostupných zdrojů samotná platforma vozu
  • Otázkou zůstává, čím chce Škoda Auto tento model nahradit
Škoda Scala má údajně skončit

Škoda Scala má údajně skončit | foto: Škoda Auto

Je tomu teprve pár dní, co jsme informovali o zásadním kroku mladoboleslavské automobilky. Škoda Auto ve své poslední zprávě potvrdila, že nová generace dostupné Fabie ve variantě kombi již nepřijde. Společnost se musí prý soustředit více na vývoj a výrobu elektromobilů proto, aby splnila emisní očekávání EU. U Fabie ovšem seškrtávání populárních modelů zjevně nekončí.

Dostane Škoda Scala elektrického nástupce?

Stejně jako Fabia Combi, tak i Scala je postavena na platformě MQB A0. Ta je určena pro osazení spalovacími motory, a proto není možné populární model uvést na trh v hybridní či čistě elektrické formě. S neoficiální informací nyní přichází kolegové ze serveru Automobilwoche, kteří tvrdí, že Scala v této generaci skončí a bude nahrazena něčím zcela novým.

Nastává nyní otázka, co se bude do budoucna dít s dalšími modely. Domácí automobilka používá zmíněnou platformu pro výrobu malého Kamiqu, z čehož vyplývá, že i tento model by mohl být na černé listině. Čím ovšem Škoda Auto hodlá tyto vozy nahradit? Dokážou potenciální nástupci konkurovat cenou?

Škoda Scala, zezadu

Škoda Scala, zezadu | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Škoda Auto slaví elektrické jubileum! Neuvěříte, kolik aut do zásuvky vyrobila


Hlavním důvodem je přísná emisní norma

„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem,” sděluje svým zaměstnancům mladoboleslavský gigant.

Evropská komise v červenci představila Zelenou dohodu pro Evropu, která si klade za cíl splnění přísných emisních norem, a to již v roce 2030. Na to automobilka již stihla zareagovat strategií Next Level, kterou veřejnosti představila v červnu letošního roku. Od roku 2035 by se v Evropě neměly prodávat vozy, které mají jen a pouze spalovací motor.

Levný elektromobil v přípravě

Škoda Auto musí reagovat na danou situaci velmi rychle. Další spekulace říkají, že automobilka již pracuje na nejlevnějším elektromobilu v nabídce, který ponese název Elroq. Ten by měl dorazit na trh někdy v roce 2024, a to po boku levného elektrického Volkswagenu a Seatu. Bude tento krok dostatečnou odpovědí?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rozlučte se, výroba Škody Scala brzy skončí. Náhradu hledejte u elektromobilů

  • Domácí automobilka má prý v plánu skončit s populárním modelem Škoda Scala
  • Hlavním omezením je dle dostupných zdrojů samotná platforma vozu
  • Otázkou zůstává, čím chce Škoda Auto tento model nahradit
Škoda Scala má údajně skončit

Škoda Scala má údajně skončit | foto: Škoda Auto

Je tomu teprve pár dní, co jsme informovali o zásadním kroku mladoboleslavské automobilky. Škoda Auto ve své poslední zprávě potvrdila, že nová generace dostupné Fabie ve variantě kombi již nepřijde. Společnost se musí prý soustředit více na vývoj a výrobu elektromobilů proto, aby splnila emisní očekávání EU. U Fabie ovšem seškrtávání populárních modelů zjevně nekončí.

Dostane Škoda Scala elektrického nástupce?

Stejně jako Fabia Combi, tak i Scala je postavena na platformě MQB A0. Ta je určena pro osazení spalovacími motory, a proto není možné populární model uvést na trh v hybridní či čistě elektrické formě. S neoficiální informací nyní přichází kolegové ze serveru Automobilwoche, kteří tvrdí, že Scala v této generaci skončí a bude nahrazena něčím zcela novým.

Nastává nyní otázka, co se bude do budoucna dít s dalšími modely. Domácí automobilka používá zmíněnou platformu pro výrobu malého Kamiqu, z čehož vyplývá, že i tento model by mohl být na černé listině. Čím ovšem Škoda Auto hodlá tyto vozy nahradit? Dokážou potenciální nástupci konkurovat cenou?

Škoda Scala, zezadu

Škoda Scala, zezadu | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Škoda Auto slaví elektrické jubileum! Neuvěříte, kolik aut do zásuvky vyrobila


Hlavním důvodem je přísná emisní norma

„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem,” sděluje svým zaměstnancům mladoboleslavský gigant.

Evropská komise v červenci představila Zelenou dohodu pro Evropu, která si klade za cíl splnění přísných emisních norem, a to již v roce 2030. Na to automobilka již stihla zareagovat strategií Next Level, kterou veřejnosti představila v červnu letošního roku. Od roku 2035 by se v Evropě neměly prodávat vozy, které mají jen a pouze spalovací motor.

Levný elektromobil v přípravě

Škoda Auto musí reagovat na danou situaci velmi rychle. Další spekulace říkají, že automobilka již pracuje na nejlevnějším elektromobilu v nabídce, který ponese název Elroq. Ten by měl dorazit na trh někdy v roce 2024, a to po boku levného elektrického Volkswagenu a Seatu. Bude tento krok dostatečnou odpovědí?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."