Volejte sláva a tři dny se radujte. Škoda Kodiaq druhé generace jde do výroby
- Nová generace vozu Škoda Kodiaq (2024) jde do sériové výroby
- Investice do modernizace a přípravy montáže dosáhly 1,2 miliardy korun
- V Kvasinách se má vyrábět pět typů pohonných jednotek včetně plug-in hybridu

Vzhledem k přesunu výroby nové generace modelu Superb do Bratislavy získala mladoboleslavská automobilka Škoda ve svém závodě v Kvasinách dostatečnou kapacitu pro výrobu modelů Kodiaq a Karoq. První ze zmíněné dvojice se nyní dostává do sériové výroby a bude se vyrábět ostošest.
Modernizace si vyžádala obří investice
Nový Kodiaq se bude vyrábět na stejné výrobní lince jako první generace tohoto modelu. Škodovka investovala do modernizace výrobní linky a svařovny částku 49 milionů eur (1,2 miliardy korun), aby zajistila bezproblémový přechod výroby a podmínky pro výrobu plug-in hybridní verze.
Po předání výroby Škody Superb 4. generace do Bratislavy dojde k navýšení výroby v kvasinském závodě o celkem 150 000 modelů SUV Karoq a Kodiaq ročně. Dle plánu má každý den sjíždět z výrobní linky až 410 Kodiaqů. Těch již bylo od uvedení první generace na trh vyrobeno více než 870 tisíc kusů.

Čtěte také: Škoda Octavia (2024) – Vše, co víme
Kodiaq poprvé také v plug-in hybridní verzi
Druhou generaci modelu Kodiaq představila společnost Škoda na podzim loňského roku v Berlíně a zároveň odhalila prvky nového designového jazyka Modern Solid. Nová koncepce prostorného interiéru spojuje udržitelné materiály s inovativními ovládacími prvky včetně nových intuitivních ovladačů Škoda Smart Dials.
Premiéru bude mít také nejnovější generace Matrix LED předních světlometů. Pět pohonných jednotek poskytne výkon od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Součástí standardní výbavy nejsilnějších motorů je také pohon všech kol. Kodiaq je poprvé k dispozici jako plug-in hybrid s dojezdem na čistě elektrický pohon přesahujícím hranici 100 km.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".