Škoda Enyaq v „ořezané“ verzi je už za méně než milion. Ale ne pro Čechy
- Škoda Enyaq iV dorazil v levnější verzi
- Díky ořezané výbavě se cena dostává pod hranici milionu korun
- V Česku však základní model populárního elektromobilu není dostupný

Mladoboleslavská automobilka přichází s cenově dostupnější verzí elektromobilu Škoda Enyaq iV 50. Ta vyjde na méně než 40 tisíc eur, v přepočtu cca 940 tisíc korun. Nejlevnější Enyaq iV 60 v Česku vyjde na 1,24 milionu korun, takže jde o poměrně slušný cenový rozdíl.
Nejlevnější Enyaq iV 50 si v Česku nekoupíte
Bohužel špatnou zprávou je, že nově odhalenou novou, levnější verzi Enyaqu od Škodovky si v Česku nekoupíte. Vůz je totiž dostupný pouze na několika evropských trzích, mezi které patří například Německo, Nizozemsko, či Belgie.
„S modelem Enyaq iV 50 děláme vstupní úroveň rodiny Enyaq ještě více dostupnou. Za méně než 40 000 eur získají naši zákazníci moderní a prostorný elektromobil, který nabízí dostatek prostoru pro celou rodinu a rozsáhlou výbavu pro každodenní komfortní užívání,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – Sázka na jistotu
Dojezd až 365 km, výkon 109 kW, nabíjení až 110 kW
Pokud jde o specifikace nejlevnější verze elektromobilu, Škoda Enyaq iV 50 bude nabízen s pohonem zadních kol a elektromotorem o výkonu 109 kW na zadní nápravě. Vysokonapěťová baterie s kapacitou 55 kWh (využitelných 52 kWh) umožňuje maximální dojezd až 365 kilometrů v režimu WLTP. Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem lze baterii doplnit z 10 na 80 % její kapacity za 36 minut, přičemž maximální nabíjecí výkon činí 110 kW.
Jen pro rychlé srovnání, nejlevnější Enyaq iV 60 nabízený v Česku vyjde o zhruba 300 tisíc dráž (pokud počítáme hrubý přepočet zahraniční ceny a srovnáváme s lokální cenou, protože v zahraničí je vstupním modelem iV 50 a model iV 60 není k dispozici – pozn. redakce) a má výkon 132 kW, větší baterii s kapacitou 58 kWh a slibuje dojezd 395 kilometrů v režimu WLTP. Nabíjení trvá jen o 1 minutu méně, než v případě Enyaqu iV 50.
Nový Enyaq iV 50 se dodává s 19″ koly Regulus z lehké slitiny a je standardně vybaven předními a zadními parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou. Vůz dodává automobilka Škoda Auto s designem interiéru Loft. Součástí standardní výbavy je centrální 13″ dotykový displej a funkce navigace pro infotainment systém, stejně jako jeden ze známých Simply Clever prvků Škoda: ikonický deštník ve dveřích řidiče.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.