Síť Ionity dosáhla dalšího milníku. V Evropě už má 600 nabíjecích stanic

  • Síť rychlonabíječek Ionity roste a má velké plány
  • Aktuálně čítá 600 nabíječek a příští rok překročí tisícovku
  • Nabíječky jsou ve 24 evropských zemích
Nabíjení Porsche Taycan na Ionity

Nabíjení Porsche Taycan na Ionity | foto: Ionity

Síť rychlonabíječek Ionity se rychle rozrůstá. Aktuálně již nabízí 600 nabíječek s 3 382 nabíjecími body ve 24 evropských zemích. Dalších 96 nabíjecích stanic je v současné době ve výstavbě. Očekává se, že už příští rok přesáhne metu 1 000 nabíječek se 7 000 nabíjecími místy. Informoval o tom server electrive.

Ionity je protiváhou k Superchargerům

Ionity vznikla v roce 2017 jako alternativa k síti Tesla Supercharger, která v té době neumožňovala nabíjení jiných elektromobilů než značky Tesla. Jedná se o společný projekt automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen se značkami Audi a Porsche, k nimž se v roce 2020 připojily korejské automobilky Hyundai a Kia.

V počáteční fázi Ionity vybudovala na evropských dálnicích 400 nabíječek, většinou se čtyřmi až šesti nabíjecími body. V 2021 oznámila druhou fázi expanze s jiným zaměřením. Od té doby jsou dobíjecí parky Ionity zřizovány nejen na dálnicích, ale také v blízkosti velkých měst a rušných hlavních silnic. Navíc jsou už od počátku plánovány v průměru se šesti až dvanácti nabíjecími místy.

Podobně jako EnBW se svými krytými rychlonabíjecími huby i Ionity stále častěji skupuje vlastní pozemky. Společnost na svých stránkách aktivně vyhledává lokality o velikosti minimálně 500 až 3 000 metrů čtverečních, uvažuje se i o větších plochách. Místa by měla „nabízet prostor pro nejméně 12 nabíjecích stanic a hardware“ a být snadno dostupná z dálnic nebo hlavních silnic. Preferovány jsou také lokality s přístupem ke stávajícím službám, jako jsou čerpací stanice, kavárny, obchody, toalety.

Nabíjení elektromobilů na Ionity

Nabíjení elektromobilů na Ionity | foto: Ionity


Čtěte také: Tesla vyhlásila originální soutěž. Zvítězí ten, kdo navštíví nejvíc Superchargerů


Ionity letos zlevnilo

Nabíjení u Ionity zdaleka nepatří k těm nejlevnějším, a to přesto, že s platností od letošního 23. ledna, jak jsme psali, zlevnilo svůj tarif Ionity Passport o 50 procent. Nově tak zákazníci zaplatí místo 285 Kč/měsíc (11,99 eur) pouze 142 Kč/měsíc (5,99 eur).

S paušálem Passport získají uživatelé slevu 20 centů nebo ekvivalent v národní měně proti základnímu „bezplatnému“ tarifu Ionity Direct. Místo nehorázných 21 Kč/kWh tak zaplatíte jen o něco málo hrozivých 16,22 Kč/kWh. Výjimkami jsou Rakousko, Dánsko, Švédsko a Norsko, kde Ionity zlevnilo o 20 centů i samotný tarif Direct.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Síť Ionity dosáhla dalšího milníku. V Evropě už má 600 nabíjecích stanic

  • Síť rychlonabíječek Ionity roste a má velké plány
  • Aktuálně čítá 600 nabíječek a příští rok překročí tisícovku
  • Nabíječky jsou ve 24 evropských zemích
Nabíjení Porsche Taycan na Ionity

Nabíjení Porsche Taycan na Ionity | foto: Ionity

Síť rychlonabíječek Ionity se rychle rozrůstá. Aktuálně již nabízí 600 nabíječek s 3 382 nabíjecími body ve 24 evropských zemích. Dalších 96 nabíjecích stanic je v současné době ve výstavbě. Očekává se, že už příští rok přesáhne metu 1 000 nabíječek se 7 000 nabíjecími místy. Informoval o tom server electrive.

Ionity je protiváhou k Superchargerům

Ionity vznikla v roce 2017 jako alternativa k síti Tesla Supercharger, která v té době neumožňovala nabíjení jiných elektromobilů než značky Tesla. Jedná se o společný projekt automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen se značkami Audi a Porsche, k nimž se v roce 2020 připojily korejské automobilky Hyundai a Kia.

V počáteční fázi Ionity vybudovala na evropských dálnicích 400 nabíječek, většinou se čtyřmi až šesti nabíjecími body. V 2021 oznámila druhou fázi expanze s jiným zaměřením. Od té doby jsou dobíjecí parky Ionity zřizovány nejen na dálnicích, ale také v blízkosti velkých měst a rušných hlavních silnic. Navíc jsou už od počátku plánovány v průměru se šesti až dvanácti nabíjecími místy.

Podobně jako EnBW se svými krytými rychlonabíjecími huby i Ionity stále častěji skupuje vlastní pozemky. Společnost na svých stránkách aktivně vyhledává lokality o velikosti minimálně 500 až 3 000 metrů čtverečních, uvažuje se i o větších plochách. Místa by měla „nabízet prostor pro nejméně 12 nabíjecích stanic a hardware“ a být snadno dostupná z dálnic nebo hlavních silnic. Preferovány jsou také lokality s přístupem ke stávajícím službám, jako jsou čerpací stanice, kavárny, obchody, toalety.

Nabíjení elektromobilů na Ionity

Nabíjení elektromobilů na Ionity | foto: Ionity


Čtěte také: Tesla vyhlásila originální soutěž. Zvítězí ten, kdo navštíví nejvíc Superchargerů


Ionity letos zlevnilo

Nabíjení u Ionity zdaleka nepatří k těm nejlevnějším, a to přesto, že s platností od letošního 23. ledna, jak jsme psali, zlevnilo svůj tarif Ionity Passport o 50 procent. Nově tak zákazníci zaplatí místo 285 Kč/měsíc (11,99 eur) pouze 142 Kč/měsíc (5,99 eur).

S paušálem Passport získají uživatelé slevu 20 centů nebo ekvivalent v národní měně proti základnímu „bezplatnému“ tarifu Ionity Direct. Místo nehorázných 21 Kč/kWh tak zaplatíte jen o něco málo hrozivých 16,22 Kč/kWh. Výjimkami jsou Rakousko, Dánsko, Švédsko a Norsko, kde Ionity zlevnilo o 20 centů i samotný tarif Direct.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."